תמיד לרשותכם: 8659*

shekaveteka@gmail.com

טיפים לחסכון בחשמל

על מה אתם רוצים לקרוא?
ואזו-תלוי-שחור

בתמונה: עיצוב פנים רוית רוד

נורה פלואורסצנטית קומפקטית. תחליף יעיל לנורת הליבון המסורתית.
במסגרת המאמץ העולמי לייעול צריכת האנרגיה פועלות מדינות רבות להגברת. השימוש בנורות חסכוניות-כתחליף לנורות הליבון הבזבזניות. הפעילות כוללת הסברה, הדרכה, ואף הצעות חקיקה לאסור מכירת נורות ליבון.
אחת ההתפתחויות הגדולות בטכנולוגיות התאורה בעקבות משבר האנרגיה העולמי בראשית שנות ה 70- של המאה הקודמת היא הנורות הפלואורסצנטיות הקומפקטיות, אשר מהוות תחליף עיקרי, יעיל וחסכוני לנורות הליבון.
בעלון זה מתוארות יעילותן של הנורות הפלואורסצנטיות הקומפקטיות בהשוואה לנורות ליבון, וכן מוצגים נתוני עזר לבחירת הנורה המתאימה.

in-out

אנו ממליצים לך לנקוט בפעולות הבאות:
לא לחבר מכשירים אלקטרוניים רגישים לאותו שקע, או לאותו מעגל חשמלי אליו מחובר גם מכשיר נוסף שהוא בעל מנוע חשמלי כגון: מזגן אוויר, מכונת כביסה, מקרר, מקפיא ומדיח כלים.

לכבות את המכשירים האלקטרוניים הרגישים ולנתק אותם מהשקע במקרה של הפסקה ממושכת בשימוש השוטף (לדוגמה: היעדרות מהבית למספר ימים). במידת האפשר, רצוי לנתק מכשירים רגישים כאשר שוררים תנאי מזג אוויר קשים – ברקים, סופות וגשמים עזים.

להגן על המכשירים הרגישים על-ידי התקני הגנה מיוחדים, המיועדים להגן עליהם בפני מתחי יתר חולפים.

קיימים מספר סוגים של התקנים פשוטים במחיר השווה לכל נפש:
התקן הגנה בלוח החשמל הדירתי, המותקן על-ידי חשמלאי מורשה ומגן על כל מכשירי הבית בפני מתחי יתר חולפים החודרים לתוך הבית מבחוץ.
התקן הגנה ספציפי המיועד להגן על אחד או יותר מהמכשירים בתוך הבית. התקן כזה מתחבר בין השקע לבין התקע של המכשיר הרגיש. ניתן לרכוש אביזר זה בחנויות לציוד חשמל ולהתקינו בשיטת "עשה זאת בעצמך" (אין צורך בחשמלאי מורשה). לשמירה מירבית על חיי המכשיר האלקטרוני הרגיש, מומלץ להשתמש בשני ההתקנים יחדיו. ביוזמתה של חברת החשמל ובמימונה, הוכן תקן ישראלי – ת"י 2283 בנושא התקני הגנה בפני מתחי יתר חולפים. אנו ממליצים להשתמש בהתקנים העומדים בדרישות התקן.

ראוי לציין כי, משך החיים של התקני הגנה אלה מוגבל. לפיכך, מדי פעם יש לבדוק את תקינותם ולנהוג על פי הוראות היצרן. רצוי להגן על המכשירים גם מכיוון קווי התקשורת – קווי הטלפון, כבלי טלוויזיה וכו', באמצעות התקן מתאים שניתן לחבר באופן עצמאי בין קו התקשורת לבין המכשיר.

רכישת מכשירים מוגנים – רוב היצרנים של מכשירי החשמל הרגישים, מודעים לתופעת מתחי היתר החולפים וחלקם "מחסנים" אותם מפניהם באמצעות התקנת אמצעי הגנה בתוך המכשיר. לפיכך בעת רכישת מכשיר חשמלי רגיש, מומלץ לוודא כי הוא מוגן מפני מתחי יתר חולפים. רצוי להיוועץ בעניין לא רק עם המוכר, אלא גם עם טכנאים ומומחים במעבדות השירות של המכשירים.
יודגש, כי שימוש בכל האמצעים המפורטים לעיל, אינו מבטיח מניעה מוחלטת של נזק למכשירים רגישים, אך יכול להקטין במידה רבה מאוד את הסבירות לגרימת נזק למכשיר.

קבלו ייעוץ עם מעצב תאורה מומחה בטלפון, חינם! וללא התחייבות

פוסטים אחרונים