תמיד לרשותכם: 8659*

shekaveteka@gmail.com

6 טיפים חכמים לבחירת תאורה לחדר שינה

על מה אתם רוצים לקרוא?
תאורה לחדר שינה

בתמונה: עיצוב פנים רות ודור

אנחנו לא באמת זוכים לראות אותו או לבקר בו הרבה, אבל זה לא מונע מחדר השינה להיות אחד החדרים החשובים לנו ביותר בבית. על אף שמדובר בחדר שמעצם הגדרתו מיועד לשינה, הרי שבדרך כלל, בחדר השינה אנחנו מבצעים פעולות רבות נוספות – קוראים, רואים טלוויזיה ואפילו אוכלים. מהסיבה הזו, על חדר השינה להיות מואר או לפחות להכיל מספר גופי תאורה שבהם נוכל להשתמש במידת הצורך. לפניכם שישה טיפים חכמים לבחירת תאורה לחדר שינה.

טיפ 1: הימנעו מתאורה חזקה או בוהקת מדי

אין דבר מציק יותר מלהיכנס לחדר השינה בשעות הערב, להדליק את האור ולהתעוור זמנית בשל הסנוור. לרובנו אין זמן מיותר להתאפס על הראייה שלנו חזרה, ולמען הכנות, להיכנס לחדר עם משקפי שמש מרגיש קצת כמו למתוח את הגבולות יותר מדי. 

לבעיה הזו יש פתרון פשוט ביותר: גופי תאורה/נורות הניתנות לדימור לחדר השינה. אנשים רבים חושבים שמשמעות הדבר היא שצריך לבחור אך ורק באור חמים ועמום לחדר השינה, אבל למעשה, זה לא ממש מדויק. לחדר השינה אכן מומלץ לבחור בנורות בגוון חם יותר, אבל כדאי לדעת שכיום קיימת האפשרות לקנות גוף תאורה קרה ועוצמתית אך אם זאת בעלת שליטה בכמות התאורה וכך ניתן להשיג גם תאורה חזקה לפעולות כמו נקיון החדר וגם תאורה נעימה להתנהלות היומיומית , כגון לשלב בחדר בדמות מספר גופי תאורה קטנים יותר, אותם נוכל להדליק בנפרד וכך ליצור תחושה מוארת בחדר, מבלי להסתנוור ומבלי שהאור יהיה בוהק מדי.

טיפ 2: שלבו גופי תאורה שיתאימו לחדר

אחרי שכיסינו את הפן הטכני, אנחנו חייבים, איך לא, לתת את הדעת על העיצוב. למרות שכמעט איש אינו רואה את חדר השינה מלבד האנשים שממש ישנים בו, אין ספק כי חדר שינה מזמין, אסתטי ומעוצב בטעם טוב, עושה את כל ההבדל. אחת הדרכים היעילות ביותר לשדרג מראה של חדר כלשהו היא לשלב בו גופי תאורה יפים, כאלה שמשלימים את עיצוב החדר ומחמיאים לו. עם זאת, חשוב לציין כי בחדרי שינה מומלץ שלא לשלב גופי תאורה גדולים מדיי, שכן כל המטרה היא לעצב את החדר באופן מרגיע ואפילו מעט ניטרלי, כך שהוא יוכל לממש את הייעוד שלו ולאפשר לכם לישון בשקט. אז איך בוחרים? מצאו דגם של גוף תאורה שמתאים לחדר השינה, ואז חפשו אותו בגרסה קטנה וסולידית יותר. אם אתם ממש אבודים, פה תוכלו לקבל מעט השראה.

טיפ 3: בחרו את מספר גופי התאורה בהתאם לגודל החלל

מדובר בטריק הישן ביותר בספר: ככל שהחדר גדול יותר, כך רצוי לשלב בו גופי תאורה רבים יותר ולהיפך, אלא שזו לא כל התורה כשזה נוגע לחדרי שינה. למעשה, חדר השינה, בנוסף להיותו יפה ומרגיע, צריך גם להיות נוח ככל הניתן. מהסיבה הזו, מומלץ לשלב בחדר מספר סוגים שונים של גופי תאורה (שכמובן, גם מתכתבים ביניהם מבחינה עיצובית), כמו למשל מנורת קריאה בצד המיטה, מנורת אהיל עומדת בצד החדר, תאורה ייעודית בפינת האיפור או בסמוך למראה וספוטים או גוף תאורה תלוי מהתקרה, שישפכו אור בחדר בדיוק במידה הנכונה ובאזורים בהם אנו זקוקים לו

טיפ 4: עמעמו את התאורה

כפי שהזכרנו בטיפ הראשון עמעם, או Dimmer, הוא פטנט נחמד ופשוט להתקנה שכדאי לאמץ לכל חדר בבית, אבל בחדר השינה הוא ממש מאסט. מדובר במתג מיוחד המותקן במקום המתג הרגיל, ובעזרתו ניתן לשלוט בעוצמת התאורה – מתאורה חזקה ויעילה השוטפת את החדר ועד תאורה רכה ומסתורית, כולל כל השלבים שביניהם. כך, באמצעות מתג אחד, ניתן לווסת את עוצמת התאורה ולהתאים אותה לצרכים השונים הנדרשים בחדר – תאורה לבחירת בגדים והתארגנות, תאורה לניקיונות, תאורת אווירה רומנטית ועוד. בנוסף כיום ניתן להתקין מתג דימר חכם וכך לשלוט בתאורה בצורה הטובה והנוחה ביותר.

טיפ 5: המיטה כמלכה

מלכת חדר המיטות היא, איך לא, המיטה בעצמה. מעבר להיותה הרהיט הגדול והמרכזי ביותר בחדר, היא פשוט הסיבה לשמה התכנסנו בחדר השינה. ולכן, ניתן למיטה את הכבוד הראוי לה ונאיר אותה בכל האמצעים העומדים לרשותנו. ראשית, את תאורת התקרה נמקם באופן סימטרי בדיוק מעל מרכז המיטה.

בנוסף לכך, משני צידי המיטה, צמודים לקיר או מונחים על שידת הלילה, נמקם מנורות קריאה מעוצבות.

דרך ייחודית נוספת להאיר את המיטה ולהעניק לה הילה של אור היא התקנת פסי לד בחלקה התחתון וכך ליצור מראה מרחף.

טיפ 6: האהילו את המנורות

חדר השינה שלכם מתהדר בלא מעט פריטי טקסטיל – מיטה ומצעים, וילונות, שטיחים וכריות, שתורמים לאווירת הכירבולים הרכה שאנחנו רוצים ליצור בחדר. לשלל הבדים כדאי להוסיף גם אהילים על מנורת התקרה המרכזית ועל המנורות העומדות, שירככו את התאורה בחדר בצורה טבעית ויוסיפו לה טאץ' רך ומיוחד שיגרום לכם לרצות להעביר את המטבח והמשרד אל חדר השינה.

צריכים עזרה בעיצוב גופי תאורה לחדר שינה?
אחד ממעצבי התאורה המומחים שלנו ישמח לעזור לך להתאים את התאורה המושלמת.

קבלו ייעוץ עם מעצב תאורה מומחה בטלפון, חינם! וללא התחייבות

פוסטים אחרונים