תמיד לרשותכם: 8659*

shekaveteka@gmail.com

מעצבת החודש – דקלה אכשטיין

דקלה אכשטיין, מעצבת ומלבישת בתים בעלת עסק הנושא את שמה, עבדה בכלל כגרפיקאית בדסק של העיתון 'גלובס'. לאחר כעשור, החליטה לשנות זווית אבל להישאר בעולם העיצוב,
דקלה-אכשטיין-מעצבת-החודש

ונרשמה ללימודי עיצוב והום סטיילינג בשנקר. "בשבילי זו היתה חזרה למקורות ובחירה טבעית – בגיל 20 וקצת נרשמתי ללימודי אדריכלות אבל שיניתי את דעתי רגע האחרון ולמדתי עיצוב ותקשורת חזותית. כלומר, השאיפה לעצב חללים תמיד היתה שם, רק שקיבלה תפנית קלה והפכתי לגרפיקאית. לאחר שנתיים של לימודים, במהלכם המשכתי לעבוד ב'גלובס', מקום שהיה לי בית, יצאתי לעצמאות כמעצבת. כיום אני מעצבת ומלבישה בתים, וגם מתכננת שיפוצים, כולל חלוקה מחדש של החלל, תכניות בנייה, חשמל ואינסטלציה, בעזרת שרטטת שאני עובדת איתה".

מה היה הפרויקט הראשון שלך?

"הסטאז' שלי היה למעשה הבית שלי, עליו השתפשפתי והתמקצעתי ומשם יצאתי לעולם", צוחקת דקלה. "היה לי תקציב יפה ופשוט בניתי לי ולמשפחה שלי את בית החלומות שתמיד רצינו. לאחר מכן השמועה התגלגלה בין חברים, והפרויקט הבא שלי היה כבר ממש גדול – בית פרטי בן ארבע קומות במושב רמות מאיר, שהיה קיים רק על הנייר. האדריכלית נאלצה לעזוב לפני שהבנייה התחילה ואני עשיתי שינויים בתכנון ובחלוקת הבית וממש נכנסתי לנעליה".

יש לך סגנון עיצוב מסוים שאת אוהבת?

"אני מאוד אוהבת סגנון נורדי וכפרי, אבל כל פרויקט הוא עולם ומלואו ואני מעדיפה להיות קשובה ללקוחות ולשרת אותם מאשר לעוף עם עצמי מבחינה אמנותית. אני פתוחה לכל סגנונות העיצוב, ובאמת כל פרויקט שלי נראה אחרת ורוב הבתים משלבים בתוכם כמה סגנונות עיצוביים".

מה מייחד אותך כמעצבת?

"אני עובדת עם מגוון של לקוחות וטווח רחב של תקציבים – מסטודנטים ומשפחות צעירות ועד אנשים מבוססים. גם אם התקציב צנוע אני מצליחה להוציא את המקסימום מהבית באמצעות צבע או אקססוריז שיכולים לעשות שינוי גדול בסכומים קטנים. לפעמים מגיעים אליי רק ליום קניות או ייעוץ חד פעמי, מאיזה צבעים כדאי לשלב בהתבסס על חפצים קיימים ועד הבנה משותפת של פרופורציות רצויות לריהוט. התכנון שלי הוא עיצובי אבל לא רק, יש פה שילוב של מימד פונקציונלי שלא בא על חשבון אסתטיקה, אלא קיים לצידה".

מהי החשיבות של בחירת תאורה?

"תאורה בעיני היא אחד הפרמטרים הכי חשובים בבית. התאורה משלימה את התמונה הגדולה ומחברת בין התכנון האדריכלי לעיצוב והריהוט. בלי זה אפשר לפספס את כל העיצוב. התאורה נותנת אווירה, מדגישה את מה שחשוב, כל חלל מקבל את התאורה המתאימה לו לפי הצרכים של הבית. היום הלקוחות מבינים שהתאורה היא אלמנט עיצובי בפני עצמו. אפשר לשים גוף תאורה במקום תמונה על הקיר או אקססורי על המדף והוא יעשה את העבודה הדקורטיבית, כמו תכשיט".

טיפ בנושא תאורה?

"בשלב התכנון, חשוב להקצות תקציב לגופי תאורה. בנוסף, אם מתכננים נכון את נקודות התאורה מראש בדירת קבלן, אפשר לחסוך אחר כך את הזזת הנקודות ולהימנע מכאב ראש ולכלוך מיותרים".

פרויקט לדוגמא

"זהו פרויקט שאני מאוד אוהבת. דירת 4 חדרים ברמת גן, של אישיות מעולם התקשורת, רווקה ללא ילדים. היא מאוד עסוקה ולכן נתנה לי אמצעי תשלום ויד חופשית. קיבלתי דירת קבלן ריקה שהייתי צריכה להלביש מאפס – תאורה, ריהוט, צבע ואקססוריז. זה היה פרויקט כיפי במיוחד כי קיבלתי תקציב כמעט לא מוגבל לי יד חופשית, אז יכולתי לעוף עם הדימיון. בעלת הבית הגיעה רק לקראת סוף הלבשת הבית והיתה מאוד מרוצה".

הדירה כולה מעוצבת בסגנון ניו יורקי, מאוד מודרנית ומונוכרומטית אבל עם נגיעות חמימות. פלטת הצבעים שנבחרה לדירה ברורה מאוד וניכרת בכל חלל – שחור ולבן בעיקר, עם הבלחות צבע פה ושם. בסלון ספת עור קפיטונאז' חומה, זה האלמנט המוביל בסלון ולפיו שאר האלמנטים נבחרו והותאמו. מאחורי הטלוויזיה יש קיר בריקים שממשיך את הקו הניו יורקי, ולצידיה גופי תאורה שחור וברונזה שמעניקים לקיר מראה נקי, אלגנטי ומינימליסטי. במרכז התקרה התקנתי פס צבירה עם ספוטים ועל קיר הסלון יש שני גופים שנותנים תאורת אווירה ומוסיפים דקורטיביות".

"למטבח בחרתי פרופיל צמוד תקרה שנותן אור חזק, עוצמתי ופונקציונלי לבישול. מעל הדלפק, שמשמש כפינת האוכל, תליתי גוף תאורה עם שלוש מנורות, לתאורה ממוקדת ונעימה לאכילה. בכניסה, מעל הקונסולה, יש צילינדרים צמודי תקרה שנותנים תאורת אווירה ממוקדת. שפת התאורה בכל הבית הינה אחידה, בצבעי מתכת ושחור".

"לצידי המיטה בחדר שינה בחרתי שני גופי תאורה עם זרוע גמישה בצבע זהב שמאפשר לקרוא בלילה בנוחות.  בחדר העבודה הלקוחה ביקשה שולחן גדול, כי היא מביאה את העבודה הביתה. באותו חלל שילבנו חדר ארונות, אז תיכננתי פריט נגרות שמשלב ארון בגדים גדול ושולחן עבודה, כיחידה אחת. התקנתי פרופיל צמוד תקרה שייתן תאורה חזקה וטובה וגוף תאורה נוסף מעל שולחן העבודה".

איך העבודה מול שקע ותקע?

"אני תמיד עובדת עם ספקים שאני יכולה להיות שקטה מולם, מבחינת מקצועיות ושירות, וכשאני מגיעה לשקע ותקע זו ההרגשה. ממש בית מקצועי בנושאי תאורה. תכנון, עוצמה – יש להם תשובות להכל וזה נותן לי שקט נפשי".

ליצירת קשר עם דקלה אכשטיין: בקרו בעמוד פייסבוק של דקלה

קצת תמונות מפרוייקטים של דקלה… (קרדיט לתמונות- שרון מרוז ומורן ויזל)

קבלו ייעוץ עם מעצב תאורה מומחה בטלפון, חינם! וללא התחייבות

פוסטים אחרונים