תמיד לרשותכם: 8659*

shekaveteka@gmail.com

פרוייקט החודש – דירת פנטהאוז בפתח תקווה שתענוג לארח בה

עינת אביב, בעלת סטודיו לעיצוב פנים והום סטיילינג, מציגה לקוראי המגזין פרויקט מרתק של דירת פטנהאוז
einat aviv2

צלם: נדב פקט

עינת אביב, בעלת סטודיו לעיצוב פנים והום סטיילינג, מציגה לקוראי המגזין פרויקט מרתק של דירת פטנהאוז עבור זוג ושלושה ילדים בפתח תקווה, שעברה שיפוץ מסיבי כדי להתאים לצרכי המשפחה העליזה שאוהבת לארח חברים.

קצת היסטוריה

לפני שנדבר על הפרויקט, רצינו להכיר את עינת קצת יותר טוב. "עוד מילדות נולדה בי האהבה למקצועות האמנות, גרפיקה ועיצוב. הכיוון שלי היה ברור, ואחרי השירות הצבאי התחלתי את לימודיי במכללת שנקר. לאחר סיום לימודי לתואר B.DES התחלתי לעבוד בחברת מטבחים גדולה, למדתי את התחום לאורכו ולרוחבו והעמקתי בעולם הנגרות והעיצוב האישי. בעבודה זו גיליתי עולם ומלואו מכיוון שבעיני המטבח הוא לב העניינים של הבית, מרגש אותי ששם הכל קורה. עד היום, בכל פרויקט – המטבח הוא נקודת הפתיחה שלי", מספרת עינת.

את דרכה העצמאית התחילה עינת לפני שש שנים, כשפתחה סטודיו משלה לעיצוב פנים והום סטיילינג. עינת עובדת במרץ מול ספקים קבועים שעוברים איתה מפרויקט עיצוב אחד למשנהו, אליהם היא מתייחסת כחלק בלתי נפרד מהצלחתה, ובצמוד לשרטטת מקצועית שאמונה על מלאכת השרטוט השוטפת.

"אני מאמינה שעיצוב פנים אינו מותרות, הוא מייצר סביבת חיים איכותית, נוחה ופרקטית. ומביא את האנשים שחיים בסביבה מתוכננת להיות שמחים יותר. מה שמייחד את הסטודיו שלי היא ההבנה שעיצוב פנים נכון לכל בית, דירה ותקציב, וכך אני מוצאת את עצמי מלווה לקוחות בשיפוצי ענק, תהליכי בניה או כאלה שרכשו דירות קבלן", מפרטת עינת. "עם זאת, גם כאשר פונים אלי להתייעצות לפני רכישת נכס או לפגישת הום סטיילינג לדירה קיימת, אני גאה להביא את הבית לתוצאה הטובה ביותר".

"האג'נדה שמובילה אותי בעיצוב היא שבית אינו מוזיאון, אלא סביבת חיים מורכבת שתכליתו העיקרית היא לשרת את הדיירים שגרים בו ולכן הכרחי שהתכנון והעיצוב יהיו בגובה העיניים ולא מתחכם מדי. המטרה שלי היא שהעיצוב יהיה Timeles וייראה מעודכן ונכון גם בשנים הבאות. אני תמיד רואה לנגד עיניי איך הלקוח חי בביתו החדש ואיך הוא ימכור אותו בעוד מספר שנים על הצד הטוב ביותר ולכן אני מקפידה על עיצוב בקווים נקיים שאינו מושפע מטרנדים", משתפת עינת את נקודת מבטה.

על הפרויקט

"הפרויקט הינו דירת פנטהאוז בפתח תקוה עבור משפחה מקסימה הכוללת זוג הורים ושלושה ילדים, שהגיעו אלי בעקבות המלצה של מכרים משותפים, שהתאהבו בסגנון העבודה שלי לאחר שעיצבתי עבורם מספר דירות. העבודה מולם היתה אינטואיטיבית וזורמת מהדקה הראשונה, הדינמיקה היתה מקסימה והפרתה את שני הצדדים ובכל צעד שעשינו הרגשתי שאני מגשימה עבורם חלום", מספרת עינת בחיוך.

"מדובר בדירת פנטהאוז מרווחת בגודל 140 מ"ר עם מרפסת שמש מרהיבה וענקית בת 80 מ"ר. הדירה נרכשה כדירת שישה חדרים על ידי הזוג בידיעה שנכנסים שם לשיפוץ משמעותי מאוד, ואכן ביצענו שינויים בחלוקה הפנימית של הדירה והיא הפכה לדירת חמישה חדרים. הגדלנו את חדר השינה של הבת המתבגרת על חשבון יחידת ההורים, שכללה מבואה גדולה ולא מנוצלת. בתוצאה הסופית, חלק מחלל המבואה נוכס לטובת חדר הבת, שזכה בנישת ארונות גדולה, ופינת האוכל גדלה אף היא על מנת ליצור אזור ישיבה נוח לארוחות המשפחתיות".

"לבעלת הדירה היה חשוב שבחדר השינה המרכזי תהיה תחושה של מלון מפנק, אז בחרנו יחד טפטים, וילונות וריהוט עץ אלון בגוון פיסטוק עדין שמייצר הרגשה אינטימית. פרקט למינציה איכותי ועמיד למים בגוון אלון מעושן מלווה את צעדיהם של באי הבית ומייצר אחידות אסתטית בין חלקי הדירה השונים, למעט חדרי הרחצה, שם נבחר ריצוף קרמיקה בהיר ופרקטי. חדרי האמבטיה בכל הדירה שופצו לחלוטין, הותאמו פריטי נגרות בעיצוב אישי ונבחרה תאורה מדהימה שמגדירה את החללים באופן מדויק".

"מכיוון שבני הזוג הדגישו בפניי בפגישה המקדימה שהם אוהבים מאוד לארח, הפכנו את המרפסת הגדולה לפנינת אירוח אמיתית, עם מטבח חוץ מרהיב שכולל את כל הפינוקים, שני אזורי ישיבה – אחד כפינת אוכל נוספת והשני משמש כפינת רביצה. כמו כן, שמנו דגש על צמחייה היקפית יפהפייה שיוצרת תחושה טבעית וירוקה אך גם תורמת לתחושת הפרטיות במרפסת".

ואיך אפשר בלי כמה מילים על תאורה?

"שקע ותקע הינה ספקית התאורה שלי מזה זמן רב", מספרת עינת בחיוך. "אני מתנהלת מולם באופן הנוח ביותר עם צוות מיומן שכבר מכיר את הראש שלי ואת קו העיצוב שאני אוהבת. העבודה מול שקע ותקע בפרויקט הזה היתה כרגיל מקצועית ובתחושה שלכל מצב יש פתרון ובמידת הצורך אפילו מייצרים עבורי את גוף התאורה הנכון".

"בפרויקט הספציפי הזה התאורה תוכננה כך שתהיה פונקציונלית, אך גם תוסיף לאווירה האינטימית והחמימה שביקשנו ליצור. ההחלטה המרכזית בבחירת גופי התאורה היתה לעבוד עם אלמנטים שחורים, שנותנים אמירה עיצובית חזקה בחללים המרכזיים של הבית – הסלון ופינת האוכל. היה לי חשוב לייצר תאורה נקודתית לארונות קיר בכל אחד מהחדרים, תאורת קיר מעל מיטות הילדים ותאורת חדר מרכזית, כשכל אזור נדלק בנפרד. בסלון, הקיר המרכזי קיבל תאורת אווירה נעימה שמאירה את החיפוי וגוף תאורה מרכזי גדול ומרשים. המרפסת, כהמשך הטבעי של הסלון ובהיותה חלל אירוח מרכזי בבית, קיבלה גופי תאורה שממשיכים את הקו העיצובי של הסלון ומותאמים לחוץ, בשילוב מאווררי תקרה. המטבח נשטף באור באמצעות פרופילי לד ארוכים שיוצרו בהתאמה אישית לפי מידה לנוחות עבודה מקסימלית, ואזור האי קיבל גופי תאורה תלויים המאפשרים תאורת אווירה נעימה".

לסיום – שתפי את הקוראים בטיפ לבחירת תאורה נכונה

עינת מהרהרת לרגע, וממשיכה לדבר בנחת: "בכל פרויקט, חשוב להתחיל מההבנה שתאורה היא חלק משמעותי ובלתי נפרד מעיצוב הבית. לאור יש משמעות עצומה בעיצוב החלל ולכן אחד הטיפים החשובים שאני יכולה לתת היא החשיבות של עבודה בקו עיצובי אחד. המשמעות היא שגופי התאורה בחלל אחד שמחבר מטבח, סלון ופינת אוכל לא יכולים רק להיות יפים כל אחד לעצמו, אלא חייבים גם לעבוד מצוין ביחד כקולקציה".

ליצירת קשר עם עינת אביב: einataviv1@gmail.com

קצת תמונות מהפרויקט…

צלם: נדב פקט

קבלו ייעוץ עם מעצב תאורה מומחה בטלפון, חינם! וללא התחייבות

פוסטים אחרונים