תמיד לרשותכם: 8659*

shekaveteka@gmail.com

גופי תאורה שקועים למדרגות

אם אתם גרים בבית פרטי או דירה שיש בהם גרם מדרגות, או לחילופין בבניין משותף ובו חדר מדרגות מרכזי, תאורת מדרגות היא לרוב הכרחית מבחינה בטיחותית ובנוסף מאפשרת עוד משחק יצירתי ואסתטי באמצעות תאורה.
גופי תאורה שקועים למדרגות

לפני שנבחר גופי תאורה למדרגות, כדאי לקחת בחשבון מספר גורמים. בראש ובראשונה – פונקציונליות. האם התאורה למדרגות תשמש אך ורק כאלמנט דקורטיבי או שמטרתה היא בעיקר סימון המדרגות בצורה בטיחותית? האם נשתמש בתאורת המדרגות כתאורת לילה, שתישאר דולקת כשבני הבית ישנים? חשוב להתחשב גם בגורמים כמו רוחב המדרגות וגובהן, השפעות של אור וצל ולשים דגש על הגובה בו ממקמים את גופי התאורה, בדרך כלל לא מעל גובה הברך, כדי להאיר בצורה טובה אך למנוע סנוור.

פרופילי תאורה שקועים

פרופילי תאורה לינארית הם אלמנטים פונקציונליים שניתן לעצב בדרכים שונות – מחיתוך לפי מידה כך שיתאימו בדיוק לרוחב המדרגות. ניתן לייצר פרופיל תאורה דק שיישב מתחת לכל מדרגה ויגרום לשני אפקטים:

  1. תאורת המדרגות
  2. אשליה של מדרגות צפות    

שימוש נוסף ואסתטי לפרופילים הוא בחדר מדרגות או בגרם מדרגות שנמצא בתוך הבית על ידי חריצת חריץ בקיר או בתקרה והטבעת הפרופיל בתוכו, ליצירת מעין שביל מואר המתאים במיוחד כתאורה למסדרון, גרם מדרגות או סימון תוואי דלת כניסה לבית או לחדר.

ניתן לחרוץ את החריץ, בעומק של כשני סנטימטרים, באופן אלכסוני או אנכי ומקביל לרצפה בגובה לבחירתכם – במרכז הקיר, בשליש התחתון או ממש בקצה הקרוב אל אחד הקצוות, ליצירת תחושת ניתוק בין הקיר והתקרה או הקיר והרצפה, כך שנראה שהקיר מרחף באוויר ויוצר מראה קסום ומעניין.

פנל לד שקוע למדרגות

גופי תאורה שקועים למדרגות פופולריים הם פנלי לד קטנים, אותם ממקמים בדרך כלל בסמוך לכל מדרגה, או כל מדרגה שנייה. פנל הלד יושב למעשה בתוך קופסת ביטון, שהיא למעשה קופסת פלסטיק אותה משקעים בתוך הקיר, בגובה 40-50 ס"מ (גובה ברך) מעל הרצפה כדי למנוע סנוור. חשוב לציין שלכל גוף תאורה יש קופסת ביטון ייעודית לו, ולכן חשוב לקנות יחד את גוף התאורה ואת קופסת הבטון, בנוסף מומלץ לרכוש את גופי התאורה וקופסאות הבטון לפני יצירת ההכנות בקיר על מנת שבעת ייצור ההכנות בקיר ייצורו  ההכנות המתאימות לגופי התאורה וכך תמנע התקנה של קופסה שאינה מתאימה לגוף התאורה.

צריכים ייעוץ לתאורה למדרגות? אחד ממעצבי התאורה המומחים שלנו ישמח לעזור לך להתאים את התאורה המושלמת.
לשיחת ייעוץ חינם עם מעצב תאורה לחצו כאן >>

קבלו ייעוץ עם מעצב תאורה מומחה בטלפון, חינם! וללא התחייבות

פוסטים אחרונים