תמיד לרשותכם: 8659*

shekaveteka@gmail.com

מעצבת החודש – ליטל ויליגר

ליטל ויליגר, מעצבת פנים ובעלת סטודיו לעיצוב פנים והלבשת חללים הנושא את שמה, הגיעה לעיסוקה הנוכחי מכיוון שונה אבל דומה
ליטל-ויליגר

במשך שנים שימשה כמנהלת וסמנכ"לית שיווק וסחר של חברות גדולות בתחום האופנה והמזון – טופ שופ ישראל, ראלף לורן, רנואר ועוד. בזמנה הפנוי היא מכהנת כאמא לשלושה ילדים, והיא רק בת 35.

מה משך אותך לתחום העיצוב?

"לפני שהייתי מעצבת פנים, עבדתי בתפקידים בכירים בחברות קמעונאיות גדולות, עבדתי קשה ונסעתי המון לחו"ל. אחר כך נולדו הילדים, ואני רציתי לצאת לדרך עצמאית כדי להגשים את עצמי ובמקביל לגדל את הילדים ולהיות אמא נוכחת עבורם. למדתי לתואר ראשון במנהל עסקים ותקשורת, אחר כך עשיתי עוד שני תארים, אך תמיד הייתה בי משיכה גדולה לאסתטיקה, טקסטיל וצבעוניות. במהלך אחת מחופשות הלידה שלי החלטתי להגשים חלום ונרשמתי ללימודי עיצובי פנים והום סטיילינג בשנקר. כמה חודשים לתוך הלימודים, התחלתי לקבל פרויקטים ממכרים ולעצב עבורם בתים".

"העיסוק בתחום הוא עבורי שילוב מושלם בין האהבה שלי ליופי, לאמנות ולעיצוב יחד עם הפן העסקי והיכולת לנהל פרויקט מאלף ועד תו. כמנהלת שיווק לשעבר, אני מכירה את כל הכלים השיווקיים והפרסומיים, מה שעוזר לי לבלוט בתוך ההיצע העצום של מעצבות ומלבישות בתים. אני בונה לאנשים חלומות באהבה גדולה, קמה כל בוקר עם דרייב ותשוקה אינסופית ואין דבר מספק יותר עבורי".

מה מייחד אותך כמעצבת?

"אני אדם מאוד כנה ופתוח – What you see is what you get. זהו ערך חשוב עבורי, כיוון שמערכת היחסים עם הלקוח הופכת לאינטימית – אני נכנסת לחדר השינה וחדר הארונות, ולעתים מקבלת זווית מעניינת על מערכות היחסים בתוך הבית. אני פרויקטורית מצוינת כיוון שבאתי מהעולם העסקי, מאוד מסודרת ויודעת לתת את הפתרונות הלוגיסטיים מול אנשי המקצוע ולעמוד ביעדים. אני מרגישה שזה נותן ללקוחות שלי המון שקט וכך הם מסוגלים לשחרר ולסמוך עליי".

"כל פרויקט שלי שונה לחלוטין מקודמו, לכן אי אפשר להצביע על סגנון מסוים, כמו נורדי למשל, ולומר שאני מעצבת תמיד בסגנון שלי. אני תופרת כל פרויקט למידותיו של הלקוח. כל אדם וכל משפחה שפגשתי הם ייחודיים ולכן כל פרויקט יוצא שונה לגמרי ברמה האסתטית והפרקטית".

"אני מאמינה שהפרויקטים שלי לא נכנעים לטרנדים, הם קלאסיים עם נוכחות אירופאית אלגנטית, עשירה, יוקרתית אך לא מוגזמת. אני מנסה לקחת את הסגנון הקולוניאלי, שמייחד בתים רחבי ידיים באזור אנגליה הכפרית ולהוסיף לו ניואנס עכשווי. ה"אני מאמין" שלי הוא שעיצוב הבית המושלם הוא עניין דינאמי, שמביא קודם כל את צרכי הלקוחות בתוך המרחב. מאוד חשוב מעבר לאסתטיקה – הפרקטיות והחיות בתוך הבית, שהבית ישרת את מי שגרים בו ולא להפך".

מהי המשמעות של תאורה בתהליך העיצוב שלך?

"תאורה היא עולם ומלואו. אפשר לבחור קונספט עיצובי, צבעוניות מדהימה, לחלק את הבית נכון, אבל אם התאורה לא תעוצב נכון, הלך הפרויקט. תאורה נותנת את העומק, מדגישה את גובה התקרה, את הרוחב של החלל, יוצרת באלאנס בין החללים ומקשרת ביניהם. אם התאורה בסלון לא תתחבר לתאורה שממשיכה למסדרון, הזרימה של הבית תישבר. זהו אחד הנדבכים החשובים בעיצוב כל חלל".

טיפ לבחירת תאורה נכונה

"אני אוהבת ליצור נישות מעוצבות בעזרת תאורת אווירה. כאשר התאורה בבית היא גדולה ועוצמתית, נוצרת תחושה של חלל ריק. כשלוקחים אזורים ומייחדים אותם עם תאורה, נוצר איזון בין האור הגדול שמאיר את החלל כולו לנישות שנותנות תחושת חום ואווירה בבית. למשל, אפשר להאיר את הסלון באמצעות גוף צמוד תקרה, ועל הקיר של הספה אפשר להתקין שני גופי אפ אנד דאון מצידי יצירת אמנות, או לחלופין, להתקין מספר גופי תאורה בצורת קונוס מעל הטלוויזיה וכך ליצור הילה מעניינת סביב הפריט שרוצים להאיר".

איך מתנהלת העבודה מול שקע ותקע?

"אני מאוד אוהבת לעבוד עם שקע ותקע, כיוון שאני מגיעה לשם עם לקוחות והם נותנים שירות נפלא ומקצועי. רוב הצוות שם למד עיצוב, לכן הם יודעים לתת מענה פונקציונלי ואסתטי. הם מספקים תאורה מעוצבת שווה לכל כיס, ה Value for money אצלם הוא מהגבוהים שנתקלתי בהם. כשיש פרויקט עם כל כך הרבה הוצאות, כיף שיש ספק תאורה שאפשר לסמוך עליו שיביא מוצר מהמם ואמין במעט כסף".

ליצירת קשר עם ליטל וילינגר: בקרו בעמוד פייסבוק של ליטל

קצת תמונות מפרוייקטים של ליטל…

קבלו ייעוץ עם מעצב תאורה מומחה בטלפון, חינם! וללא התחייבות

פוסטים אחרונים