תמיד לרשותכם: 8659*

shekaveteka@gmail.com

בחירת תאורה למסדרון בבית

על מה אתם רוצים לקרוא?
הדמיה-קמיל-עמידה

עיצוב: רויטל רודצקי צילום: אריק מייזל

אחד מהאתגרים בעיצוב פנים הוא עיצוב חלל קטן וכזה הוא המסדרון בבית. לרוב מדובר בחלל צר וארוך, בחלק הפנימי של הבית, ללא חלונות, המאפשרים כניסת תאורה טבעית.
דווקא בפינות קטנות וחשוכות נמצא הפוטנציאל העיצובי הגדול זה שיכול לתת את הטאצ׳ האישי והייחודי של בעלי הבית. בין אם אתם מתמודדים עם עיצוב מסדרון צר וחשוך או רחב ומרווחב המאמר הזה הוא בשבילכם. כמה טיפים לבחירת תאורה למסדרון בבית.

איפיון החלל

מסדרון או פרוזדור בהגדרתו הוא לרוב שטח צר וארוך המשמש מעבר בין חדרי הבית. מדובר בחלל צפוף משאר חללי הבית ויהיה כדאי ליצור אשליה של חלל רחב יותר ממה שהוא באמת. לצורך כך יהיה מומלץ להשתמש בגופי תאורה קטנים שלא תופסים שטח ולא מפריעים למעבר.  גופי תאורה אלו יכולים להיות גופים צמודי קיר ושקועי תקרה וקיר.

העובדה שמדובר לרוב בשטח פנימי של הבית, הסיכוי שיהיה מואר בתאורה טבעית הוא יחסית נמוך. לכן קיים צורך בתאורה רחבה ומופשטת – תאורת הכוונה. כזו שתתן מענה לאורך כל המסדרון.  גופי תאורה המאפשרים פריסה רחבה של אור הם פאנלים ארוכים וספוטים.

שילוב תאורה וחפצי נוי במסדרון

אם בחרתם לשלב חפצי נוי במסדרון כדאי לוודא שהם אינם מפריעים למעבר ומשתלבים בצורה הרמונית עם החלל. שילוב חפצי נוי כמו תמונה או מיצגים אומנותיים, בהתאמה לעיצוב הכללי של הבית יספקו לחלל חיים משלו. תאורה למסדרון במקרה הזה יכולה להדגיש נקודות נוי ולתת להם את הדגש הראוי להם. שילוב בין תאורה לחפץ נוי מרשים מומלץ מאוד בסוף המסדרון.

רול אפ דאון רות פליז קיר

יצירת אווירה

שימוש בקו עיצובי אחיד עם חללים המתמזגים עם המסדרון כמו הסלון והכניסה של הבית יאפשר להביא לידי ביטוי את העיצוב הכולל של הבית רק בקטן ובטון עדין ונקי יותר.

תאורת אווירה באה לידי ביטוי לרוב בשעות הערב כשמסיימים את מטלות היום והבית. אז עולה הצורך בתאורה רכה יותר, מעודנת יותר אשר מחזירה את התחושה הביתית והמשפחתית. תאורה זו צריכה לאפשר התמצאות בחלל אך גם אפשרות לנוח מהתאורה החזקה שליוותה את היום. שימוש בגוון תאורה חם מומלץ במקרים אלו אך אם לא השקעתם מחשבה בבחירת גוון התאורה וחוזקה כל תאורה במסדרון תספיק להאיר את חללי הבית באור מעומעם ונעים מבלי להדליק נקודות אור בחללים נוספים.

באולם התצוגה של שקע ותקע תוכלו להתרשם ממגוון גופי תאורה בגדלים ובעיצובים שונים ואף להתאים סט גופי תאורה אחיד לחללים השונים בבית.
 אחד ממעצבי התאורה המומחים שלנו ישמח לעזור לך להתאים את התאורה המושלמת.

קבלו ייעוץ עם מעצב תאורה מומחה בטלפון, חינם! וללא התחייבות

פוסטים אחרונים