תמיד לרשותכם: 8659*

shekaveteka@gmail.com

מעצבת החודש – עינת אביב

את דרכה העצמאית התחילה עינת לפני שש שנים, כשפתחה סטודיו משלה. עינת עובדת במרץ מול ספקים קבועים שעוברים איתה מפרויקט עיצוב אחד למשנהו, אליהם היא מתייחסת כחלק בלתי נפרד מהצלחתה, ובצמוד לשרטטת מקצועית שאמונה על מלאכת השרטוט השוטפת.
עינת-אביב

את עינת אביב, בעלת סטודיו לעיצוב פנים והום סטיילינג, אין צורך להכיר לחובבי הז'אנר המושבעים. גם כאן במגזין שקע ותקע הקדשנו לא מזמן מאמר שלם המוקדש לפנטהאוז ייחודי אותו עיצבה.

את דרכה העצמאית התחילה עינת לפני שש שנים, כשפתחה סטודיו משלה. עינת עובדת במרץ מול ספקים קבועים שעוברים איתה מפרויקט עיצוב אחד למשנהו, אליהם היא מתייחסת כחלק בלתי נפרד מהצלחתה, ובצמוד לשרטטת מקצועית שאמונה על מלאכת השרטוט השוטפת.

"עוד מילדות נולדה בי האהבה למקצועות האמנות, גרפיקה ועיצוב. הכיוון שלי היה ברור, ואחרי השירות הצבאי התחלתי את לימודיי במכללת שנקר. לאחר סיום לימודי לתואר B.DES התחלתי לעבוד בחברת מטבחים גדולה, למדתי את התחום לאורכו ולרוחבו והעמקתי בעולם הנגרות והעיצוב האישי. בעבודה זו גיליתי עולם ומלואו מכיוון שבעיני המטבח הוא לב העניינים של הבית, מרגש אותי ששם הכל קורה. עד היום, בכל פרויקט – המטבח הוא נקודת הפתיחה שלי", מספרת עינת.

"הסוד של העסק שלי הוא החיבור ללקוח. אם זה לא יקרה, לא אצליח לעבוד איתו. ללוות משפחה בדרך להגשים חלום של בנייה או שיפוץ בית, לייצר מקום עבור משפחה, זה תהליך מאוד אינטימי שדורש הרבה מעבר לפגישת חומרים. אני מאוד מקפידה גם אחרי שסיימנו את הפרויקט, להגיע לראות איך הדברים נראים במציאות, להבין מה חסר ומה יכולנו לשפר. יש השתדלות מאוד גדולה להיות במאה אחוז, אני דואגת גם לניקיון הבית בסיום העבודה וגם מגיעה אחרי הניקיון כדי לסדר את הפריטים האחרונים".

"אני מאוד מחוברת לסגנון המודרני אבל מכיוון שבסופו של דבר אנחנו מתכננים עבור אנשים, הבתים הם מאוד מגוונים. יש פעמים שהקו הוא אקלקטי ויש פעמים שהוא יותר מודרני או אפילו מקבל תפנית לכיוון כפרי. אלו בתים שמאוד מרגשים אותי, דווקא כי זה פחות קרוב לבחירה האישית שלי ומצריך ממני לפתוח את הראש ולחפש את המעבר, את הפריטים המיוחדים, האלמנטים שירימו את הפרויקט".

פרויקט לדוגמה – בית אקלקטי בהוד השרון

"יש פרויקט מדהים ביופיו שעשיתי לאחרונה, שבו יצרנו יחד בית שנכון ללקוחות. מבחינת סגנון הוא כפרי קלאסי עם קריצה למודרניזם. להבדיל ממעצבים אחרים, שאוהבים לעבוד רק בסגנון שלהם, כמו שהם יודעים ואוהבים, אני עוסקת יותר באנשים מאשר בעיצוב בסגנון מסוים. אני צריכה להתחבר ללקוחות, לרצונותיהם ולצרכיהם, וברגע שזה קורה, השמיים הם הגבול. זה לא וואן מן שואו, זו עבודה משותפת עם הלקוח מהרגע הראשון ועד לסיום הפרויקט. למרות שאני מפיקה את ההדמיות ומלווה את הלקוחות לאורך כל התהליך, אני לא מכתיבה לא את הסגנון ולא את הנראות האסתטית של החלל. אני אוספת את כל מה שאני שומעת מהלקוח ומביאה את זה לרמה הכי טובה מבחינתי".

"מדובר בבית בהוד השרון, אותו רכש זוג בעשור הרביעי לחייהם עם שלושה ילדים. הזוג רכש את הבית והבינו מיד שצריך שיפוץ כללי. עשינו תיאום ציפיות לגבי אומדן תקציב, כי אני לא אוהבת שיש הפתעות בתחום הזה, זה יכול לייצר אכזבה גדולה אצל הלקוח. עבדנו באופן מסודר עם סקיצות והדמיות, בנינו פלטת צבעים שעברה בקרמיקה, בפרטי הנגרות".

"הצלחנו להגדיל את חלל המטבח באופן משמעותי לאחר שתחקרתי את המשפחה בנוגע להרגלי הישיבה שלהם מסביב לשולחן. הם לא יושבים בכלל בפינת האוכל כדי לאכול ביומיום, רק בארוחות חגיגיות מורחבות. ביומיום יושבים בתוך המטבח, שם נוצרת האינטימיות המשפחתית. לכן היה חשוב להגדיל את חלל המטבח, יצרנו במרכז המטבח שולחן נגרות מקסים שעובד באופן מושלם עם הצבעוניות של המטבח".

"מבחינת תאורה, שולבו בבית אלמנטים סופר מודרניים יחד עם פריטים כפריים קלאסיים שיצרו חיבור מאוד מעניין ואחר. גופי התאורה במטבח הם פרופילים ארוכים צמודי תקרה שמאפשרים תאורת עבודה יעילה, וגופים תלויים מעל שולחן האוכל. בחלל הסלון שילבנו גופים קלאסיים צמודי תקרה ובפינת האוכל תלינו גוף תאורה במראה עתיק מעל השולחן".

"כמו בכל פרויקט, גם כאן נתנו חשיבות גדולה לבחירת גופי התאורה. חשוב לי כמעצבת שגופי התאורה יהיו עוצמתיים ויפים אך גם ייצרו אווירה. עבדנו עם מיקס של אלמנטים קלאסיים ומודרניים".

איך מתנהלת העבודה מול שקע ותקע?

"אני עובדת עם שקע ותקע כבר מספר שנים, יש לי יועץ תאורה קבוע בחברה שמלווה אותי בכל הפרויקטים, מכיר את הראש ואת הסגנון שלי. אני מגיעה תמיד עם תכנית תאורה מסודרת, אנחנו עושים סקירה על התכנית ועל סגנון הבית ואז ניגשים לבחירת הגופים. צורת העבודה היא פסגת השאיפות שלי כמעצבת, זה שיתוף פעולה פורה מאוד. אני מרגישה שתמיד זמינים לי בכל שאלה או בקשה, גם בשטח".

ולסיום – טיפ לבחירת תאורה

"תאורה היא דרך נהדרת להגדיר חללים ולחלק את הבית. באזור הסלון אני מאוד ממליצה לעבוד עם תאורה קירית שמייצרת אוויר ועובדת נהדר לצידי המסך. גם גוף תאורה מרכזי ומרשים צמוד תקרה תמיד עושה עבודה טובה בסלון. במטבח אני נאמנה לפרופילי לד באורכים ובצורות שונות מכיוון שהם נותנים תאורה עוצמתית ויעילה. אפשר לשלב אותם בתוך או מתחת לארונות ומשטחי עבודה. הטיפ החשוב ביותר הוא שלא יהיו יותר מדי גופים תלויי תקרה מכיוון שזה מייצר אור ממוקד ולא מפוזר וזה יוצר עומס ויזואלי".

ליצירת קשר עם עינת אביב: einataviv1@gmail.com

קצת תמונות מפרוייקטים של עינת…

קבלו ייעוץ עם מעצב תאורה מומחה בטלפון, חינם! וללא התחייבות

פוסטים אחרונים