לתאורה במטבח שלנו יש משמעות עיצובית גדולה וגם פרקטית. שימוש נבון בתאורת פנים בחלל המטבח, יכול לספק את התחושה של חלל מרווח ולהעניק הרמוניה בין כל האלמנטים. לכל תאורה יש את היכולת להסתיר את הליקויים בחלל, ובהתאם לזה האלטרנטיבות של התקנת התאורה הן רבות.

במטבחים יוקרתיים שמעוצבים בשלל סגנונות כמו סגנון כפרי, סגנון מודרני או קלאסי יהיה צורך להתאים להם את התאורה שתשתלב עם הסגנון הספציפי ותזרום יחד עם כל האלמנטים ותשדרג אותו בעיצוביות הכללית של החלל. במאמר זה נספק מידע אודות סוג תאורה וגופי תאורה שמתאימים למטבח היוקרתי.  

תאורת לד

בעיצוב מטבח מודרני לא קיים צורך רב בגופי תאורה כי הם גונבים את ההצגה מכל העיצוב הנקי של החלל, לכן גופי התאורה יהיו מינימליסטיים. יחד עם זאת חשוב יהיה לעשות שימוש בנורות לד שיש להן יתרון חשוב ולא רק עיצובי, אלו נורות שצורכות חשמל מופחת באופן משמעותי ותוחלת חייהן ארוכה מאוד ביחס לשאר הנורות.  

תאורת המטבח המודרני והיוקרתי תהיה בעיקר מורכבת מנורות צמודות לתקרה או לתאורה שהיא מוטבעת בתקרה או נורות ששקועות בגבס וכו'. היום יש אפשרות לשנות את הגוון של התאורה בסיבוב של המתג, מה שיוצר מגוון אפשרויות אווירה בהתאם לזמן, לפעולות המטבח שמתבצעות ולאופי האירוח.

בנוסף, כדאי לחבר תאורה של נורות לד מתחת לארון של המטבח או להצמידן לקירות באזור שיש בו שימוש רב ומתבצעות בו פעולות רבות. יש אפשרות גם להרכיב נורות מזעריות בתוך הארונות או בתוך המגירות, ובכל מקור חשוך שמצריך נקודת אור, זה יוצר שימוש פרקטי ומהיר במטבח ומשדרג את המראה שלו והטכניקות המתקדמות שלו.

גופי תאורה

אם תחליטו לבחור במנורות תלויות או בגוף תאורה שאינו מובלע בקיר או בגבס, חשוב שיהיה  בעל צורה גיאומטרית עם דגש על חומר מתכת או מזכוכית. כך יהיה ניתן לתלות אותו מעל שולחן או דלפק האוכל והוא יאפשר פריסה של האור בצורה שווה לכל כיוון. בעיצוב מטבחים יוקרתי, גופי התאורה יהיו בצורה מעוגלת, מרובעת או משולשת וישלבו חומרי גלם של מתכת וזכוכית, האור יהיה לבן ובעל סגנון נקי ומדויק.

קו נקי ונהיר

אחד האלמנטים בעיצוב יוקרתי שיהיה לו מראה נקי ולא מרושל, ללא כבלים וחוטי חשמל מיותרים או כל ליקוי חשוף אחר. לכל כבל או שקע יש מענה אסתטי ונקי ששומר על חזות הרמונית. יש היום חשיבות גדולה לאיכות של התאורה שאנחנו בוחרים לחלל המטבח שלנו, כדאי לא להפחית בערך זה, שכן הוא ישדרג את המטבח ויספק לו את הגימור הטוב ביותר ויקל עליכם את העבודה בחלל. אם כבר השקעתם בארונות המטבח, במכשירי המטבח ובמגוון של טכניקות חדשניות, הדבר הנכון הוא להתקין את התאורה הפרקטית והמרשימה שתשלים לכם את חווית הבישול והשהייה במטבח שלכם.

לבירור והזמנת מטבח כפרי, יוקרתי ומעוצב כנסו כעת: http://www.pashtut.co.il