תמיד לרשותכם: 8659*

shekaveteka@gmail.com

התאמת תאורה כפרית לבית

סגנון עיצוב הפנים כפרי, או עיצוב "פרובנס", מגיע אלינו מבתים רחבי ידיים ומוארים באירופה ובארצות הברית והוא מתאפיין...
תאורה כפרית

סגנון עיצוב הפנים כפרי, או עיצוב "פרובנס", מגיע אלינו מבתים רחבי ידיים ומוארים באירופה ובארצות הברית והוא מתאפיין במראה אותנטי ואינטימי, כזה שגורם לנו לרצות להתכרבל עם כוס תה מול האח הבוערת. העיצוב הכפרי מתאים בעיקר לחללים גדולים, מרווחים ומוארים, בגלל השילוב המתבקש של אלמנטים דומיננטיים כמו קמין עצים, גופי תאורה גדולים כמו שנדלירים וגוונים חזקים שתופסים את החלל.

זרוע קיר גמיש פליז עם פרפר

סוג וגוון תאורה לעיצוב כפרי

בעבר היה מקובל להבחין בין אור צהוב ואור לבן, אך היום בעולם העיצוב נכון יותר לדבר על "טמפרטורת אור" ולהבדיל בין תאורה בגוונים חמים ותאורה בגוונים קרים. אינסוף מילים נאמרו על בחירת צבעים נכונה בעיצוב הבית, ומדהים לגלות עד כמה צבעים אכן משפיעים על תחושותינו הנפשיות והגופניות. גוון תאורה חם מקושר בתפיסה האנושית לחום, משפחתיות ואינטימיות ולכן מתאים לחדרי שינה, סלונים, פינות אוכל ולבית בעיצוב פנים כפרי ואילו גוון תאורה קר ידוע כמסייע בתחושת ריכוז ובהירות אך גורם לתחושת קרירות וניכור ולכן עדיף להשתמש בו בחללים בהם נבקש לראות היטב מה נמצא מולנו, כמו במטבחים, חדרי עבודה ומשרדים.

בבית בעיצוב פנים כפרי נרצה ליצור אווירת קירבה משפחתית ואינטימית ולשם כך כדאי להשתמש בנורות לד דמויי נורות פחם, המספקות תאורה רכה, מעומעמת ונעימה לצד מראה וינטג'י מתוחכם. אפשרות נוספת היא תאורת לד, המעניקה קשת רחבה של גווני תאורה, מאור לבן וקר ועד אור חם וביתי המתאים לאווירה שנבקש ליצור בבית בעיצוב פנים כפרי. לשימוש בנורת לד יש יתרונות רבים נוספים, ביניהם חיסכון בחשמל ואנרגיה, היא לא מחממת את החדר ומחזיקה שנים רבות מבלי "להישרף".

התאמת התאורה לצבע ולחומר הגלם

סגנון עיצוב כפרי מאופיין בשימוש בחומרים טבעיים כגון ברזל, נחושת, אלומיניום בצבעים שונים, סוגים שונים וכהים של עץ, אבן טבעית, זכוכית וטקסטיל מעוטר בצבעים רכים. הגוונים המתאימים לסגנון עיצוב כפרי הם שמנת, בז, גוונים עדינים של חום בשילוב צבעים חמים כמו אדום וצהוב.

גופי תאורה מברזל מתאימים בצורה מושלמת לחללים בסגנון כפרי שכן הברזל מתאים למשפחת החומרים והגוונים הללו, ויהפכו את החדר למזמין, חמים ומשפחתי. גופי תאורה מברזל בשילוב חומרי גלם אחרים מאותה "משפחה" – משפחת החומרים הטבעיים, ישתלבו יפה בבית בעיצוב כפרי וייצרו אווירה מזמינה. אלמנטים דקורטיביים מאירים מברזל עם זכוכית ועץ בגוונים שונים ימשכו את העין ויחבר באופן הרמוני בין החלל הפנימי למרחבי הטבע שבחוץ.

צריכים עזרה בעיצוב תאורה כפרית? אחד ממעצבי התאורה המומחים שלנו ישמח לעזור לך להתאים את התאורה המושלמת.
לשיחת ייעוץ חינם עם מעצב תאורה לחצו כאן >>  

קבלו ייעוץ עם מעצב תאורה מומחה בטלפון, חינם! וללא התחייבות

פוסטים אחרונים