תמיד לרשותכם: 8659*

shekaveteka@gmail.com

תאורה משרדית – מה לקחת בחשבון?

האווירה המשרדית , יחסי האנוש בין העובדים ואיכות הביצועים, עשויים להיות מושפעים רבות מהתאורה המותקנת במשרד.
תאורה משרדית

כשמדובר על בחירה בגופי תאורה משרדית, חשוב לשים דגש על שני גורמים עיקריים: מבנה החלל ואופי העבודה המתבצעת בו. התאמה מיטבית בין גופי ואביזרי תאורה לגורמים אלו, ובחירה בסוג התאורה האולטימטיבי עבור חללי העבודה השונים במשרד, יסייעו ליצירת מתחמי עבודה נעימים במשרד, שישמשו את השוהים בתוכם באופן היעיל ביותר.

תכנון התאורה מראש

בארגונים ומקומות עבודה של ימינו מתקיימים אזורי פעולה שונים בהתאם לסוגי התפקידים הקיימים בארגון. תכנון התאורה בארגון המשלב פתרונות שונים עבור חללי עבודה מגוונים, צריך לכלול חשיבה לטווח ארוך. הרעיון הוא לאפשר את מיצוי היכולת של העובדים לבצע את הפעולות הנדרשות מהם, לאורך זמן, בתנאים הטובים ביותר.

תאורה משרדית מותאמת יכולה לתרום לכך, מעבר לביצועים ואפקטיביות העובדים בחירה נכונה של תאורה משרדית צריכה להיות מותאמת לסגנון העיצובי של המקום ובהתאמה למסר שהמותג משדר ולתדמית החברה.

https://shekaveteka.co.il/product/7303-%D7%9C%D7%A4%D7%A1-%D7%A6%D7%91%D7%99%D7%A8%D7%94/

כיצד מתאימים אביזרי תאורה לחללים השונים במשרד?

בהשוואה לשימוש בגופי תאורה עבור בתים פרטיים או חללי אירוח – במקומות עבודה, עסקים וארגונים, יש לתת יותר את הדעת לגבי הפעולות הספציפיות המתרחשות בתוך המתחמים השונים. הנה כמה נקודות שיעזרו בבחירת תאורה משרדית נכונה:

בחללי עבודה פתוחים המשמשים עובדים רבים באותו מתחם, מומלץ לשלב גופי תאורה שונים המספקים תאורה בגוונים שונים, בעוצמות משתנות על מנת לענות על הצרכים בהתאם לתפקידים השונים. כמובן שיש למקם תאורה מופשטת רחבה ועוצמתית מצד אחד אך  גם למקם תאורה ישירה מעל משטחי עבודה ותאורה בגוון חם על מנת לשמור על יחסים בין אישיים חיובים בין העובדים ובים העובדים למקום העבודה.

במשרדים בהם מתקיימת עבודה ממושכת מול מחשב, בשעות עבודה ארוכות מומלץ להשתמש בגופי התאורה אשר מספקים תאורה לא ישירה כך שהאור שלהם מתמזג בצורה אחידה עם מסכי המחשב. כך ניתן למנוע סנוור ומאמץ יתר של העיניים ולפגוע בסופו של דבר בביצועי העובד. דוגמא טובה לגופי תאורה אלו הם פסי לד, פרופילים ארוכים שנותנים םריסה רחבה של התאורה בחלל.

בתמונה: הדמיה לפרופיל 018 מסדרת Laguna, Gomora

השפעת תאורה משרדית על יחסי אנוש ותדמית החברה

אזורי קבלת קהל, פינות ישיבה ואירוח, חדרי ישיבות- חללים אלו משמשים את עובדי המשרד אך יחד עם זאת את הלקוחות. לתאורה נכונה השפעה על יחסי האנוש והאווירה החיובית בין העובדים לבין עצמם ובין העובדים ללקוחות. במקרים אלו רצוי וכדאי לבחור בתאורה בגוונים חמים שיעוררו תחושת קרבה וחום אנושי. יחד עם זאת יש לקחת בחשבון את אופי החברה, המסר שהחברה רוצה להעביר ללקוחותיה על ידי עיצוב המשרדים שלה.

כמו למשל משרדי עורכי דין, ירצו לשדר מצד אחד יוקרה ומצד שני את הקירבה האנושית וכאן שימוש בנורות פחם יעשה את העבודה.  אך במקומות עבודה שבהם ניקיון, סטריליות וחדות ראייה חשובים, תתאים דווקא תאורה בגוונים קרים יותר כמו משרד במרפאות שיניים, מעבדות תיקונים וכו׳. במקרה כזה מומלץ לעשות שימוש נרחב בספוטים ששומרים על עיצוב נקי ותאורה ממוקדת וחדה.

נורת פחם כדור 95

תאורת לד- הבחירה האולטימטיבית

תאורת לד יכולה לתת מענה מצוין לתאורה משרדית, במיוחד בשל היכולת של גופי התאורה לתת תאורה מופשטת מצד אחד וחזקה מצד שני, להחזיק מעמד לאורך שעות ארוכות. מעבר לזה הן נורות לד אינן מרצדות, חסכוניות בחשמל ולא פולטות חום.

שקע ותקע תאורה מתמחה בייצור גופי תאורת לד, לפי צרכי ודרישות הלקוח ומנוסה מאוד בפרויקטים גדולים ומורכבים של חללי עבודה וחללים ציבוריים, תוך חשיבה ירוקה והבנה תכנונית עמוקה של תאורת משרדים, בין השאר בתכנון פסי תאורת לד, ספוטים וגופים מיוחדים.

קבלו ייעוץ עם מעצב תאורה מומחה בטלפון, חינם! וללא התחייבות

פוסטים אחרונים