תמיד לרשותכם: 8659*

shekaveteka@gmail.com

מה לקחת בחשבון בבחירת תאורה לפינת אוכל?

בחירת תאורה לפינת אוכל הינה משימה מעניינת. מדובר במיקום מרכזי בבית, אך לא היחידי שכן יש לנו את הסלון.
תאורה לפינת אוכל

מעצבת: אורנית וסרמן

הריהוט המרכזי הוא שולחן האוכל שמכתיב את האוירה שניצור. אליו יותאמו כל שאר האביזרים, התמונות וכמובן גם גוף התאורה. לרוב מדובר בחלל פתוח או חצי פתוח וגם לנתון זה יש השפעה גדולה על  העיצוב. לתאורה בפינת אוכל ישנה השפעה משמעותית על החוויה הכוללת בזמן הארוחה.

חשוב שהיא תאיר בצורה מספקת, אך מצד שני לא תסנוור, ובעיקר תיצור אוירת חמימות וחדווה, אותם אנחנו מבקשים לקבל בזמן שהייתנו יחד סביב השולחן. הכנו בעבורכם מספר טיפים שצריך לקחת בחשבון כשיוצאים לבחור תאורה לפינת האוכל.

התאמה לגודל החלל

פינת אוכל משתנה מבית לבית מבחינת חלוקת החלל. לרוב מדובר בחלל פתוח כהמשך לסלון הבית. במקרים אחרים מדובר בחלל חצי פתוח, שנוצר כתוצאה מסגירת מטבח וחדרים. גודל החלל משחק תפקיד מאוד חשוב. בעזרת בחירה נכונה אנחנו יכולים ליצור אשליה אופטית של פינת אוכל גדולה, אך לעיתים נהיה דווקא מעוניינים להקטין את החלל כדי ליצור חמימות. פינות אוכל גדולות יכולות להתפנק בגוף תאורה גדול. לעומת זאת, פינות אוכל קטנות ובינוניות יכולות להסתפק בגוף תאורה סטנדרטי ולא מגושם.

שימו לב, ככל שגוף התאורה עצמו הוא גדול וכבד, כך קטנה פינת האוכל. גם לגובה התקרה יש השפעה. בתקרה גבוהה מומלץ להתקין מנורות תליה ובתקרה נמוכה נעדיף גופי תאורה צמודי תקרה. בנוסף, על מנת למנוע סנוור מכלי האוכל מתכת וזכוכית, מומלץ לבחור בתאורה בגוון צהבהב, שגם תאיר וגם תספק את התחושה הביתית אותה אנו מחפשים. גופי התאורה צריכים להיות מותקנים ממש מעל פינת האוכל ולספק אור ממוקד על השולחן ולא להתפזר לצדדים.

התאמה לריהוט

כפי שהזכרנו, הריהוט המרכזי לפינת האוכל הוא השולן והכסאות. המגוון רחב ויש שפע של מסרים שניתן להעביר דרכם. בחירת ריהוט מעוגל, מרובע, מגושם או עדין- כל אחד מהם מתווה רעיון עיצובי אחר, החל מעיצוב מבוגר ורציני,כפרי וגולמי, מודרני וצעיר, נשי ומעודן.

כך למשל, לשולחנות אוכל מלבניים וארוכים כדאי להשתמש במספר גופי תאורה מרובעים המותקנים בצורה סימטרית ויורדים כלפי מטה, מפיצים אור לכולם ומושכים את תשומת הלב. לשולחנות עגולים ניתן להשתמש באהילים או גופי תאורה עגולים אחרים.

התאמה לעיצוב הכללי של הבית

כמובן שנרצה להתאים את עיצוב פינת האוכל לעיצוב הכללי של הבית. היות ולרוב מדובר בחלל פתוח שאמור להתמזג עם עיצוב הסלון והמטבח. יחד עם זאת יש מקום ליצירתיות בבחירת גוף התאורה לפינת האוכל. ההמלצה היא להשתמש בתאורת לד, בשל היותה חסכונית, יעילה ולא פולטת חום, וגם כי היא מאפשרת לנו לבחור בין מגוון דרכים ואפשרויות להשתמש בה – החל מגופי תאורה משתלשלים, נברשות ועד לתאורה שקועה ופסי לד בתקרה.

לשולחנות אוכל מלבניים וארוכים ישנה אפשרות להשתמש במספר גופי תאורה מרובעים המותקנים בצורה סימטרית ויורדים מטה, מפיצים אור לכולם ומושכים את תשומת הלב. לשולחנות עגולים ניתן להשתמש באהילים או גופי תאורה עגולים אחרים. מה שחשוב הוא להתאים את גוף התאורה לחלל שמסביב על מנת שישתלב בצורה אופטימלית.

פינת אוכל שנעים לשבת בה

לסיכום, ישנן פינות אוכל המשדרות ניכור, וישנן כאלה אשר קוראות לכולם לשבת בהן. אז נכון, לרהיטים עצמם יש תפקיד קריטי, אך לגוף תאורה יש תפקיד לא פחות ממכריע. אור ממוקד וחמים היושב בגוף תאורה מזמין, יכולים להפוך את חווית הסעודה להרבה יותר נעימה משחשבתם. אז אם אתם מתחלים לחשוב על עיצוב פינת אוכל מאפס והתאהבת בגוף תאורה מסוים כדאי שתקחו בחשבון את בחירת הריהוט הנכון.

קצת רעיונות..

מנורת תלייה כדור חרוט מושחר

וינטג’ פירמידה שלישיה

ביתא קטן

קבלו ייעוץ עם מעצב תאורה מומחה בטלפון, חינם! וללא התחייבות

פוסטים אחרונים