תמיד לרשותכם: 8659*

shekaveteka@gmail.com

איך להאיר את פינת האוכל – רעיונות מגניבים לתאורה בפינת האוכל

על מה אתם רוצים לקרוא?
עיצוב - קרן לבקוביץ'

פינת האוכל כבר לא נחשבת לפינה קטנטנה ונידחת בבית, וכיום היא מקבלת יחס מועדף גם בקרב רווקים וזוגות שעדיין לא הפכו למשפחות עם ילדים. האופן שבו נבחר להאיר את פינת האוכל משחק תפקיד מפתח בעיצובה והוא זה שישרה את האווירה שתתקבל. למרות שזה אולי נשמע קצת משעמם, סמכו עלינו – אפשר לעשות את זה מגניב!

איך מאירים את פינת האוכל

בדרך כלל מומלץ להשתמש בגוף תאורה שתלוי נמוך וממוקם מעל לשולחן האוכל ובמרכזו. תאורה מסוג זה טובה במיוחד אם מדובר בחלל גדול שאתם רוצים להעניק לו תחושת אינטימיות וחמימות, או כאשר מבקשים ליצור אבחנה עיצובית ותיחום של פינת אוכל הנמצאת בתוך חלל גדול וחולקת אותו עם מטבח או סלון. סגנון ותיק בעולם, שנכנס לאופנה רק לאחרונה בארץ הוא אי במטבח, שמתפקד לא רק כאזור עבודה ובישול אלא גם אזור ישיבה ובילוי, ולמעשה  פינת האוכל הפותחת אופציות נוספות של שהייה במטבח לכמה אנשים בו זמנית. האי משמש, בין היתר, לישיבה ואכילה, שיחה על כוס קפה או קריאה. בין גופי התאורה הרבים אותם משלבים באי, ניתן לשלב לדים מיוחדים, גופי תאורה שנופלים מהתקרה, ספוטים, שנדליר יוקרתי ועוד. אפשר לתת לדמיון להשתולל בבחירת גופי התאורה ולעצב תאורה ייחודית לפינת האוכל.

כמה טיפים למשחקים באור וחומר

  • גופי תאורה לא חייבים להיראות כמו גופי תאורה, להיפך. אם הם מעוצבים בצורה מדליקה זה אפילו יותר טוב. תחום העיצוב תעשייתי פורח בשנים האחרונות והמגמה לא פסחה גם על עיצוב גופי תאורה.
  • מחזור הוא הטרנד החזק בשנות האלפיים ומעצבים רבים עושים שימוש בחפצים משומשים וממוחזרים לטובת יצירת גופי תאורה חדשים שנותנים טוויסט למראה פינת האוכל. אפשר למצוא גופי תאורה מעוצבים כמעט מכל חפץ ישן, למשל גלגלי אופנועים, קומקום, גיטרה, שנדליר מבקבוקי קריסטל ועוד.
  • אם אתם רוצים לשלב מנורות קיר לפינת האוכל, לא חייבים להשתמש באהילים או אלמנטים עיצוביים בעלי אופי עתיק. ניתן לקנות מנורות קיר מעוצבות בצורת ראש סוס, פרפר, גולגולת, גלגל שיניים ועוד.
  • תאורת לד, תאמינו או לא, היא הצעקה האחרונה בעיצוב תאורה לבית ולפינת האוכל בפרט. שימוש בפסי לד יכול להיות שימושי בעיקר במקרים בהם השולחן צמוד לקיר ומתאים לעיצובים חדשניים ומקוריים במיוחד. עם מנורות לד אפשר ליצור אין סוף צורות מוארות לפי הסגנון האישי שלכם.
  • מי שמרגיש שהוא אמן בנפשו ויש לו ידיים טובות יכול להכין גוף תאורה בעצמו. יש כמה טכניקות מהן ניתן לבנות גופי תאורה כמו שימוש בעץ, עיסת נייר, בקבוקי פלסטיק, עציצים חיים, מגבעות, מסננות, צינורות ביוב ועוד אין סוף רעיונות כיד הדמיון הטובה עליכם. אנחנו אומרים – לכו על זה.

צריכים עזרה בעיצוב התאורה לבית?
אחד ממעצבי התאורה המומחים שלנו ישמח לעזור לך להתאים את התאורה המושלמת לכל מקום בבית.
לשיחת ייעוץ חינם עם מעצב תאורה? לחצו כאן >>

קבלו ייעוץ עם מעצב תאורה מומחה בטלפון, חינם! וללא התחייבות

פוסטים אחרונים