תמיד לרשותכם: 8659*

shekaveteka@gmail.com

המדריך השלם לתליית מנורות תליה מעוצבות

אם החלטתם להתנסות בעצמכם בעיצוב הבית, כנראה שכבר הבנתם את חשיבותה של התאורה. גם אם תרכשו את הרהיטים היפים ביותר, תחשבו שעות על סידור וחלוקת החלל, תמצאו פתרונות פרקטיים ואסתטיים כאחד לכל הצרכים שלכם – שום מאמץ לא שווה ללא התאורה הנכונה, שלוקחת את כל הפריטים בחלל ופתאום, כמעט מבלי שהבנתם איך, הופכת את הדירה לבית.
פוסטים-עמ-הבית

תחשבו שעות על סידור וחלוקת החלל, תמצאו פתרונות פרקטיים ואסתטיים כאחד לכל הצרכים שלכם – שום מאמץ לא שווה ללא התאורה הנכונה, שלוקחת את כל הפריטים בחלל ופתאום, כמעט מבלי שהבנתם איך, הופכת את הדירה לבית.

אחד הטרנדים החמים בעולם התאורה הוא מנורות תליה מעוצבות. בניגוד לאופנת עיצוב והלבשת הבית בעבר, כיום מנורות תליה יכולות להתאים לכל חלל, כולל חדרי שינה או חדרי משפחה, כל עוד בוחרים את המנורה המתאימה לחדר ותולים אותה בצורה הנכונה.

אז איך מתחילים?

לכל חלל בבית יש כללי התקנה משלו שיגרמו למנורת התליה להשתלב בצורה הרמונית בחלל, לתת את מירב האור ולקשט את החלל בצורה יפהפייה.

מנורות תליה במטבח

התקנת מנורות תליה במטבח היא בחירה פופולרית למדי, כאשר לרוב מנורות התליה מגיעות בצמדים או שלשות. אם יש לכם אי במטבח, מנורות התליה יראו נפלא כאשר הן תלויות ישירות מעליו – בצמד או שלשה. אם בחרתם בצמד מנורות, מדדו את אורך האי, מצאו את המרכז שלו, ותלו כל אחת מהמנורות במרחק של לפחות 75 סנטימטרים ממרכז האי. אם בחרתם בשלישיית מנורות, הציבו את המנורה האמצעית בדיוק מעל מרכז האי, וודאו כי בינה לבין המנורה הימנית והשמאלית יש מרחק של 75 סנטימטרים. חשוב לוודא כי בין קצה המנורה הימנית והשמאלית ועד קצה האי או הדלפק יש לפחות 15 סנטימטרים של מרווח. מדדו את האי טרם הרכישה כדי לבדוק אם הגודל הקיים מתאים לצמד מנורות או לשלישיה, לפי הכללים הללו. לבסוף, מקמו את גובה המנורות כך שמתחתית המנורה עד לדלפק של האי יש לפחות 75-80 סנטימטרים של מרחק, בשביל לקבל הארה אופטימלית.
מנורות תליה מעל אי במטבח

נברשות בפינת האוכל

אם מנורות תליה מעוצבות במטבח הן חידוש של השנים האחרונות, הרי שנברשת התלויה בפינת האוכל היא לא פחות מקלאסיקה עיצובית. אין דבר המאחד ויוצר הרמוניה בפינת אוכל מאשר גוף תאורה מרשים, תלוי מעל מרכז השולחן, המספק אור מושלם בעת הארוחה. את הנברשת יש לתלות בדיוק מעל מרכז השולחן, ולמדוד לפחות 15 סנטימטרים בין הנברשת לקצה השולחן עצמו (זכרו, אם אין מספיק מקום – הנברשת שבחרתם גדולה מדי לפינת האוכל ועליכם לבחור נברשת קטנה יותר). את הנברשת יש לתלות במרחק של לפחות 80-85 סנטימטרים בין שולחן האוכל לתחתית הנברשת, כאשר מדובר בתקרה ממוצעת בגובה 2.5 מטר. אם התקרה שלכם גבוהה יותר, הוסיפו מרחק בין תחתית הנברשת לשולחן האוכל – על כל 30 סנטימטרים נוספים של גובה בתקרה, הוסיפו 8 סנטימטרים של מרחק.

נברשת בפינת אוכל

מנורת תליה מעוצבת בכניסה לבית

מנורת תלייה מעוצבת בכניסה לבית היא אחד האלמנטים המרשימים, שיתפוס את עין האורחים ממש עם כניסתם לביתכם. מנורה תלויה באזור הזה יוצרת תחושה מרשימה יותר בכניסה לבית (אפילו אם מדובר בדירה קטנת ממדים) ומוסיפה חמימות ועושר עיצובי. מנורת תלייה בכניסה לבית צריכה להיות תלויה במרחק של לפחות 2.1 מטרים מהרצפה בחדר עם תקרה ממוצעת של 2.5 סנטימטר, כלומר מנורה כזו צריכה להיות באורך כולל של לא יותר מ-40 סנטימטרים. אם התקרה בביתכם גבוהה יותר, הוסיפו 6-7 סנטימטרים מרחק מהרצפה, על כל 30 סנטימטרים נוספים של תקרה. בנוסף, יש לוודא כי המנורה נתלית במרחק של לא פחות מ-1.2 מטרים מכל קיר צמוד בסביבתה, בשביל לאפשר פיזור תאורה אידיאלי.

מנורת תליה בכניסה לבית

קבלו ייעוץ עם מעצב תאורה מומחה בטלפון, חינם! וללא התחייבות

פוסטים אחרונים