תמיד לרשותכם: 8659*

shekaveteka@gmail.com

גופי תאורה לבית

תאורה היא חלק חשוב וחיוני מעיצוב הבית והחדרים השונים בו בעיקר משום שהיא מהווה חלק עיקרי ביצירת האווירה בחלל הבית. ישנם סוגים רבים של גופי תאורה לבית, וכל אחד מהם מתאים לסגנון הבית, לגודל החלל ולאופי החדרים השונים בו. מלבד האפקטים השונים שיוצרים גופי תאורה לבית, הם מוסיפים לעיצובו של הבית ולמצב הרוח בו.
הדמיה-שלישיה-אמורפי

בתמונה: עיצוב פנים יפעת מנטש

סוגים של גופי תאורה לבית

ישנם סוגים רבים של נורות, אך המרכזיים ביניהם הם נורות ליבון, הנפוצות יותר בבתים בארץ. הסוג השני הוא נורות הלוגן, והשלישי הוא נורות פלורסנט. גופי התאורה השונים עשויים מחרסינה, זכוכית, גבס ועוד. הם מגיעים בצורות שונות כמו, גופים שקועים (תקרה), ספוטים, מנורות קיר ומנורות תלייה. עיצובם וסגנונם נע בין עיצוב עתיק, מודרני, יוקרתי, פשוט וכדומה. עיצוב תאורה הפך פופולארי בשנים האחרונות ולכן המגוון הקיים היום בשוק הוא רחב ביותר.

מחירים וזמן שימוש

לכל גוף תאורה, יש את הספק שלו ואת זמן השימוש שלו. גופי תאורה העשויים מליבון, הם הבזבזניים ביותר מבחינת אנרגיה וצורכים חשמל רב. אורך חייהן של נורות ליבון מגיע לכ-1000 שעות. נורות הליבון צורכות פחות חשמל ומשך זמן פעולתן כפול משל הליבון. נורות הפלורסנט מאופיינות בצריכת חשמל נמוכה והן יכולות לפעול עד כ-15,000 שעות. מחירי גופי תאורה לבית נעים בטווח של 100 שקלים עד לאלפי שקלים. המחיר תלוי בגודל גוף התאורה, החומר ממנו עשוי, עיצובו, ייעודו למשל תאורת גינה, תאורת סלון ועוד.

התאמה של גוף התאורה לחלל

כאשר בוחרים גופי תאורה לבית, יש להתאים לכל חלל בבית תאורה מתאימה. ישנם סוגי תאורות המתאימים לסלון, לחדר עבודה, למטבח, לחדרי ילדים, לחדר שינה ולמקלחת. בנוסף, גם מחוץ לחלל הבית ישנה תאורה מתאימה כמו תאורה לגינה ותאורה לכניסה. לדוגמא, לחדר עבודה מומלץ להתאים גוף תאורה פחות ממוקד, על מנת לא לאמץ את העיניים בעת קריאה, לחדרים קטנים מומלצת תאורת תקרה ומנורות קיר על מנת להעניק אשליית מרחב לחדר.

תהליך בחירת גוף התאורה

אז איך בוחרים גופי תאורה לבית אשר מתאימים? דבר ראשון הוא להתאים את גוף התאורה לחלל הבית, בהמשך, יש להתחשב בסגנון העיצוב של הבית ובהתאם של גופי התאורה, לבחון שיקולים כמו הסביבה בבית, ילדים קטנים, וחומרים שמסוכנים עבורם כמו זכוכית. לאחר מכן, יש לסקור את החנויות השונות, ולבדוק מחירים נוחים. בנוסף, חשוב לבדוק את התאורה עצמה לפני הקנייה, החוזק שלה, משך זמן פעילותה, האם היא מסנוורת, האם ניתן לסובב אותה וכדומה. ניתן גם להיוועץ עם מומחים בתחום, כמו יועץ תאורה. יש אין ספור שילובים של גופי תאורה לבית. כיום, נפוץ השילוב בין צבעים שונים של תאורה ובכך הענקת גוונים שונים לחלל הבית. כמו כן, חיסכון בחשמל ובאנרגיה משמעותי עבור אנשים רבים וישנם סוגי תאורה שמתאימים לכך. ניתן להיות מקוריים ויצירתיים בכל הנוגע לתאורה וליצירת אווירה נוחה בבית.

קבלו ייעוץ עם מעצב תאורה מומחה בטלפון, חינם! וללא התחייבות

פוסטים אחרונים