תמיד לרשותכם: 8659*

shekaveteka@gmail.com

התאמת תאורה למדרגות בבית

כאשר קיים גרם מדרגות בבית, נושא התאורה עלול להיות מעט טריקי: האם יש צורך בשילוב גופי תאורה?
צמוד-קיר-ROLA

יש מקום להביע את הצד היצירתי שלנו? ישנם מקרים בהם האזור בבית בו נמצא גרם המדרגות לא בהכרח דורש תאורה וישנם מקרים בהם האזור עלול להיות חשוך ולהוות סכנה לעולים בו. מעבר לעניין הפרקטי, תמיד נרצה למצוא באתגר עוד הזדמנות עיצובית. לכן ריכזנו עבורכם כמה אפשרויות מומלצות לשילוב תאורה למדרגות בבית.

גורמים כלליים בהם יש להתחשב

בין אם מדובר בגרם מדרגות רחב ונמוך היוצר מפלסים או גבוה ותלול היוצר קומה נוספת בבית, קיימים כמה מאפיינים משותפים לכולם: כמעט כל גרם יוצר צל על אזורים אחרים בבית או באזור המדרגות עצמן, בייחוד כשנוצרות כמה קומות.

על אף שנוצר אזור חשוך, לא בהכרח נזדקק לתאורה מרכזית וחזקה מדיי, אלא נסתפק בתאורה עדינה כזו שנועדה בעיקר לסמן את הדרך ולסייע לנו לראות את הדרך בה אנו צועדים. לכן, בכל הקשור לתאורה במדרגות, בדרך כלל נחפש גופי תאורה קטנים יחסית, שטוחים או שקועים, שיוכלו לסייע לנו במשימה. גם אם גרם המדרגות שלכם מספיק מואר, אבל 

גופי תאורה קטנים ומפוזרים

פיזור גופי תאורה באזורים נבחרים בבית, למשל על ידי שימוש בספוטים, היא אפשרות נהדרת עבור מי שמחפש פתרון נקודתי לבעיית צל\חושך הנגרמת מגרם מדרגות קטן או צר. את הספוטים ניתן למקם בנוחות גם בפינות של התקרה, אולם תמיד ניתן להשתמש גם בנורות קטנות ודקורטיביות.

שימוש בגוף תאורה שקוע או שטוח

אפשרות זו מומלצת עבור גרמי מדרגות רחבים או גדולים יחסית. בגרמי מדרגות אלה, לרוב יווצרו מפלסים או קומות ביניים אותם צריך להאיר בתאורה יותר רצינית מאשר נורות קטנות או ספוטים. היות ומדובר בכל זאת בגרם מדרגות ובאזור מעבר בבית, אין טעם למקם מנורה גדולה שתופסת מקום ותשומת לב ולכן גופי תאורה שקועים נחשבים לפתרון המומלץ.

כבל בד 1 מטר עם ב.מ לפס צבירה

תאורה דקורטיבית בגרם המדרגות

גם אזור גרם המדרגות בבית יכול להפוך לפינה מעוצבת ואסתטית, על ידי הוספת תמונות, מדפים, חפצי נוי  ואיך לא? גם גופי תאורה. ישנם מגוון גופי תאורה דקורטיביים שיכולים להתאים, אם כי אנחנו חייבים לציין שגם כאן ספוטים בדרך כלל יעשו את העבודה נאמנה.

אם התקרה גבוהה אפשר לבחור בגופי תאורה תלויה. אם המדרגות תלולות וצרות ניתן להתקין גופי תאורה צמודי קיר. אם גרם המדרגות רחב ויוצר מעיין מפלס בבית ניתן להשתמש  בגופי תאורה עומדים שתמיד מספקים אווירה ייחודית ונעימה. שימו לב כי אם בחרתם בהעמדת גוף תאורה, שימו דגש על הבטיחות, בעיקר אם יש ילדים בבית, והבטיחו כי היא איננה מפריעה בדרך בירידה או עלייה במדרגות.  

זכרו כי כל אתגר בבית יהווה עוד הזדמנות עיצובית מעניית.

ספוט סייפן לפ. צבירה חד פאזי

רול פליז צמוד תקרה

קבלו ייעוץ עם מעצב תאורה מומחה בטלפון, חינם! וללא התחייבות

פוסטים אחרונים