תמיד לרשותכם: 8659*

shekaveteka@gmail.com

מהו אור חם?

לגופי התאורה, לא פחות מלריהוט ולצבע הקירות, יש השפעה גדולה מאוד על ההרגשה שלנו וכן, גם על הבריאות. גווני אור שלא מתאימים למטרת החדר יכולים לגרום לנו לעייפות, למאמץ מיותר של העיניים ואף לכאבי ראש. אז איך מסווגים את צבעי האור השונים וכיצד נתאים את גוון האור לחללים בבית?
אור חם

בעבר היה מקובל להבחין בין אור צהוב ואור לבן, אך היום בעולם העיצוב נכון יותר לדבר על "טמפרטורת אור" שיושבת על סקאלת צבעים ולהבדיל בין תאורה בגוונים חמים ותאורה בגוונים קרים. אינסוף מילים נאמרו על בחירת צבעים נכונה בעיצוב הבית, ומדהים לגלות עד כמה צבעים אכן משפיעים על תחושותינו הנפשיות והגופניות. גוון תאורה חם מקושר בתפיסה האנושית לחום, משפחתיות ואינטימיות ולכן מתאים לחדרי שינה, סלונים ופינות אוכל. 

טמפרטורת אור 

טמפרטורת אור נמדדת בסולם מעלות "קלווין" ומסומן על ידי האות K. ככל שהמספר לצד האות K גבוה יותר, כך טמפרטורת האור היא קרה יותר, כלומר אור "לבן". ערך מספרי נמוך לצד האות K יסמן, אם כך, טמפרטורת אור חמה – אור "צהוב". צבע לבן קר, המכונה "אור יום", מסומן כ-  6000K ומעלה. ערכים של מעל 6000K מתאימים בעיקר למעבדות, מחסנים תעשייתיים ומפעלים, ולא לשימוש ביתי. גוון תאורה קר ידוע כמסייע בתחושת ריכוז ובהירות, נחשב כמעורר ומסייע להבחין בין ניגודים אך גורם לתחושת קרירות וניכור. 

תאורה עוצמתית ומדויקת

בחללים ביתיים בהם דרושה תאורה עוצמתית ומדויקת, כמו במטבח, במשרד ובחדר האמבטיה מומלץ להשתמש  בתאורה בגוון לבן קר( K6000 ומעלה) או בגוון תאורה לבן ביניים המסומן K4200-K4000

נורות המסומנות בין הערכים K2700-K2300 יספקו גווני תאורה חמים ואור בגוון לבן צהוב, המתאים לסלון, חדר השינה, מסעדות וברים ויוצרים תחושה נעימה וחמימה בחלל.

תאורת לד, המעניקה קשת רחבה של גווני תאורה, מאור לבן וקר ועד אור חם וביתי. לשימוש בנורת לד יש יתרונות רבים נוספים, ביניהם חיסכון בחשמל ואנרגיה, היא לא מחממת את החדר ומחזיקה שנים רבות מבלי "להישרף".

 

רוצים להתאים את טמפרטורת האור הנכונה לחלל? 

לשיחת ייעוץ חינם עם מעצב תאורה? לחצו כאן >>

קבלו ייעוץ עם מעצב תאורה מומחה בטלפון, חינם! וללא התחייבות

פוסטים אחרונים