תמיד לרשותכם: 8659*

shekaveteka@gmail.com

הכירו את מעצבת החודש של שקע ותקע- שרית גיטליס

על מה אתם רוצים לקרוא?
שרית-גיטליס

שרית גיטליס היא מעצבת החודש שלנו, אבל ממש אי אפשר לצמצם אותה רק למילה "מעצבת". במקצועה היא אדריכלית עם משרד אדריכלות ועיצוב בחולון, והיא גם מעצבת פנים וגם מורשית נגישות. היא מבצעת פרויקטים למגזר הפרטי, העסקי והמוסדי, נהנית לחלוש על כל ההיבטים של התחום ואומרת שתחום הנגישות פתח לה עולם חדש של הבנה הממלא אותה בתחושת שליחות. בואו להכיר אותה!

קצת היסטוריה

את תחילת דרכה החלה שרית בלימודי אדריכלות בטכניון בחיפה. "עבדתי כשכירה בכל מיני משרדים, וכשנולדה הבת הבכורה שלי, לפני 9 שנים, החלטתי להיות עצמאית" מספרת לנו שרית. "פתחתי משרד, בתחילה עם שותפה ואז לבדי, ולאט לאט התחילו להתגלגל פרויקטים.

עיצבתי את כל חללי הפנים של אצטדיון פתח תקווה החדש, הפרויקט הזה הביא אחריו את עיצוב כל חללי הפנים של אצטדיון נתניה החדש ועוד פרויקטים בסגנון, שהם פרויקטים גדולים ומעניינים, מבוססי קונספט. בזכות לימודיי בתחום הנגישות, בתחילה נגישות מבנים, תעשייה וסביבה ואז גם נגישות השירות, התגלגלתי להמון פרויקטים מוסדיים. אפשר לומר שהספקתי להיות ברוב האוניברסיטאות בארץ, למשל".

העבודה מול הלקוח

"התהליך מול הלקוח בנוי בשלבים מאד ברורים" אומרת שרית. "תחילה פונה אליי הלקוח ומבקש את הפרויקט. מתחילים בשלב הכרות עם החלל, בנייה של קונספט, ממשיכים עם הכנת תוכניות עבודה וכתבי כמויות, רשימות נגרות, עבודה מול הספקים השונים, התאמת החומרים, בקרה ופיקוח על הביצוע ועוד, עד שעומד פרויקט מוגמר.

האמת היא שהרבה מהתהליך תלוי בשיתוף הפעולה של הלקוח. כשיש לקוח שזורק משהו ונעלם, מתעכב עם חתימות ואישורים, לוקח את הזמן, פשוט אי אפשר לעבור לשלב הבא והכל מתעכב.  גם ככה הרשויות כאן בארץ יכולות להקשות וזמני קבלת היתרים מתעכבים, אז כשלקוח גם מתעכב, לא רספונסיבי, לא משתף פעולה, זה יכול להיות המסמר האמיתי בגלגלי הפרויקט".

על תחום הנגישות

"בתחום הנגישות יש תחושת שליחות עבורי" מספרת לנו שרית עם אור בעיניים. "בתחום הזה, אני נמצאת על תקן יועצת ואני זוכה להגיע ולתת פתרונות אמיתיים לבעיות. פתרונות מבוססי חוק. זו הרגשה מאד מאד טובה. העבודה עבור אנשים עם מוגבלויות, היכולת לתת להם את השוויון שהם זקוקים וראויים לו, זה באמת הדבר הכי בסיסי שצריך להיות להם, זו תחושה מדהימה.

זה שינה לי את קו המחשבה, זה הפך את העור שלי לדק יותר, ההבנה שלי לאדם שמולי, הראייה שלי, היא גבוהה יותר בזכות זה. היא לא שיפוטית בצורה אחרת, חדשה. אני מבינה את האנשים סביבי בצורה פתוחה וזורמת יותר."

על המשרד

"לאחרונה עברנו למשרד חדש" מספרת שרית בחיוך "וכל האווירה השתנתה לטובה. במקום הקודם עבדתי במשרד שקיבלתי כמו שהוא ולא ממש התאפשר לי לבצע שינויים. כאן נכנסתי לחורבה ושיפצתי אותה מהיסוד. עכשיו אני רואה איך האווירה משנה את הביצועים, החלל ממש משפיע על הביצוע ועל האווירה.

במשרד עובדים איתי 2 אדריכלים ופקידה, וכמובן שבכל המשרד התקנתי את התאורה המהממת של שקע ותקע, וזה פשוט הקפיץ את האופי של המשרד!".

חשיבות התאורה

"כמו אצלי במשרד, תאורה פשוט עושה את ההבדל. אנחנו התקנו גופי תאורה מעל השולחנות וזה פשוט משדרג את כל החלל. יוצר שינוי בתחושה, מאחד את הקונספט של המשרד. וגם כשאני מתכננת וילה או דירה, אני כל הזמן מוסיפה ללקוחות עוד נקודות תאורה שהם אפילו לא חשבו עליהן. הלקוח יושב מולי, שומע את הרעיונות ונדלק.

וגם אחרי שהוא חי בבית תקופה הוא אומר לי כמה הנקודות הקטנות מדהימות ומשדרגות. לדוגמא, נקודת תאורה שקועה בקיר ליד האסלה, בגובה של בין 30 ל-40 סנטימטרים. זו תאורת לילה, היא מתאימה להליכה לשירותים בלילה, לא מסנוורת באמצע השינה, אפשר להשאיר אותה דלוקה כל הלילה עבור ילדים. זה משדרג את החיים. בכלל, תאורה מאפשרת לשחק על כל המימדים. ברצפה, בתקרה, בקירות, בכל גובה, אפשר ליצור איתה שפה, זוויות, אפקטים חזותיים מעניינים."

וכמה מילים על שקע ותקע תאורה

"שקע ותקע מאפשרים לי להוציא לידי ביצוע כל רעיון שעולה לי לראש" אומרת שרית. "אני עושה המון פרויקטים במקביל ויש דברים שדורשים מהירות תגובה, אז עצם זה שאני יכולה לבקש עזרה רעיונית או מוצרים שקיימים במלאי, גם אם אני באמצע פגישה עם לקוח, אני יכולה פשוט לשלוח מייל או וואטסאפ, להתייעץ מיידית עם כל אחד שם ולקבל מענה כל כך מקצועי, זה קודם כל הופך אותם למספר אחד, הנושא השירותי. מעבר לזה, הם מרחיבים כל הזמן את כמות המוצרים והמגוון העצום, ואת האפשרויות של המשחק, של היצירה.

אני אוהבת את זה שאני יודעת להגיד ללקוח שאם יש בעיה, ולו הקטנה ביותר, הוא מקבל מענה מיידי. גם בביקורים עם הלקוח בחנות לשם התאמת תאורה, מקבלים מלוא תשומת לב, גם אם זה שעתיים וחצי של פגישה שאפילו לא סגרנו בה כלום, מקבלים יחס מלא ללקוח ולאדריכל כאחד, אכפתיות, הקשבה, הבנה, והתאמה נכונה של המוצר."

כדי ליצור קשר עם שרית אתם מוזמנים להכנס לאתר שלה

קצת מהפרויקטים של שרית…

 

קבלו ייעוץ עם מעצב תאורה מומחה בטלפון, חינם! וללא התחייבות

פוסטים אחרונים