תמיד לרשותכם: 8659*

shekaveteka@gmail.com

מזל טוב! איך לבחור תאורה לחדר תינוקות

שעה טובה נולד תינוק חדש. עד שיעבור לחדר משלו יש זמן לעצב אותו. בחירה נכונה של תאורה לחדר תינוקות בעלת חשיבות גדולה עבור טיב השינה של הילד ובריאותו.
גוף-תאורה-פייפר-לחדר-ילדים

חשיבות האהיל

בחודשים הראשונים לחייו של התינוק, עיניו עדיין רכות ולא מורגלות לתאורה. לאהיל ישנו תפקיד חשוב בכך שמרכך את האור הנפלט ומונע תאורה ישירה וחזקה על פני התינוק. באופן זה התינוק מסתגל לתאורה ואף מצליח להירדם יחד איתה. את האהיל מומלץ למקם במרכז החדר ולא מעל מיטת התינוק גם מטעמי בטיחות.

https://shekaveteka.co.il/product/%D7%9E%D7%90%D7%A8%D7%A1-30w/

צורה, צבע ומרקם

אהילים לחדרי תינוקות קיימים במגוון צורות, צבעים ומרקמים. הגישה הרווחת כיום היא להתאים את הצבע למין התינוק. תכלת לבנים, ורוד לבנות. בעולם העיצוב כל האפשרויות פתוחות ומומלץ לא להיקבע לדיכוטומיות שכזו. כל צבע שתבחרו העיקר שיהיה בגוונים רכים. מי ששוקד על עיצוב וסטייל מומלץ להתאים את גוון וצורת האהיל לשאר הרהיטים בחדר.

כמו כן, כדי לצמצם סיכונים מומלץ להשתמש באהילים קלי משקל לרוב מפלסטיק, נייר אורז או בד. יש לקחת בחשבון שאהיל מבד צובר יותר אבק ויש לנקות אותו לעיתים תכופות יותר.

https://shekaveteka.co.il/product/%D7%A4%D7%99%D7%99%D7%A4%D7%A8/

העיצוב הנורדי

בשנים האחרונות נראה כי העיצוב הסקנדינבי-נורדי תופס תאוצה בעיקר בחדרי תינוקות. סיגנון עיצוב זה מתאפיין באסתטיקה, מינימליזם, פשטות וניקיון. שימוש בטקסטורות, חומרים וצבעים בהירים, לבן, שמנת, צבעי פסטל ונגיעות קטנות של שחור.

כל זאת במטרה ליצור תחושה של מרחב פתוח ולא עמוס בחפצים. אמנם מדובר בצבעים קרים אך יחד עם זאת נעשה גם שימוש נרחב בעץ מה שנותן את החמימות הכל-כך נחוצה בחדרי תינוקות.   בסגנון עיצוב זה, לתאורה חלק בלתי נפרד ביצירת אווירה קלילה ופשוטה. המטרה היא להשתמש במהלך היום בתאורה טבעית ובשעות החשיכה לשמר את הרכות של האור הטבעי ע״י שימוש בגווני תאורה רכים וחמים.

טמפרטורה ורכות האור

מומלץ להשתמש בנורת לד אשר אינה מחממת את החדר, חסכונית מאוד, ומגיעה בטווח רחב של גוונים– בגוונים חמים (כתומים) וגוונים קרים (לבנים-כחלחלים). כאשר מדובר בחדר תינוקות התאורה המתאימה ביותר היא תאורה בגוונים חמים אשר מעבירה תחושה של רוגע, קירבה ונוחות.  

בנוסף לאהיל שעוזר לרכך את האור, מומלץ להתקין עמעם (דרימר) המאפשר לשלוט על עוצמת האור הנפלטת. אופציה נוספת לשלוט על רכות האור היא שילוב של מנורת לילה בנוסף לתאורה המרכזית בחדר.

https://shekaveteka.co.il/product/%D7%93%D7%99%D7%9E%D7%A8-%D7%A2%D7%9E%D7%A2%D7%9D-600w/

קבלו ייעוץ עם מעצב תאורה מומחה בטלפון, חינם! וללא התחייבות

פוסטים אחרונים