תמיד לרשותכם: 8659*

shekaveteka@gmail.com

תאורה לפינת אוכל

פינת האוכל בבית היא מקום מפגש משפחתי, בו בני המשפחה מתכנסים מדי פעם לארוחות חגיגיות גדולות, ובאופן יומיומי לארוחות צהריים וערב משותפות - 5 טיפים לבחירת תאורה
24jpg

בתמונה: עיצוב פנים רויטל רודצקי

פינת האוכל בבית היא מקום מפגש משפחתי, בו בני המשפחה מתכנסים מדי פעם לארוחות חגיגיות גדולות, ובאופן יומיומי לארוחות צהריים וערב משותפות. פינת האוכל, או חדר האוכל בבתים מסוימים, הוא חלק מהאזור המשותף בבית לצד הסלון והמטבח ומתקיימת בו פעילות רבה ברוב שעות היום עבור בני המשפחה ואורחים חיצוניים. לכן חשוב ליצור בפינת האוכל אזור משפחתי שמח שיגרום לכולם לרצות לשהות בה, אזור משפחתי ושמח עם תאורה שתשמש לצרכים פונקציונליים לצד יצירת אווירה אינטימית ורגועה. אז אספנו כמה טיפים שיעזרו לכם לעצב את התאורה בפינת האוכל באופן האופטימלי והמדויק לכם, תוך התחשבות בטעם העיצובי המיוחד לכם.

יצירת אווירה בטמפרטורת החדר

אינסוף מילים נאמרו על בחירת צבעים נכונה בעיצוב הבית, ומדהים לגלות עד כמה צבעים אכן משפיעים על תחושותינו הנפשיות והגופניות. בעבר היה מקובל להבחין בין אור צהוב ואור לבן, אך היום בעולם העיצוב נכון יותר לדבר על "טמפרטורת אור" שיושבת על סקאלת צבעים ולהבדיל בין תאורה בגוונים חמים ותאורה בגוונים קרים.  גוון תאורה חם מקושר בתפיסה האנושית לחום, משפחתיות ואינטימיות ולכן מתאים לפינות אוכל, חדרי שינה וסלונים.

תאורה בול מעל שולחן האוכל

הפריט המרכזי והחשוב ביותר בפינת האוכל או בחדר האוכל הוא, איך לא – השולחן. הרהיט סביבו כולם יושבים, מעליו עובר המידע החשוב והרכילות הלוהטת, עליו מונח האוכל המנחם, הסיבה לשמה התכנסנו – שולחן האוכל בכבודו ובעצמו. לאחר שהכרנו בחשיבותו של השולחן, יש להכיר לו טובה ולהאיר אותו בצורה נדיבה. גודלו ועיצובו של גוף התאורה ייבחר לפי מידות השולחן והחדר. גוף התאורה המרכזי לא יהיה גדול יותר מגודל השולחן, ואם מדובר בחדר קטן במיוחד, נבחר בגוף תאורה פרופורציונלי. את גוף התאורה שבחרנו נתלה בדיוק מעל מרכז השולחן, בשיטה הבאה: נמדוד את אורכו ורוחבו של השולחן ונמקם נקודה בדיוק באמצעו. נמתח קו באמצעות סרגל או סרט מדידה מנקודת האמצע של השולחן אל הנקודה שנמצאת בול מעליו בתקרה. זה המקום ממנו ייתלה גוף התאורה.

הדמיה ניקו ישר לבן עץ

אווירה חמימה מבלי לחמם את האווירה

מכיוון שמיקמנו את גוף התאורה המרכזי ממש מעל לראשי הסועדים, יש לוודא שגוון האור יהיה חם ונעים מבלי שהאורחים יתחילו להזיע מעל קערות הסלט. ניתן להשתמש בנורות לד חסכוניות, המעניקות קשת רחבה של גווני תאורה, מאור בהיר וקר ועד אור ביתי וחמים המתאים לאווירה שנבקש ליצור בפינת האוכל המשפחתית. אפשר להשיג נורות לד במראה נורות פחם, המספקות תאורה רכה, מעומעמת ונעימה לצד מראה וינטג'י מתוחכם, מבלי לגרוע מיתרונותיה של נורת הלד החסכונית באנרגיה, שאינה מתחממת ויכולה להחזיק שנים רבות מבלי "להישרף".

לשחק עם התאורה 

לאחר שבחרנו גוף תאורה מרכזי ומרשים עם נורות לד בגוון חם ומיקמנו אותו בול מעל הסירים הריחניים, הגיע הזמן לאבזר את שאר החדר בפתרונות תאורה שונים. מכיוון שפינת האוכל משמשת למגוון מצבים בחיי היומיום – מארוחת חג משפחתית צוהלת ורועשת, דרך ארוחת זוגית רומנטית ועד הכנת שיעורים עם הילד או עבודה על המחשב, כדאי לחשוב על כמה סוגים מתאימים של תאורה. ניתן להתקין בתקרה ספוטים או גופי תאורה קטנים ושקועים ולהדליק את חלקם או כולם לפי הצורך. אפשרות נוספת היא הצבת גופי תאורה אפלייט או אפ-דאון צמודי קיר, שיתנו הילה מסתורית מעניינת או ימסגרו באור תמונה, מדף או פריט מעניין. 

בחירת חומרי גלם מתאימים

פינת האוכל היא חלק מרכזי בבית, בה אנחנו מבלים חלק ניכר משעות היום ואף מארחים בה חברים ובני משפחה. לכן, נתאים את עיצובה לעיצוב הכללי של הבית ונקפיד על התאמת חומרי הגלם של הרהיטים, החפצים וגופי התאורה לסגנון השולט בבית. רוב הבתים מתאימים לאחד משני סגנונות – סגנון העיצוב הכפרי (פרובנס) וסגנון העיצוב המודרני. 

סגנון עיצוב כפרי מאופיין בשימוש בחומרים טבעיים כגון ברזל, נחושת סוגים שונים וכהים של עץ, אבן טבעית, זכוכית וטקסטיל מעוטר בצבעים רכים. הגוונים המתאימים לסגנון עיצוב כפרי הם שמנת, בז, גוונים עדינים של חום בשילוב צבעים חמים כמו אדום וצהוב. גופי תאורה מברזל, עץ, זכוכית ועוד יתאימו בצורה מושלמת לפינת אוכל בעיצוב כפרי.

גופי תאורה ממתכת או חומרים דמויי מתכת ישתלבו באופן מדויק בפינות אוכל בסגנון עיצוב מודרני, המתאפיין בקווים נקיים וגוונים מונוכרומטיים שיוצרים אווירה הייטקיסטית ואלגנטית. גופי תאורה דמויי מתכת יתאימו לסגנון העיצוב המודרני, שכן הם יוצרים לוק תעשייתי, מבריק וחד ומעניקים תחושה יוקרתית העומדת במבחן הזמן.

צריכים עזרה בבחירת גוף תאורה לפינת האוכל? אחד ממעצבי התאורה המומחים שלנו ישמח לעזור לך להתאים את התאורה המושלמת.

לשיחת ייעוץ חינם עם מעצב תאורה לחצו כאן >>  

קבלו ייעוץ עם מעצב תאורה מומחה בטלפון, חינם! וללא התחייבות

פוסטים אחרונים