תמיד לרשותכם: 8659*

shekaveteka@gmail.com

בחירת תאורה לתקרה גבוהה בעיצוב הבית

מחפשים תאורה לתקרה גבוהה ? תקרה גבוהה בדירה או בבית היא לא בדיוק תופעה סטנדרטית, אולם טומנת בחובה פוטנציאל עיצובי רב.
תאורה לתקרה גבוהה - עיצוב פנים: דורון בנג'ו

בין שלל האלמנטים המשפיעים על סגנון החלל, קיימת גם התאורה שמהווה אתגר לא קטן לפיזור נכון של האור. לכן, המאמר הבא יכיל כמה טיפים שימושיים לבחירת תאורה לתקרה גבוהה, גם מבחינת העיצוב וגם מבחינת הנוחות.

 אפיינו את החלל לפני בחירת תאורה לתקרה גבוהה

רגע לפני שאנו בוחרים תאורה ובייחוד כשמדובר בתאורה לתקרה גבוהה, חשוב פשוט להביט בחלל עצמו ולאפיין את הצרכים שלו. שאלו את עצמכם לדוגמא: האם החלל מתחלק לאזורים? עד כמה החלונות משפיעים על פיזור האור? עד כמה האזור\האזורים מרכזיים לחיי דיירי הבית? וכד'. בנוסף, קחו בחשבון את הפוטנציאל הרב שקיים בחללים בעלי תקרה גבוהה, החל מעיצוב מלכותי, דרך עיצוב מודרני ועד לסגנון סטודיו אומנותי.

אחרי האפיון, זה הזמן להתפרע!

טוב, לא באמת להתפרע, אבל בהחלט אפשר להרשות לעצמנו קצת יותר בכל הקשור לתאורה לתקרה גבוהה. הרבה פעמים אנשים מתעקשים להתקין נברשת מרשימה בסלון או מעל פינת האוכל. אך כשמדובר בחדר בעל תקרה יחסית נמוכה, לרוב נברשת כזו תראה מוגזמת ואפילו גסה. לעומת זאת, תקרה גבוהה תאפשר לכם להתקין תאורה גדולה ורחבה בלי להפוך את החלל לעמוס מדי. אז הרשו לעצמכם לנצל כראוי את החלל ותלו את הנברשת שתמיד חלמתם עליה.

מנורת זכוכית תלוי 2282

הימנעו מטעויות הקשורות לתאורה תלויה

אם כבר הזכרנו נברשות, חשוב להדגיש שתאורה תלויה נוטה לצמצם את טווח האור היוצא ממנה. זה לא אומר שאי אפשר להתקין תאורה תלויה בחלל בעל תקרה גבוהה, אך יש לשים לב שגוף התאורה יהיה רחב מספיק או כזה שנותן מספיק אור כדי להאיר את החלל (גם כשחשוך בחוץ). אם אתם לא בטוחים שגוף התאורה התלוי שבחרתם נותן מספיק אור, תמיד תוכלו לבחור בתאורה צמודת קיר ומעוצבת שתעשה את העבודה נאמנה.

מנורת תלייה כדור חרוט מושחר

שלבו כמה גופי תאורה בחלל

דבר שעשוי בהחלט לסייע לכם הוא תליית מספר גופי תאורה באזורים נבחרים בחלל. כך, תוכלו למשל לתלות גוף תאורה מרכזי ומעוצב במרכז התקרה, לצד כמה גופי תאורה קטנים יותר מעל הסלון, הספרייה, או כל פינה ייעודית אחרת שקיימת לכם בחלל. בצורה כזו, תוכלו עדיין להשיג את האפקט המרשים שרק תאורה לתקרה גבוהה יכולה לתת, לצד פונקציונאליות שתשמש אתכם בחיי היום יום. אגב, ניתן גם לחסוך בחשמל בדרך הזו, קחו זאת בחשבון.

ולסיכום, טיפ שימושי ביותר

זכרו שלהחליף מנורה או מנורות בגופי תאורה גבוהים היא לא משימה כל כך קלה. לכן, עשו לעצמכם טובה ובחרו תאורה כזו שתמנע מכם את הצורך להחליף תאורה בתדירות גבוהה, החל מהמנורות עצמן ועד לגוף התאורה עצמו.

עיצוב פנים: דורון בנג'ו

צריכים עזרה בעיצוב התאורה לתקרה הגבוהה?
אחד ממעצבי התאורה המומחים שלנו ישמח לעזור לך להתאים את התאורה המושלמת.
לשיחת ייעוץ חינם עם מעצב תאורה? לחצו כאן >>

קבלו ייעוץ עם מעצב תאורה מומחה בטלפון, חינם! וללא התחייבות

פוסטים אחרונים