תמיד לרשותכם: 8659*

shekaveteka@gmail.com

4 טיפים שימושיים לעיצוב תאורה לחדר ילדים

אנחנו לא ממש מתכוונים לכך אף פעם, אבל איכשהו, תמיד כשאנחנו עוברים דירה, עושים שיפוץ, או סתם מחדשים איזה חדר בבית, אנו משאירים את ענייני התאורה לסוף, ולעיתים אפילו לא מגיעים אליהם לעולם.
מובייל תמונה ראשית

חשוב להבין כי תאורה היא אחד הדברים המרכזיים שיקבעו את האווירה בחדר, ובכל הנוגע לחדרי הילדים שלנו – היא גם מרכיב מרכזי וחשוב בכמה הילדים בכלל ירצו לשהות בחדר. מניסיון, אם האור לא נעים לילדים למשחק, להכנת שיעורי בית או לשינה – הם פשוט לא ישארו בחלל! (ורוב הסיכויים שהם לא ידעו לומר לכם שהתאורה היא הדבר שמפריע, אלא שפשוט "לא נעים"…)
אז איך בוחרים תאורה לחדר ילדים שתהיה נכונה לחלל, נכונה מבחינה עיצובית ובעיקר – נכונה לילדים שלנו?

טיפ ראשון – בחרו תאורה שימושית

הילדים שלנו לא זקוקים לנברשות מרשימות ומיוחדות, גופי תאורה מזכוכית או מחרס, או תאורה עומדת מרשימה. כל מה שילד צריך זו תאורה פרקטית ושימושית. דוגמאות לתאורה שימושית יהיו מנורת לילה קטנה ליד המיטה שהילד יוכל לכבות ולהדליק כרצונו, גוף תאורה גדול בתקרת החדר שמספק אור חזק יחסית לכל שעות היום, מנורת עבודה ליד השולחן בו הילד עושה שיעורי בית, ומנורות לד נדבקות או מגנטיות על עמדת הצעצועים והספרים כדי שהילד יוכל לראות כל מה שיש לו ובמה מתחשק לו לשחק היום. אמנם רוב התאורה שתבחרו לחדר ילדים תהיה תאורה חמה, אבל אם הילד קורא הרבה בחדר, מומלץ לשלב מנורת עבודה או מנורת קריאה עם אור קר וחזק יותר, כדי למנוע מאמץ על העיניים.

טיפ שני – התקינו עמעם על המנורה הראשית

ילדים זקוקים למידה שונה של אור בשעות שונות של היום. בעת הערביים או בשעת הדמדומים, הילדים ירצו אור קליל שמשתלב עם קרני השמש האחרונות שעוד נכנסות מבעד לחלון, בשעות הערב, בעת המשחק או הלימודים הם יזדקקו לאור חזק יותר, ובשעות הלילה, אחרי המקלחת ולפני ההרדמות, הם ירצו אור רך ונעים, שמרגיע ומכין לפני השינה. את כל האורות הללו תוכלו לתכנן באמצעות עמעם אחד, אתו תקבעו את עוצמת התאורה במהלך היום.

טיפ שלישי – גם האסתטיקה חשובה!

אמנם דברנו בעיקר על פרקטיות, אבל גם ילדים אוהבים שיש סביבם דברים יפים, שהם אוהבים ומתחברים אליהם. כיום בשוק קיים מגוון ענק של גופי תאורה מותאמים לילדים בצורות ובצבעים שונים. ילדים קטנים יוכלו לבחור מנורת ברווז, נסיכה או מטוס, בעוד שילדים גדולים יותר יבחרו בגופי תאורה במגוון צבעים שונים, שיתאימו לסכמת הצבעים הקיימת של החדר.

תנו לילדים שלכם לבחור את גוף התאורה שמוצא חן בעיניהם ומלהיב אותם, וכל כמה שנים, בעת שהילד מתבגר, תחליפו את התאורה בהתאם לגיל.

טיפ רביעי – התאימו את התאורה לגיל

החל מגיל כמה ימים ועד גיל חצי שנה, מומלץ להעביר את התינוק מחדר ההורים אל חדר משלו (הגיל המדויק נקבע לרוב לפי שיקולי ההורים), ולכן יש לחשוב גם על תאורה לחדר תינוקות. חשוב לזכור כי בגילאי הינקות, עפעפיו של התינוק עוד לא מפותחים מספיק ולא מספקים בידוד אמיתי מהאור.

מסיבה זו, חשוב לדאוג לבידוד חיצוני מהאור הישיר למשל – אהילים, כיסויים, בדים וכו', שירחיקו את האור הישיר הרחק מעפעפיו של התינוק ולא יגרמו נזק. בנוסף, יש להמנע מנורות פלורסנט בחדרי התינוק, משום שהן מרצדות ויכולות גם הן לגרות נזק, ולהקפיד לא להשאיר אור גדול או חזק כשהתינוק ישן, אלא רק אור חלש ורך מאד, מה שיתרום להתפתחותו התקינה.

את מוצרי התאורה תוכלו למצוא אצלנו באתר – לחצו כאן >>

ואחד ממעצבי התאורה המומחים שלנו ישמח לעזור לך להתאים את התאורה המושלמת לכל מקום בבית.
לשיחת ייעוץ חינם עם מעצב תאורה? לחצו כאן >>

קבלו ייעוץ עם מעצב תאורה מומחה בטלפון, חינם! וללא התחייבות

פוסטים אחרונים