תמיד לרשותכם: 8659*

shekaveteka@gmail.com

פרוייקט החודש – דירה ברמת השרון בסגנון סקנדינבי עם נגיעות בוהושיק

הילה ברונשטיין, בעלת "הילה ברונשטיין – סטודיו לעיצוב והום סטיילינג", שנבחרה בעבר ל"מעצבת החודש" של שקע ותקע, מספרת לנו הפעם על פרויקט בית מגורים שעיצבה.
הילה-ברונשטיין3

הילה ברונשטיין, בעלת "הילה ברונשטיין – סטודיו לעיצוב והום סטיילינג", שנבחרה בעבר ל"מעצבת החודש" של שקע ותקע, מספרת לנו הפעם על פרויקט בית מגורים שעיצבה. הילה שיתפה אותנו בתהליך מתחילתו ועד סופו – מהמפגש הראשון עם הלקוחות, זוג עסוק במיוחד עם שני ילדים מרמת השרון, זיהוי צרכי המשפחה, איתור האתגרים במהלך הדרך ופתרונם בדרכים יצירתיות, בדגש על קליעה לטעם העיצובי של בעלי הבית מבלי לוותר על פונקציונליות וטאץ' אישי של המעצבת.

כבר למעלה מ-20 שנה שהילה ברונשטיין, בת 42 ואמא לשני ילדים, עוסקת בתחום העיצוב. היא החלה את דרכה כגרפיקאית בסטודיו פרטי וכשכירה בחברת היי-טק, אך לאחר שעיצבה את הבית שלה, ותחום ההום-סטיילינג פרץ לאיטו בישראל, היא החליטה לעשות הסבה, להפוך לעצמאית במשרה מלאה ולעצב בתים פרטיים (לזוגות צעירים, משפחות ועוד) ועסקים.

דירת קבלן עם בונוס

הלקוחות הפעם הם זוג עם שני ילדים (8 ו -10), שהילה עיצבה להם את הדירה הקודמת, שהם גרו בה בשכירות, ועכשיו קנו דירת 4 חדרים ברמת השרון. מדובר בדירת קבלן סטנדרטית יחסית, אבל החלל הציבורי של הבית בנוי בצורה מעניינת יותר מרוב דירות הקבלן, ויש בונוס בצורת נוף כפרי מהמם מהחלונות הגדולים בסלון. נעשה שיפוץ קטן בבית שכלל החלפה של המקלחת ביחידת ההורים ושבירת קיר אחד כדי לפתוח את המטבח אל הסלון.  

"לבעלי הבית היה חשוב להקצות שטח נרחב לאחסון בדירה, אז נבנה ארון גדול במסדרון שישמש את ההורים כחדר ארונות ויחידת אחסון נמוכה בתוך יחידת ההורים הקטנה. לצד המיטה הצבנו מנורה דקורטיבית עומדת לקריאה ולצידה כורסת וינטג' נפלאה יד שנייה וסולם במבוק לתליית צעיפים ובגדים. בשני חדרי הילדים נבנו ארונות גדולים במיוחד, שיאחסנו בגדים, צעצועים וציוד בית ספר במטרה להקל על העומס בחדר ולאפשר מראה נקי ומאורגן שלא מתאפשר כאשר החפצים פזורים בכוורות או מדפים. את חדרי הילדים הארנו בגופי תאורה צמודי תקרה לבנים, פשוטים ופונקציונליים שנותנים אור עוצמתי. אני פחות אוהבת גופים תלויים בחדרי שינה כיוון שהם בולעים את האור ולא מאירים מספיק טוב את החדר".   

"בחלל הציבורי של הבית הקדשנו נישה עבור פינת עבודה, במחשבה שהרבה יותר נעים לשבת ולעבוד בספייס המשפחתי והמזמין מאשר בחדר עבודה. בסלון, המעוצב בסגנון שבין בוהו שיק לסקנדינבי, יש שני חלונות גדולים הצופים אל נוף כפרי ומרגיע ונכנס דרכם אור טבעי ששוטף את החדר, אז החלטנו לוותר על וילונות וחיזקנו עם שני גופי תאורה צמודי תקרה עגולים. בכניסה לבית התקנו שני ספוטים קטנים צמודים לתקרה שנותנים הילה נעימה שמכניסה לאווירה הביתית שרצינו ליצור. בדיוק מעל שולחן האוכל העגול העשוי עץ הוספנו נקודת חשמל והתקנו גוף תאורה לבן משולב בעץ, כ-80 ס"מ מעל משטח השולחן. במטבח, אותו התאמנו כך שהילדים יוכלו לתפעל אותו ולהשתמש במיקרוגל ובשאר המכשירים, בחרנו תאורה חזקה ששוטפת את כל המטבח באור עבודה פונקציונלי".

איך מתבצע שלב תכנון התאורה מול הלקוחות?

"אנשים לא תמיד מבינים בתכנון תאורה, ותאורה זה לא רק עניין של יופי. זה פרקטי, זה חשוב. לפעמים הרצונות של הלקוחות רחוקים מאוד ממה שנכון ומתאים, הן מבחינה אסתטית והן פונקציונלית" אומרת הילה. "במיוחד בדירות קבלן, כשאנשים קונים את הדירה כפי שהיא ולא עושים עבודה מעבר. אני תמיד משתדלת להסביר את החשיבות של תאורה נכונה ויעילה ואם הלקוח מתעקש על משהו, אני אנסה לנתב את זה למקום הנכון, בו הלקוח יהיה מבסוט אבל עדיין עשינו את מה שנכון עבור החלל. גם יש הבדל בין טעות פרקטית לטעות של אסתטיקה. אם מדובר באביזר, כרית, תמונה שהיא לא לטעמי אבל לטעם הלקוח, אני לא אגיד כלום, אבל אם מדובר על טעות פרקטית שהימנעות ממנה תעשה את החיים של הלקוח קלים יותר בעתיד, גם אם הוא לא מודע לזה כרגע, אני אעמוד על שלי.

שקע ותקע היא חנות התאורה היחידה שאני עובדת איתה כבר שנים. אני מכירה את הקטלוג בעל פה, כך שאני מגיעה לשם כשאני יודעת בדיוק מה באתי לקנות. מדי פעם אני נתקלת במוצרים חדשים על המדף ותמיד מופתעת לטובה מהמחשבה היצירתית לצד הצד הפרקטי של גופי התאורה. טיפ לבחירת גוף תאורה איכותי – בחרו אלמנט אסתטי אבל אל תשכחו את הפונקציונליות של המוצר ומה המטרה שאותה הוא משרת. אל תקנו את הזול ביותר אבל גם לא את היקר יותר – מצאו את האמצע".

רוצים להתרשם מפרויקטים נוספים של הילה וליצור עמה קשר בקרו בעמוד הפייסבוק שלה, באתר שלה או באינסטגרם שלה

קצת תמונות מהפרויקט…        

קבלו ייעוץ עם מעצב תאורה מומחה בטלפון, חינם! וללא התחייבות

פוסטים אחרונים