תמיד לרשותכם: 8659*

shekaveteka@gmail.com

תאורת קרניזים דקורטיביים

אם תמיד חלמתם לגור בבית שיקי ומלא קסם בטאץ' אירופאי וגיליתם שאתם גרים בדירה סטנדרטית ברמת גן, תוכלו להפוך את הבית ליוקרתי והדור באמצעות שיטה פשוטה ולא מאוד יקרה - תאורת קרניזים דקורטיביים.
עיצוב in2design צילום יואב פלד

 הכותרת עלולה להישמע מסובכת, אבל מדובר בסך הכל בפרופילים מחומרים שונים המותקנים בחיבור שבין הקיר והתקרה ובתוכם ניתן לשלב תאורה ולהעניק מראה יוקרתי ורצוי לבית.

כאשר אדם ממוצע שומע לראשונה את המילה "קרניזים", יש סיכוי שהמילה תגרום לו לזוז באי נוחות במקום מושבו, שכן זו מילה שפחות שגורה בפינו בשיח היום יומי, וחלקנו לא יודע מה משמעותה. קרניזים הם למעשה פרופילים דקורטיביים שתפקידם הראשוני הוא לכסות אזורים בעיתיים בחיבור בין התקרה לקיר ובהמשך הפכו להיות אחת מאלמנטי העיצוב הפופולריים ביותר. מעצבים רבים משתמשים בהם על מנת לתחום את החדר ולהעניק לו מראה משודרג, אולם מה שהעלה את השימוש בהם לרמה אחרת לגמרי, הוא הרכבתם בשילוב תאורה שמעניק לחלל מראה קלאסי ובעל אופי יוקרתי.

הכירו את החומרים

ישנם סוגים רבים של חומרים מהם עשויים הקרניזים, אולם נתמקד בשניים הרלוונטיים ביותר לתאורה: פוליאוריטן ודורופלימר. ההבדל העיקרי בין החומרים הוא העמידות שלהם וסוג הצבע אתו ניתן לעטר אותם. הפוליאוריטן הוא חומר איכותי, עם עמידות ארוכת טווח. הוא עמיד במים וניתן לצבוע אותו בצבעים על בסיס מים בלבד. הוא מציב סטנדרט מאוד גבוה למתחריו ומועדף באופן ברור על ידי מעצבים, משום שניתן לשחק אתו במגוון צורות, והוא אף מסייע ביצירת מראה יוקרתי לחלל. הדורופולימר, שהוא תוצר חדשני ומתקדם של פולימר, הוא קשיח ועמיד במים ובלחות. כלומר, אם חשקה נפשכם בתאורה רומנטית בחדר האמבטיה במחיר נגיש – זו הבחירה עבורכם. היתרון הברור שלו הוא האפשרות לצבוע אותו בכל סוגי הצבעים.

למה בעצם לשלב תאורה בקרניז?

הקרניזים מגיעים בגוון אינסופי של דגמים ואפשרויות ואף מותאמים באופן אישי לפי צורכי הלקוח. לכן, המשחק בהם עם תאורה יכול לחצות גבולות ולהביא את עיצוב החלל לרמות אחרות. היתרון הראשון והברור של גופי התאורה המוטמעים בתקרה הוא ללא ספק חסכון במקום. אין צורך בנברשות כבדות שתופסות את החלל וצוברות אבק. באמצעות כך, החלל נראה גדול יותר ומרווח. יתרון נוסף הוא שתאורה נסתרת משתלבת היטב בכל קונספט עיצובי מכיוון שאיננה מושכת את העין. האווירה שיוצרת התאורה בחלל הופכת להיות המרכז, ולא גוף התאורה עצמו.  

איך בוחרים תאורה נכונה?

בחירת תאורה היא נושא קריטי ולכן באופן כללי מומלץ להתייעץ עם בעל מקצוע בבחירתה. כל תאורה תיתן לנו אפקט אחר , כך שיש משמעות רבה בבחירה שתעשו. למשל, תאורת לד, שהיא בעלת צריכת החשמל הנמוכה ביותר, מתאימה בעיקר למטבח ולחדר האמבטיה. הסיבה לכך היא שתאורה זו הינה עוצמתית ופונקציונלית ודבר זה יקל עלינו בבישול ובקריאת מתכונים במטבח, ובחדר האמבטיה היא חזקה מספיק בכדי שתאפשר לנו גילוח ואיפור ללא תקלות. לעומתה, תאורת לד בטמפרטורה חמה מעניקה אווירה אינטימית יותר שמתאימה לסלון, חדרי אירוח ולחדרי שינה. לכן כאמור, בחירה התאורה צריכה להיות מותאמת לפי החלל ולפי צרכי הדיירים.

לסיכום, לא בכדי תאורת קרניזים דקורטיביים הפכה להיות פופולרית בתחום העיצוב העולמי. מטכניקת עיצוב שפעם הייתה שמורה רק לבתי מלון ומשרדים, הפכה השיטה להיות נפוצה בכל בית. בסופו של יום, כולנו רוצים ליהנות מיוקרה וייחודיות וכעת ניתן להשיג אותה ללא מאמץ ובמחיר שווה לכל כיס.

צריכים עזרה בעיצוב התאורה לבית ,לחדר העבודה ולכל חלל אחר בבית?

אחד ממעצבי התאורה המומחים שלנו ישמח לעזור לך להתאים את התאורה המושלמת.
לשיחת ייעוץ חינם עם מעצב תאורה? לחצו כאן >>

קבלו ייעוץ עם מעצב תאורה מומחה בטלפון, חינם! וללא התחייבות

פוסטים אחרונים