תמיד לרשותכם: 8659*

shekaveteka@gmail.com

טיפים לבחירת טפטים יפים, במיוחד בשביל חדר השינה שלכם!

על מה אתם רוצים לקרוא?
וודסטיק הדמייה

השימוש בטפטים ברחבי הבית הוא לא טרנד חדש בעולם, ולמעשה טרנד שהיה מאד נפוץ לפני שלושה עשורים, בהרבה בתים בישראל ובעולם. יחד עם זאת, הרבה פעמים ראינו שימוש בטפטים בסלון או במטבח, אך בחדר השינה הקירות נשארו מאד סולידיים וסטנדרטים, בצבעים בהירים וקלאסיים, ועם קצת אביזרים כגון מסגרות, חפצי נוי ותמונות הפזורים ברחבי החדר.

עכשיו, תאמינו או לא, הטפטים עושים קאמבק מרשים, ולא סתם, היישר אל תוך חדר השינה שלנו! טפטים הם דרך מושלמת לעטר את הקיר, להוסיף צבע, חיים ועניין אל החדר, ולא להתמסר לגוון אחד בלבד, שמגביל אתכם בשאר עיצוב החדר. אז איך בוחרים טפטים יפים לחדר השינה ומתאימים אותם אל שאר העיצוב בחלל?

בין איזון להתפרעות

מצד אחד, כאשר בוחרים טפט יש רצון ללכת על הנועז, על ההדפסים הגיאומטרים, הפסים, הדוגמה המקווקוות או הדפס הבאטיק, ויש חללים בהם בחירה כזאת תעבוד מעולה, אבל הדבר הראשון עליו אתם צריכים לחשוב כאשר אתם בוחרים טפט הוא לא מה יפה בעיניכם באופן כללי, אלא מה יהיה יפה בתוך החלל. אם יש לכם חדר שכולו לבן, עם מיטה לבנה ומצעים לבנים, הרי שהוא כמו קנבס פתוח ואתם רשאים לצייר עליו בכל צבע או גוון שתבחרו, אבל מכיוון שרוב חדרי השינה לא לבנים לחלוטין, יש לבחון את הטפט בהתייחסות ישירה לחלל הקיים.

האם יש הרבה רהיטי עץ? מה הצבע הדומיננטי בחלל? האם יש נקודות עניין שתופסות את העין? האם כדאי להדביק את הטפט רק בקיר אחד או בחלק מסוים של הקיר, כמו בשליש התחתון בלבד, למשל? רק לאחר שתבחנו את החדר לעומק, תוכלו לבחור את הטפט שמתאים לו.

הבנת הצבע והטקסטורה

כידוע, לכל צבע יש אווירה מסוימת אותה הוא משרה על החלל. למשל, אם תבחרו טפט בצבע קר (כחול, סגול, אפור), תצרו אווירה שלווה, רגועה, שקטה ברחבי החלל. אם תבחרו בצבעים חמים (אדום, כתום, צהוב) תצרו אווירה חמה מאד בחדר, נעים, קרוב ועוטף. שני סוגי הצבעים מתאימים לחדרי שינה, אך יתרה מזאת, עליהם להתאים ישירות אליכם, לאופי שלכם ולאווירה שאתם מעוניינים לשדר. בנוסף לצבע, יש לחשוב על טקסטורה ומרקם. טפטים רבים מגיעים במגוון טקסטורות וגימורים – טפט מאט ואחיד, טפט מבריק ובוהק, טפט המדמה גימור עץ, טפט בגימור משי או בד, טפט המשלב תחרה או קטיפה, טפט מחוספס שבולט מעט החוצה מן הקיר ועוד.

לא כל הגימורים והטקסטורות הללו יתאימו לכל חלל, לכן מומלץ לרכוש חתיכה קטנה מן הטפט ולבחון אותה בתוך החדר, בעת השתלבות עם הרהיטים והעיצוב הקיים. עוד דבר שעליו כדאי לחשוב בהקשר לצבע הטפט זו כמות האור בחדר. למשל, בחדרים חשוכים, אליהם לא מגיע אור רב, כדאי לבחור טפטים בהירים שיצרו תחושה בהירה ונעימה יותר בחדר. בנוסף, כל טפט, בכל גימור, יכול להרוויח מתאורת קיר נכונה. גופי תאורה או ספוטים שיופנו בצורה מדויקת אל הטפט ויאירו אותו, יגדירו אותו כנקודת עניין בחדר ויצרו אפקט WOW אצל כל מי שיכנס אל החלל.

שימושיות הטפט

לבחור טפט רק לפי המראה שלו זה הגיוני, אבל הרבה יותר חכם לבחור טפט לפי הפרקטיות שלו. למשל, אם אתם הורים לילדים קטנים שמגיעים אל חדר השינה שלכם לא אחת עם פרצוף שובב ותוכניות זדוניות, מומלץ לרכוש טפט רחיץ, כזה שגם אם הילד קשקש עליו בטוש, תוכלו לנקות בקלות בעזרת מטלית לחה רכה. דוגמה נוספת – אם אתם גרים בבית ללא מזגן, אולי כדאי שתבחרו דווקא טפט העשוי מבד, משום שהוא מספק שכבת בידוד נוספת מהקור והחום בחוץ ויכול לעזור לכם לווסת את הטמפרטורה שבחדר. לבסוף, אל תשכחו למדוד היטב את החדר ואת רוחבו של הטפט כדי שלא תגלו רק באמצע ההדבקה כי הגליל שקניתם לא מספיק לקיר שלם או לא מתאים לצורת הקיר שלכם.

את מוצרי התאורה תוכלו למצוא אצלנו באתר – לחצו כאן >>

ואחד ממעצבי התאורה המומחים שלנו ישמח לעזור לך להתאים את התאורה המושלמת לכל מקום בבית.
לשיחת ייעוץ חינם עם מעצב תאורה? לחצו כאן >>

קבלו ייעוץ עם מעצב תאורה מומחה בטלפון, חינם! וללא התחייבות

פוסטים אחרונים