תמיד לרשותכם: 8659*

shekaveteka@gmail.com

איך לבחור גופי תאורה בסגנון פרובנס

פרובנס הוא אזור בדרום צרפת אשר מפורסם בנוף המרהיב שלו. דמיינו לעצמכם..
תאורת פרובנס

אז מה זה פרובנס?

פרובנס הוא אזור בדרום צרפת אשר מפורסם בנוף המרהיב שלו. דמיינו לעצמכם שדות חיטה או שדות פרחי לבנדר עצומים, אוכל עם ריחות של תבלינים, ים כחול להפליא ושמש בהירה. אז זהו שסגנון פרובנס מבוסס על רכיבים אלה בדיוק. כשמדובר בריהוט לרוב הכוונה לצבעים בהירים עם אפקט דהוי, הנראים משומשים במשך לא מעט שנים, כשבעצם המטרה היא ליצור תחושה של חמימות, וביתיות.

מרטל רביעיה

תאורה בסגנון פרובנס

כאשר מדובר בתאורה אנו מנסים לבחור גופי תאורה בסגנון פרובנס שיתכתבו עם המראה הכללי שבו בחרנו. כי אם בעבר הלא רחוק, התאורה הייתה פונקציונלית בלבד ותפקידה היחיד היה להאיר את החלל. מאז זרמו הרבה וואטים בחוטים והתאורה הפכה למרכזית בעיצוב הבית כיוון שהיא יוצרת בו אווירה. ולכן אנו כצרכנים דורשים כיום מיצרני התאורה לרגש אותנו ולהפתיע. אנו מחפשים גופי תאורה שונים, מעניינים ובו בזמן גם חסכוניים באנרגיה.

וינטג' נפחות בודד

אז מה נכון? בחירת תאורה לפי הצורך והסגנון

הבחירה בתאורה הנכונה לחלל תלויה תמיד בבירורים מקדימים. ראשית נבדוק מה הצורך בתאורה, האם עלינו להאיר חלל גדול או שמא למקד תאורה. האם עיצוב גוף התאורה אמור להתמזג בעיצוב הבית כולו, או שאמור להוות לו קונטרסט. במקרה הזה, כאשר אנו מדברים על גופי תאורה בסגנון פרובנס של חדר או בית, נרצה להתאים את התאורה לאותו סגנון. בנוסף, נברר מהו סוג התאורה המועדף וכן הגוון המתאים להארת אותו חלל. קחו בחשבון כי כשמדובר בסגנון פרובנס, מדובר בסגנון המסתמך גם על אור מבחוץ, ולכן חשוב כי שטח החדר יהיה מואר באור מספיק, בעוד תאורה טבעית היא גם מרכיב חשוב בכל חדר.

מרטל קיר כפול

שמרו על פשטות

גופי תאורה בסגנון פרובנס משלבים פשטות כפרית, דיוק, ואלגנטיות בעיצוב. הם נוצרים מחומרים טבעיים, המבטאים לחלוטין את היופי הטבעי והאלגנטיות. לוח הצבעים נשלט על ידי צבעי פסטל בהירים. בתחום התאורה סגנון פרובנס משחק תפקיד מיוחד, אחיד ומעומעם מעט, ולכן חשוב לבחור את מרכיבי התאורה היכולים להשתלב כראוי עם אור טבעי, וליצור אווירה נעימה, מזמינה, וחמימה בחדר שניצור באמצעות גוונים חמים (2770K-3500K) ותרחישי עמעום.. מנורות בסגנון פרובנס מפיצות אור רך, והאהילים פשוטים ובעלי קווים כפופים.

קבלו ייעוץ עם מעצב תאורה מומחה בטלפון, חינם! וללא התחייבות

פוסטים אחרונים