תמיד לרשותכם: 8659*

shekaveteka@gmail.com

הום סטיילינג לבית: עשה זאת בעצמך, צעד אחר צעד ובתקציב שפוי!

כשאתם עוברים לדירה חדשה, או מחליטים לשפץ את הדירה הנוכחית שלכם, אתם לבטח מרגישים מעט המומים. כמות הרשימות, הספקים, הדברים שצריך לקנות וההחלטות שצריך לקבל עולה על גדותיה, וכל יום מתווספת עוד רשימה חדשה ומתישה.
עיצוב-מטבח-דורון-בנגו

אתם רוצים להשיג את התוצאה המושלמת אבל מוצאים את עצמך תוהים לא אחת – באיזה מחיר? ולא, לא מדובר רק על המחיר הנפשי שאתם משלמים, אלא גם, ובעיקר, על התקציב שלכם שמשתולל ויוצא משליטה, וגורם לכם לתהות למה בכלל התחלתם עם התהליך הזה מלכתחילה.

אז בואו ניקח נשימה עמוקה ונחשב מסלול מחדש. אין צורך לשכור אנשי מקצוע, ואין צורך להוציא עשרות אלפי שקלים על עיצוב הבית. עם כמה טיפים פשוטים, וראייה יצירתית, תוכלו לעשות הום סטיילינג לבית שלכם, מבלי לשבור קופות חסכון ומבלי להשתגע. אז קדימה, מתחילים?

בוחרים סכמת צבעים נכונה

לפני הכל, כדאי להתחיל בצבעים של העיצוב שלכם. התחילו קודם כל בחדר הגדול ביותר או המשמעותי ביותר בבית, רוב הסיכויים שמדובר במטבח או בסלון. כדי לבחור צבע לחלל הזה, מומלץ להתמקד בפריט אחד, המשמעותי ביותר, וזה שיש לו הדפס מסוים.

לדוגמה, אם כבר יש לכם ספה קיימת, או ספה שאתם מתכננים לקנות, ויש עליה הדפס רך בצבע מסויים, השתמשו בצבע הזה בשביל להלביש את כל שאר החלל. הפריט המשמעותי לא חייב להיות ספה, אלא יכול להיות גם שטיח גדול, קיר עם טפט, או משטח השיש או העבודה במטבח. הדבר הראשון שתופס את העין צריך לתת את ההנחיות לשאר.

שימוש בצבעים שבחרתם

כאשר אתם בונים את פלטת הצבעים שלכם, שלבו בה גוונים של הצבע המוביל וגוונים המשלימים אותו, למשל, אם בסלון יש לכם שטיח ענק בצבע אפור כהה והוא הפריט המנחה שלכם, שלבו בשאר הסלון גוונים נוספים של אפור בכריות, במסגרות התמונה ובצבעי הריהוט, ושלבו צבעים שמשתלבים עם אפור כמו סגול לילך ושמנת. טיפ נוסף הוא לעבור מצבע כהה לצבע בהיר בהדרגה ככל שעולים מעלה, כלומר: את הצבעים הכהים יותר ברצפה (שטיחים, פאנלים, צבע הריצוף), הצבעים הבינוניים במרכז החדר (בריהוט) והצבעים הבהירים ביותר בתקרה (צבע התקרה כמובן, אך גם צבע הפריטים שאתם תולים על התקרות וצבע גופי התאורה).

חשוב לזכור כי ניתן ורצוי להשתמש בפריטים קיימים ולשנות את צבעם כדי שיתאימו לפלטת הצבעים הנוכחית. אין סיבה לזרוק או להפטר מדברים, וגם אין סיבה בהכרח לרכוש פריטים חדשים. תוכלו בהחלט לקחת פריטים משומשים כמו פריטי נוי, מסגרות וכריות ולצבוע אותם כדי שיתאימו לכם. גם ספה משומשת ניתן לקחת ולרפד אותה מחדש אצל רפד מקצועי ברבע מהמחיר של ספה חדשה.

בחירת ריהוט ותאורה

גם כאשר בוחרים ריהוט ותאורה, אין צורך להשקיע יותר מדי. כל פריט ריהוט שעשוי מעץ יכול בקלות לעבור חידוש וליטוש על ידכם, ולגרום לו להראות כרהיט אחר לגמרי. למשל, אם ברשותכם שולחן קפה בצבע עץ כהה, כל מה שאתם צריכים זה נייר זכוכית וצבע המתאים לצביעת עץ ואתם בקלות יכולים להפוך אותו לשולחן לבן, או אפילו שולחן עם הדפס ייחודי שאתם מציירים עליו בעצמכם. למשל, כדי לעשות הדפס גיאומטרי יפהפה וטרנדי כל מה שאתם צריכים זה טוש בלתי מחיק וסרגל מתכת ארוך ואתם בדרך הנכונה. גם תאורה היא השקעה שלא עולה כסף רב אך יכולה ליצור שינוי אמיתי כאשר משתמשים בה בצורה הנכונה. למשל, חללים קטנים יכולים רק להרוויח מהרבה גופי תאורה מפוזרים בחלל, במיוחד בנקודות אסטרטגיות כמו פינות חשוכות יותר, לצד המיטה, או מסביב למראה הגדולה בחדר.

אחד ממעצבי התאורה המומחים שלנו ישמח לעזור לך להתאים את התאורה המושלמת לכל מקום בבית.
לשיחת ייעוץ חינם עם מעצב תאורה? לחצו כאן >>

קבלו ייעוץ עם מעצב תאורה מומחה בטלפון, חינם! וללא התחייבות

פוסטים אחרונים