תמיד לרשותכם: 8659*

shekaveteka@gmail.com

הכירו את המעצב – פינת "מעצב החודש" של שקע ותקע

על מה אתם רוצים לקרוא?
רינת-שימון

רינת שימון, מעצבת החודש שלנו, כמו הרבה אחרים מתחומה, הגיעה מרקע של אומנות. "כל חיי ציירתי ופיסלתי" היא מספרת לנו, "וזה מה שדחף אותי לצאת לעצמאות מבחינה מקצועית. תמיד ידעתי שהמטרה היא להיות עצמאית, בגלל הרקע שלי ידעתי שכשעובדים ביצירה, זה הרבה יותר כיף כשזה שלך מאשר כשזה מה שהבוס שלך אומר לך לעשות." התהליך המחשבתי הזה הוא שהוביל אותה, לאחר שצברה נסיון נכבד בתור שכירה, לפתוח את משרד עיצוב הפנים שלה – רינת שימון תכנון ועיצוב.

קצת היסטוריה

רינת, בת 33, בוגרת המכון הטכנולוגי בחולון, לימודים שהביאו אותה מדרום הארץ, שם גדלה, למרכז. אמנם הלימודים הם שהביאו אותה, אך מה שהשאיר אותה הייתה ההכרות עם מי שלימים יהיה בעלה, והקמת המשפחה. במהלך שנותיה לאחר הלימודים עבדה רינת הן כשכירה והן כעצמאית, אך לאחר הולדת בנה הבכור, מתוך התחושה שאינה רוצה להיות כבולה יותר כשכירה, ולאחר שהרגישה שצברה נסיון משמעותי, בחרה לצאת לעצמאות. "עבדתי בכל מקום קצת. קצת עם קבלנים גדולים, קצת בנגריה, קצת בתחום המסחרי, מסעדות, משרדים וכדומה, וגם קצת עם אדריכלית על פרויקטים פרטיים של מגורים. מתוך הנסיון הזה אספתי ידע והיום המשרד שלי עוסק 90% בפרויקטים פרטיים של מגורים ועוד כמה פרויקטים מסחריים כמו משרדים" משתפת אותנו רינת.

הסגנון האישי שלך

אחד הדברים המעניינים בפגישה מעצב חדש, זה לגלות מה הסגנון האישי והפרטי שלו. רינת משתפת בשמחה: "הסגנון האישי שלי הוא חמים ומגניב, אולי אפילו קצת כפרי, מזמין, אבל האמת היא שאני לעולם לא אנחה לקוח אל הסגנון הפרטי שלי. אני רואה את עצמי כזיקית, כל מה שהלקוח רוצה, זה מה שיהיה. העבודה שלי זה לקחת את הסגנון של הלקוח וליצור אותו בטוב טעם ועם דגש מאד גדול על פרקטיות. אני מסבירה ללקוח את דעתי, מה נכון לו, אבל אם הלקוח מאד רוצה – זו החלטה שלו. זה הבית שלו, הוא צריך לחיות שם". כששאלנו אותה על בית החלומות שלה, קיבלנו תשובה ברורה וציורית. "החלום שלי זה בית פרטי עם גינה, במפלס אחד" מספרת רינת בחיוך. "בית מרווח, נעים אבל כזה שנותן תחושה של אינטימיות וחום. מבחינת חומרים אני מאד אוהבת עץ וצבעים חמים ואני אתן דגש מיוחד על המטבח והסלון. בנוסף, ארצה פתחים גדולים, חלונות, אני מאד אוהבת שנכנס אור הביתה".

פרויקט מאתגר

ביקשנו מרינת לספר לנו על מה היא עבדה לאחרונה ועל פרויקט מאתגר או מעניין שעבר תחת ידיה. היא נזכרת בחיבה בפרויקט שהקושי הגדול בו היה בעיקר המרחק. "אני גרה ברמת גן והפרויקט היה בערבה" מספרת רינת. "תהליך העבודה התבצע המון במדיה – סקייפ, טלפונים, וואטסאפים. הם היו באים הרבה למרכז ואני כמובן הגעתי לשם. הם אנשים מאד מגוונים ומעניינים, אנשים עם אופי ורסטילי, כך שהחלק המעניין בפרויקט הוא שכל חלל מעוצב בצורה אחרת, ברמת הצבעוניות, ברמת החומרים, ברמת אורח החיים שלהם, שהוא לא סטנדרטי, זה לא לעצב דירה בבניין במרכז הארץ." עוד אתגר שהציב הפרויקט הוא כמובן האקלים בערבה. "שמנו דגש מאד גדול על נושא האקלים, מכיוון החומרים, שיהיו עמידים לחום קיצוני לעומת קור קיצוני, וגם ברמת הטרמית, כל הבנייה נעשתה עם דגש מאד גדול על בידוד טרמי".

בית שימוש ייחודי

קיר אדום בחדר שירותי אורחים- הלקוחות ביקשו ליצור חלל מפתיע ולא קשור לאוירת הבית 🙂

תאורת חוץ לקיר 2061

כניסה ראשית לבית – הרוגע והשלווה של הערבה. עם גוף תאורה תלוי

מה הטרנד בעיצוב השנה?

'טרנד' היא מילה מאד פופולרית, במיוחד בשנים האחרונות, אבל רינת לא ממש מתחברת אליה. "אני לא אוהבת לעבוד לפי טרנדים. אנחנו בונים בית, הוא צריך להשאר לשנים ,וטרנד זה משהו שחולף. אם כבר אשתמש בטרנדים, זה יהיה במקומות שקל יותר להחליף את הטרנד, אם זה בריהוט, ספה או גופי תאורה. למשל, היום מאד חזק בתחום המודרני תאורה שקועה בתוך הקיר, תאורה נסתרת, תאורה שמגיעה ממקום שלא רואים את מקור האור. בנוסף, מלבד בתאורה, יש שימוש גדול בברזל שחור ובפליז, וברמת הצבעוניות טורקיז, צהוב וסגול ששולטים העונה, לצד אפור ולבן, שחזקים תמיד."

איך תאורה משחקת תפקיד בבית?

ואם כבר דברנו על תאורה, בעיניי רינת זה אחד החלקים החשובים בעיצוב. "תאורה יכולה להרוס את תכנון הבית ויכולה לשפר את תכנון הבית. תכנון התאורה מאד חשוב, במיוחד לפי חלל. לדוגמה, במטבח, רוב הפעמים אני אבחר תאורה לבנה, מתוך ההבנה שהתאורה הלבנה נראית יותר אסתטית ונקייה ומעוררת, גורמת לעירנות, וזה מקום שצריך לראות בו את הפרטים. תכנון תאורה לחדר שינה, לעומת זאת, צריך להיות מאד נעים ורך, משהו עדין אותו תמיד ניתן לחזק בתאורות קיר ותאורות קריאה לפי הצורך."

ולא ניתן לה לעזוב בלי טיפ חשוב לתכנון תאורה שגם אנחנו יכולים ליישם בבית שלנו –

"חשוב להבין מהו גוון האור הנכון, חשוב לדעת מה הצבעוניות של הבית. הנה דוגמה מפרויקט עליו עבדתי ממש היום: מקלחת שחופתה באריחי קרמיקה שחורים. ברור לי כי היא צריכה לקבל יותר אור ברמת עוצמת האור, ממקלחת עם אריחים לבנים, כי שחור זה צבע שבולע את האור, חשוב שהתאורה תהיה מספיק חזקה כדי להתגבר על החושך, במיוחד בחדר אמבטיה בו אנחנו צריכים אור כדי להתאפר, להתגלח וכו'".

אריחים שחורים במקלחת

מקלחת עם אריחים שחורים – זקוקה לתאורה פונקצונאלית ייחודית

רוצים לדעת יותר על רינת? מוזמנים ליצור עמה קשר >> 0524871130

צריכים עזרה בעיצוב התאורה לבית ,לחדר העבודה ולמשרד?
אחד ממעצבי התאורה המומחים שלנו ישמח לעזור לך להתאים את התאורה המושלמת לכל מקום בבית.
לשיחת ייעוץ חינם עם מעצב תאורה? לחצו כאן >>

קבלו ייעוץ עם מעצב תאורה מומחה בטלפון, חינם! וללא התחייבות

פוסטים אחרונים