תמיד לרשותכם: 8659*

shekaveteka@gmail.com

מדריך עיצוב – גופי תאורה למטבח

המטבח היה מאז ומעולם אחד החדרים החשובים ביותר בבית ולעתים מתייחסים אליו כאל מרכז הבית ממש כי הדרך אל הלב, כידוע, עוברת דרך הקיבה. יחד עם הפונקציונליות של החלל החשוב הזה,
עיצוב - ליטל ברניב; צילום - שירן כרמל

בתמונה: עיצוב פנים רות ודור

 וכיאה לאזור בבית בו אנחנו מבלים לא מעט זמן יחד, כמשפחה, כדאי ורצוי להשקיע את מלוא תשומת הלב באסתטיקה של המטבח. בעשורים האחרונים יותר ויותר ישראלים מבינים את החשיבות של בחירת גופי תאורה נכונים ויפים כחלק ממכלול עיצוב הבית. אז מה חשוב לקחת בחשבון בבואכם לבחור גופי תאורה למטבח?

סגנון עיצוב המטבח

בתור התחלה, רצוי לאפיין את סגנון העיצוב של הבית. בתוך בליל הסגנונות ותתי הז'אנרים בעיצוב פנים, ניתן לומר שרוב הבתים בישראל נמצאים בתוך אחת משתי קטגוריות: עיצוב כפרי ועיצוב מודרני.

סגנון העיצוב הכפרי מתאפיין במראה אותנטי ואינטימי, כזה שגורם לנו לרצות להתכרבל עם כוס תה מול האח הבוערת. העיצוב הכפרי עושה שימוש נרחב בחומרים טבעיים כמו עץ, ברזל, נחושת, זכוכית אבן וטקסטיל. הגוונים המתאימים לסגנון עיצוב כפרי הם שמנת, בז, גוונים עדינים של חום בשילוב צבעים חמים כמו אדום וצהוב.

סומבררו גדול עץ

מטבח בסגנון עיצוב כפרי יכול להתהדר בכמה גופי תאורה קטנים התלויים מעל שולחן האוכל או אי המטבח בגובה נמוך יחסית ומספקים תאורת אווירה נעימה. כדאי לבחור גופי תאורה שעושים שימוש בחומרים המתאימים לסגנון, כמו עץ או זכוכית, ולהשתמש בנורות בטמפרטורה חמה, שיהלמו את האווירה הכפרית. לצד תאורת האווירה, רצוי להתקין גוף תאורה עוצמתי כגון פרופיל תאורה או תאורת לד שיספקו תאורת עבודה פונקציונלית.

סגנון העיצוב המודרני הוא סגנון מינימליסטי בעיקרו המשדר קרירות, העושה שימוש בקווים ישרים, צורות גיאומטריות וצבעים קרים – שחור, לבן ואפור עם נגיעות של צבעים חמים. זהו סגנון מאופק ונקי, הנמנע מעומס צבעים או חפצים ועושה שימוש בחומרים תעשייתיים וקרים – זכוכית, פלסטיק, בטון, מתכת ונירוסטה.

גוף תאורה ספיידר לד 18W

מטבח בסגנון עיצוב מודרני יגנוב את ההצגה עם גוף תאורה אחד, גדול ומרשים, שייתלה במרכז התקרה. מומלץ לבחור בגוף תאורה בעל צורה גיאומטרית מעניינת, צבע מונוכרומטי חזק שייתן קונטרסט למטבח השחור או הלבן ולקנח בבחירת נורה בטמפרטורה קרה, שתתאים לאווירה היוקרתית. 

 

רול פליז תלוי

חשיבות גופי תאורה למטבח

המטבח, בהיותו חלל הממלא מספר תפקידים בחיינו, זקוק לתאורה ייחודית. מצד אחד, המטבח משמש כאזור התכנסות ביתי ומשפחתי, בו אנחנו מבלים עם האנשים האהובים עלינו בארוחות משותפות, ולשם כך רצויה בו תאורה רכה ונעימה, שתסייע ביצירת אווירה ביתית וחמימה. מהצד השני, המטבח הוא אזור פרקטי לכל דבר ועניין, ודרושה בו תאורה עוצמתית על משטחי העבודה, המאפשרת עבודה מדויקת ויעילה. 

תאורה למטבח: אפשרויות נפוצות

פרופיל תאורה אפ דאון

 

בנקודה הזו, נדרש להיכנס לעובי הקורה ולבחון מספר המלצות מועילות על אפשרויות תאורה למטבח. אחד הטרנדים המשמעותיים, בהקשר הזה, הוא גופי תאורה שקועי תקרה, הידועים גם בתור "פרופילי תאורה". מדובר על גופי תאורה חדישים, העשויים מפרופיל אלומיניום, בשלל מידות ובאפשרות להתאמה אישית, משולבים עם כיסוי פרספקט חלבי. גופי תאורה לבית בכלל, ולמטבח בפרט, צריכים להיות חסכוניים ככל האפשר, בייחוד על רקע העובדה שבמטבח הממוצע פועלת התאורה שעות ארוכות מדי יום. לכן, לא מפתיע שהבחירה הנפוצה היא תאורת לד, הנחשבות לחסכוניות ביותר שניתן למצוא כיום בתחום – וזאת עקב נצילות האור הגבוהה שלהן. אורח החיים הארוך של נורות אלה, יחד עם ההיבט האקולוגי שלהן, מסביר את הפופולאריות ההולכת וגוברת שהן זוכות לו במטבח הישראלי. יש להדגיש כי כיום ניתן לייצר נורות וגופי תאורה מסוגים אלה בהתאמה אישית לצרכי הלקוחות.

צריכים עזרה בעיצוב תאורה כפרית? אחד ממעצבי התאורה המומחים שלנו ישמח לעזור לך להתאים את התאורה המושלמת.

לשיחת ייעוץ חינם עם מעצב תאורה לחצו כאן >>  

sop-resize-600-פרופיל-תאורת-מטבח
sop-resize-600-פרופיל-תאורה-למטבח

sop-resize-1000-Haloki_Nahal

קבלו ייעוץ עם מעצב תאורה מומחה בטלפון, חינם! וללא התחייבות

פוסטים אחרונים