איך לתכנן את התאורה בחדר תינוקות?

בזמן שתקראו את המאמר הקרוב, ברחבי הארץ תשבנה אלפי אימהות טריות מול האינטרנט וינסו להבין כיצד  לעצב את חדר התינוקות שלהם, כאשר נושא התאורה יהיה חלק בלתי נפרד מכל הקשור אל עיצוב חדר התינוקות. אנו כאן כדי להיות לכם (ולכן) לעזר ולעשות קצת סדר בבלגן שנקרא "תאורה בחדר תינוקות".

כללים חשובים לתאורה בחדר תינוקות

לפני שנדבר על אפשרויות בפועל, הנה כמה טיפים כלליים לבחירת תאורה:

·       שליטה בעוצמה – בחדר התינוקות, החשיבות של כמה דרגות עוצמת אור גבוהה במיוחד. מצד אחד, תינוקות מסתנוורים בקלות, כך שחייבים אור נמוך שאינו בוהק. מצד שני, ישנן מצבים בהם אתם חייבים לראות הכול (החלפת טיטול, למשל). גם אור מינימאלי איתו זאטוטים רבים ישנים, הכרחי. בשורה התחתונה – האפשרות הטובה ביותר היא תאורה הניתנת לעמעום.

·       מיקום התאורה – פעמים רבות, השפעותיה החיוביות של בחירת תאורה נכונה נעלמות תחת בחירת מיקום לקויה. לא תמיד מיקום במרכז החדר הוא הנכון. צריך להתחשב במיקום המיטה / עריסה, שידת ההחתלה, ארון הבגדים, החלון (אור טבעי) ועוד.

·       מספר גופי התאורה – נתון התלוי בגורמים רבים, ובראשם גודל החדר. באופן כללי, מומלץ לפחות שתי אפשרויות – אור מרכזי ותאורה משנית למקרים ספציפיים.

·       עניין ויופי – תאורה בחדר תינוקות לא יכולה להיות משעממת. צורות, דמויות, צבעים וכל מה שביניהם הם לא רק עניין עיצובי, אלא גם יתרמו לשקט הנפשי ולרוגע של תינוקכם.

·       השילוב עם הרהיטים – תאורה שעשויה להתאים בול לסגנון ריהוט אחד, עלולה להיות הרסנית עם סגנון ריהוט אחר. אז מעבר לכך שחשוב לבחור רהיטי תינוקות בעיצוב מיוחד, חשוב לא פחות להתאים אותם לתאורה, ולהיפך.

·       שימוש בתאורת לד – גם יפה וגם חסכוני.

דוגמאות נפלאות לתאורה בחדר תינוקות

אלפי דוגמאות נהדרות ישנן לתאורת חדר תינוקות. הנה כמה שאנחנו אהבנו במיוחד:

·       אהיל צבעוני תלוי – כמה פשוט, ככה יפה (ולא יקר). מגיע במגוון צבעים וגדלים.

·       תאורת מרבד קסמים – צבעונית, מעניינת ומיוחדת במינה.

·       כדורגל – פופולארית במיוחד.

·       בעלי חיים – תאורות בצורות בעלי חיים אהובות מאוד על שני המינים.

·       מכוניות / מטוסים – מגוון אדיר של תאורות כלי תחבורה צבעוניות ומדליקות.

·       ענן / כדור פורח

·       ירח / שמש / כוכבים

בסיכומו של דבר, תאורה לחדר תינוקות היא אלמנט עיצובי ולא-עיצובי חשוב במיוחד, אשר דורש מחשבה עמוקה והתאמה לחלל החדר. נמליץ להיעזר בשירותי מעצב פנים או מעצבי תאורה בתהליך הבחירה. בהצלחה!