תמיד לרשותכם: 8659*

shekaveteka@gmail.com

איך שופטים נורה

הספק (ואט),תפוקת אור (לומן), נצילות אורית (לומן/וואט), אורך חיים (שעות), מסירת צבע אלה הם כמה מושגים בסיסיים מעולם התאורה...
נורת לד נר שקוף E14

כמה מושגים שכדאי לדעת

1. הספק (ואט) – קובע את צריכת החשמל של הנורה.
2. תפוקת אור (לומן) – מציינת את כמות האור הנפלטת מהנורה. שתי נורות בעלות הספק דומה, יכולות להיות שונות זו מזו בתפוקת האור. לדוגמה, נורה פלואורסצנטית, שהספקה 40 וואט, מפיקה עד כדי פי שבעה יותר אור
3. מנורת ליבון רגילה בהספק זהה. יחד עם זאת, ככל שההספק גדול יותר, תפוקת האור של נורה (מאותו סוג ,למשל, נורת ליבון), גבוהה יותר.
4. נצילות אורית (לומן/וואט) –ערך המציין רמת חסכון בתצרוכת החשמל.
5. אורך חיים (שעות) –משך הזמן (בממוצע) שהנורה יכולה לפעול. אורך חיים מושפע מסוג הנורה, בטמפרטורות הסביבה ותדירות ההדלקות.
6. מסירת צבע (CRI) – מציין את השפעת האור של הנורה על מראה הצבעים של חפץ מואר. מסירת צבע של נורות בעלות מדד CRI שבין 75 ל-100 הינה מצוינת, אלה שבין 60 ל-75 נחשבות כטובות, ובין 50 ל-60 – סבירות.

משך חיים נקוב (שעות) – מראה בערך את משך הזמן הממוצע שהנורה דולקת עד שריפתה.
מדד מסירת צבע (CRI) – מציין את השפעת האור של הנורה על מראה הצבעים של החפץ.מסירת צבע של נורות בעלות מדד CRI שבין 75 ל-100 הינה מצוינת, אלה שבין 60 ל-75 נחשבות כטובות, ובין 50 ל-60 – סבירות. מבחינה אנרגטית, המאפיין החשוב ביותר של נורות הוא "הנצילות האורית". הוא מהווה גורם מכריע בצריכת החשמל של הנורה ובהוצאות החשמל לתאורה.

מתוך מגוון רחב של נורות החשמל המוצעת למכירה, השימושיות ביותר בבתי מגורים הן: נורות ליבון, נורות הלוגן ונורות פלורסנטיות. לאחרונה משתמשים בנורות לדים כתאורה עיקרית אם זה לבית או למשרד מכוון שצריכת החשמל בלדים היא אפסית לעומת כל סוג תאורה אחר.

התקנים לבקרת תאורה

התקנים לבקרת התאורה משמשים למיתוג ולוויסות עוצמת האור לרמה הנדרשת, וכפועל יוצא מכך, לחיסכון בצריכת החשמל.שפע של התקני בקרה שונים העומדים כיום לרשות הצרכן, מאפשרים לו להתאים בקלות את ההתקן הרצוי לו.ההתקנים הנפוצים ביותר הם: מפסקים ידניים, עמעמים, מפסקים קוצבי זמן ומפסקים אוטומטיים.

המפסקים הידניים הם האמצעי הפשוט והמקובל ביותר למיתוג התאורה.רצוי להרבות את המספר המפסקים, כדי לאפשר צירוף אופטימלי של נורות, להשגת רמת התאורה הנחוצה בכל עת.לדוגמה, אם מעגל חשמלי מזין שלושה גופי תאורה, רצוי להתקין מפסקים נפרדים (מפסק כפול), כך שניתן יהיה להפעיל נורה אחת, או שתי נורות, או את שלושתן, וכך לכוון את רמת התאורה לשליש, לשני שלישים, או לרמה מלאה – בהתאם לצורך.
העמעמים (DIMMERS) אלה הם התקנים המווסתים את שטף האור של נורה בודדת, או של קבוצת נורות, באופן הדרגתי או בצורה רציפה.הפשוטים והנפוצים שבהם משתמשים לעמעום נורות ליבון והלוגן. הפסדם נמוך מאוד והם מווסתים את שטף האור (ההספק) של הנורות בתחום רחב מאוד וגם מאריכים את משך חיי הנורה.

מפסקים קוצבי זמן (TIME SWITCHES) אלה מיועדים למיתוג אוטומטי של התאורה בזמנים קצובים מראש.ניתן להשיג אותם בדגמים שונים ובמבחר גדול של אפשרויות פעולה. החדישים שביניהם משולבים עם מיקרו – מעבדים, כך שבעזרתם אפשר "למתג" מספר רב של מעגלים בפרקי זמן שונים, בכל יום בשבוע ובמשך כל השנה. מחירם זול יחסית, והשימוש בהם הולך ומתרחב.

מפסקים אוטומטיים (AUTOMATIC SWITCHES) אלה הם התקנים המשולבים בחיישנים (SENSORS), המסוגלים למתג את התאורה לפי תנאי סביבה מוגדרים שהחיישן מזהה.החיישנים העיקריים לתאורת פנים הם חיישנים אינפרה אדומים וחיישנים אולטרה סגולים. הם מכונים גם חיישני נוכחות. חיישנים אלה מפעילים את התאורה כאשר בסביבה נוכחים אנשים ומפסיקים אותה דקות ספורות לאחר שהמקום מתפנה מהנוכחים.חיישן אחר, השימושי בעיקר לבקרת תאורת חוץ, הוא תא פוטואלקטרי המכונה גם פוטוצל. הוא ממתג את התאורה בהתאם לרמת התאורה הקיימת בסביבה (אור יום או אחר).

ההמצאה של LED (דיודה פולטת אור)

הינה אחת ההמצאות הגדולות של המאה ה -20. אף על המדענים הראשונים לא ידעו שהם יצרו משהו שישנה את הדרך בה אנו רואים את הדלקת האורות, התברר בעשור האחרון כי נוריות הם גל העתיד של "תאורה.נורות לד משתמשות בהרבה פחות אנרגיה מאשר נורות רגילות. זה אומר שאתה יכול לקבל את אותה כמות של אור (או יותר), אבל חשבון החשמל שלך הוא קטן בהרבה. נורות אלה אפילו יותר יעילות מאשר נורות פלורסנט קומפקטית, והן הפכו לפופולאריות מאוד רק בשנים האחרונות בשל מגוון היתרונות הגדול שלהן לעומת שאר סוגי הנורות. יתר על כן, הם אינם מכילים חומרים כימיים מסוכנים כמו כספית.

נורות LED צפויות באחד הימים להחליף את הנורות הקיימות ובכך יפחיתו באופן משמעותי את צריכת החשמל של הערים והעיירות. אורך החיים הגדול שלהם והעמידות של נורות אלה בתנאי מזג האוויר הופכות אותן לאידאליות עבור שימושי התאורה הללו.

שני גורמים אלה: חיסכון באנרגיה ואריכות ימים יוצרים חיסכון ענק בעלויות

קבלו ייעוץ עם מעצב תאורה מומחה בטלפון, חינם! וללא התחייבות

פוסטים אחרונים