תמיד לרשותכם: 8659*

shekaveteka@gmail.com

מעצבת החודש – טל אגא-קרן

טל אגא-קרן, רק בת 33, מעצבת פנים ובעלת הסטודיו 'קרן-אגא' לעיצוב, במשותף עם בן זוגה, מעצב גרפי. "כל אחד מאיתנו עובד על הפרויקטים שלו, אבל אנחנו אוהבים לשתף ולהתייעץ, ולפעמים אני מבקשת את עזרתו בעיצוב אלמנטיים גרפיים בחללים שאני מעצבת".
טל-אגא-קרן

"הצד האמנותי תמיד היה קיים בי – בתיכון במגמת קולנוע, אחר כך צלמת ועורכת וידאו צבאית. תמיד התחברתי לעיצוב ואמנות, וכשהתחלתי לחשוב על קריירה, חיפשתי מקצוע שישלב אמנות ויצירה עם פן קונקרטי ומקצועי. התלבטתי בין עיצוב גרפי ועיצוב פנים, ובמהלך לימודי מכינה לעיצוב בסטודיו 6B החלטתי ללכת על עיצוב פנים. מאז ומתמיד עיצוב חללים העסיק אותי – עיצבתי את החדרים שלי, אפילו בבית ההורים, בצבא ובדירות רווקות שכורות. למדתי עיצוב פנים במכון הטכנולוגי בחולון ועכשיו, אחרי כמעט עשור, אני לומדת הנדסאות אדריכלות ברופין. העיצוב התקיים בתוכי מאז ומעולם ופשוט תפסתי את זה בשתי ידיים והפכתי את התחביב למקצוע, כך שזה רווח נקי מבחינתי. גם בזמני הפנוי אני צופה בתכניות עיצוב, קוראת מגזיני עיצוב, מסתובבת בתערוכות, באולמות תצוגה ובחללים שנותנים לי השראה לעצב".

"לקראת סיום הלימודים במכון הטכנולוגי בחולון, ראש המחלקה שלי הציעה לי לבוא לעבוד איתה בסטודיו לעיצוב פנים ושם צברתי ניסיון ראשוני בעבודה אמיתית. במקביל, ההורים שלי קנו בית ואני בניתי תכניות, בחרתי חומרים, ליוויתי את השיפוץ והלבשתי את הבית. זה היה הסטאז' שלי, שאלתי מיליון שאלות את בעלי המקצוע, עמדתי לידם כשהתקינו אריחים, מרצפות ועוד, הכרתי ספקים ומשם זה התגלגל ולקוחות התחילו להגיע אליי".

לאיזה סגנון עיצובי את מתחברת?

"אישית, אני מתחברת לסגנון נקי ולא עמוס אך אקלקטי שמשלב את הפיסים החשובים של הלקוח. אני מאוד מנסה להיות קשובה למה שהלקוחות מבקשים, ולצד זה להכניס נגיעות עץ בשביל החום והרוך וגם פריטים תעשייתיים במראה משופשף, כדי ליצור גיוון ועניין שמביאים הרמוניה לחלל. אני אוהבת לשלב בין הסגנונות, ולא ליצור שטנץ אלא להתאים את הבית לאורח החיים ולאהבות של הלקוח"

מה מייחד אותך כמעצבת?

"השילוב בין מעצבת פנים להנדסאית אדריכלות הוא יתרון. אני מתחברת להום סטיילינג ולפרטים הקטנים אבל גם לנושאים הטכניים שבהם אני בקיאה. אני יסודית, חשוב לי לתכנן את הכל מראש ולרדת לרזולוציות הקטנות ועל ידי כך ליצור שקט ללקוח, כי הוא רואה את החומרים ויודע מה הוא הולך לקבל. אני עובדת עם הדמיה ממוחשבת ומזככת אותה עד שהלקוח מרוצה. קל יותר להבין על ידי הדמיה מאשר על ידי תכנית, שיטה שרוב המעצבים עובדים בה והלקוחות פחות מבינים".

חשיבות התאורה

"תאורה היא אחד האלמנטים הכי חשובים בבית, וחשוב לי לתכנן את מיקומי התאורה מראש ולהשאיר לה תקציב נאה בכל פרויקט. אני נוהגת לחשוב על ההתנהלות בחלל, לאילו צרכים הוא משמש, ולפי זה להתאים את תרחישי התאורה – למשל בסלון, נרצה להתקין תאורה מרכזית חזקה לאירוח וגם תאורה צדדית משלימה להארת פריטים יפים וליצירת אווירה אינטימית נעימה".

העבודה מול שקע ותקע תאורה

"שקע ותקע הם בין הספקים שאני חוזרת אליהם בכל פרויקט. אני מגיעה עם תכנית תאורה מסודרת, נפגשת עם אחד מיועצי התאורה המקצועיים, שבדרך כלל יש להם טעם טוב ויחד אנחנו עוברים על התכנית ועל הוויז'ן של החלל. בדרך כלל אני אמצא את מה שאני מחפשת במגוון הרחב של גופי התאורה שיש בחנות או שאעצב ואייצר פריט מעוצב אישית ללקוח כיוון שזו חנות שגם מייצרת גופים על פי הזמנה".

טיפ לבחירת תאורה

"קודם כל – לחשוב איזו אווירה רוצים לייצר בכל חלל, לא רק מהפן הדקורטיבי אלא גם מהכיוון הפונקציונלי. בדרך כלל, חלל משמש לכמה צרכים, אז חושבים על כמה תרחישים אפשריים לכל חלל אפשר לקבל תוצאה מדהימה ולהשתמש בגופי תאורה באופן שיהיה גם פרקטי וגם דקורטיבי, כמו תכשיטים". 

ליצירת קשר עם טל אגא-קרן: בקרו בעמוד פייסבוק של טל

קצת תמונות מפרוייקטים של טל…

   

קבלו ייעוץ עם מעצב תאורה מומחה בטלפון, חינם! וללא התחייבות

פוסטים אחרונים