בשעה טובה פתחתם חנות חדשה – בחרתם שם לחנות, השגתם מקורות מימון ואת ההלוואה הדרושה לעסק החדש, מצאתם מיקום פיזי לחנות ואף התחלתם לגייס עובדים. כעת הגיע הזמן לתכנן כיצד תיראה החנות. חשוב לזכור כי המטרה העיקרית של עיצוב חנות היא לשרת את קהל היעד באופן הטוב ביותר וזאת על מנת שאלו ירכשו את המוצרים המוצגים בחנות. בכדי להגיע לתוצאה זו חשוב לעצב את החנות באופן פונקציונלי – שימושי ועדיין לוודא שהעיצוב משרה אווירה נעימה בחנות. במאמר זה נתמקד בכל הקשור לעיצוב תאורה לחנות חדשה.

 

לא מוותרים על התאורה הנכונה

יש חשיבות גדולה לתכנון נכון של תאורה בחנות חדשה, שכן, התאורה תשפיע במידה רבה על התרשמותו של הלקוח הנכנס אל החנות בפעם הראשונה. כיוון שרוב האנשים קונים דרך העיניים, חשוב להתאים תאורה מתאימה לכל מוצר. תכנון תאורה תמיד צריך לכלול את הדברים החשובים הבאים:

  • ניצול חכם – ניצול האור הוא אחד הדברים החשובים ביותר אותם יש לקחת בחשבון בעת תכנון תאורה לחנות. כלומר, יש להחליט בתבונה מהם אותם גופי תאורה חסכוניים בחשמל שיתאימו לאופי החנות החדשה ולוודא שגופים אלו אכן פולטים את אותה תפוקת אור בה מעוניינים.
  • טמפרטורה נכונה – בעת התכנון והעיצוב של החנות יש לוודא שבוחרים גופי תאורה שאינם פולטים חום בדרגה משמעותית. פליטת חום גבוהה יכולה להוביל לאי נוחות של הצרכנים, חשבון חשמל גבוה וזאת משום הגדלת צריכת החשמל וכן מצבי סכנה לדליקה בחנות, עומס על מערכת המיזוג של החנות ועוד.
  • תועלת לאורך זמן – כמו בכל עסק, יש לקחת בחשבון עלות אל מול תועלת לאורך זמן. בעת תכנון ועיצוב תאורה לחנות החדשה חשוב לבדוק מה מחיר הנורות, כל כמה זמן צריך להחליף אותן והאם בעל החנות יכול להחליף את הנורות בעצמו או שמא הוא חייב לשכור את שירותיו של איש מקצוע.
  • נראות – כמות האור (CR) אותה יוצר גוף התאורה ישפיע על הנראות של המוצרים וכן על איזורים שונים בחנות ולכן חשוב לתכנן באופן נכון את התאורה בהתאם לכמות האור המופקת מגוף התאורה.

תאורה בחנות חדשה – הדגשים החשובים ביותר!

  • מבואות – יש להקפיד על תאורה עוצמתית שתבליט את הכניסה לחנות באופן מזמין ומסקרן.
  • חלון ראווה – מומלץ לתכנן תאורה עוצמתית ומיוחדת עבור חלון הראווה של החנות.
  • גיוון – אין לוותר על גיוון התאורה בחנות. אמנם תאורת פלורסנט היא תאורה חסכונית בחשמל, אך היא יוצרת אווירה קרה ולעיתים מנוכרת, המנוגדת למטרה של כל בעל חנות.
  • התאמה אישית – בחירת סוג התאורה והתקנתה צריכה להתאים לאופי ונתוני חלל החנות החדשה.
  • התקנת התאורה – ניתן להחליט על תליית התאורה או הצמדתה לתקרה. החלטה זו תתבסס על סוג התאורה שנבחרה ואופי מבנה החנות.

לסיכום, המטרה העיקרית של תכנון חכם של תאורה בחנות חדשה היא לסקרן את עוברי האורח, להאדיר את המקום, להעניק לכל קונה שנכנס לחנות תחושה נעימה ולהעניק מראה דינאמי ומסקרן למוצרים שונים בחנות. תכנון תאורה ישתנה מחנות לחנות וזאת בהתאם לתחום החנות, קהל היעד שלה ודרישת בעלי החנות.