תמיד לרשותכם: 8659*

shekaveteka@gmail.com

מעצבת החודש – שרית דוד

שרית דוד, בעלת סטודיו עצמאי לעיצוב פנים, עבדה כשמונה שנים כמנהלת שיווק בחברות אופנה, כשפנתה לעצב את הבית האישי שלה. באותה תקופה היא החליטה לשנות כיוון בחיים ובחרה לפנות לחלום הישן שלה, וחזרה לספסל הלימודים כדי ללמוד עיצוב פנים.
sarit_david

"כשסיימתי ללמוד, תוך כדי שאני עובדת כמנהלת צוות דיילי קרקע באל על, עיצבתי את הפרויקט הראשון שלי – דירת קבלן בת חמישה חדרים בראש העין של דיילת שעבדה איתי. משם השמועה התגלגלה מפה לאוזן והעבודות החלו לזרום – עיצבתי עוד חמש דירות באותו פרויקט בראש העין, ומשם המשכתי לדירות נוספות", מספרת שרית.

"הייחוד שלי כמעצבת הוא שאני מעצבת בתים, לא מוזיאונים. חשוב לי שהאמירה של הדיירים תהיה מורגשת בכל פינה. הסגנון שלי הוא נקי ומינימליסטי יחסית, אבל אני מקפידה להכניס אלמנטים חמים וביתיים לכל פרויקט. אף בית לא דומה לבית אחר שעיצבתי, אבל יש שפה משותפת שעוברת בכל הפרויקטים שאני עובדת עליהם, וזה בא לידי ביטוי בניקיון העיצובי. חשוב לי לעבוד תמיד במסגרת תקציבית ברורה ולא לחרוג ממנה, ואני מצליחה לעצב את בית החלומות של הלקוח שלי גם בתקציב קטן".

מהי החשיבות של תאורה בעיצוב הבית?

"תאורה היא האלמנט שהופך את הפרויקט מחלל לבית. היא מעניקה עומק לעיצוב ובעזרת התאורה ניתן לחלק חלל לפונקציות שונות, לייצר כמה רבדים וליצור שיח בין החללים השונים. לפני שהתחלתי לעצב, לא הבנתי לעומק עד כמה לתאורה יש תפקיד קריטי בתהליך העיצוב. גופי תאורה הם כמו תכשיטים בחדר".

איך מתנהלת העבודה מול שקע ותקע?

"לרוב אני מגיעה לשקע ותקע עם תכנית חשמל, ולעתים מתייעצת עם יועצי התאורה האם כדאי להוסיף או להוריד נקודות חשמל מהתכנית, או לכמה וואט החלל זקוק כדי לקבל תאורה טובה. לאחר מכן אני מגיעה לחנות פעם נוספת יחד עם הלקוחות, אחרי שהוחלט כמה גופי תאורה למקם ואיפה, כדי לבחור את הגופים".

תני לקוראים טיפ לבחירת תאורה נכונה

"יש להתחשב בגובה התקרה ובשימוש של החלל. בסלון למשל, ניתן לשלב תאורת תקרה שתציף את החדר באור יחד עם תאורה קירית היקפית או גופי תאורה עומדים מעניינים כדי ליצור את האווירה המתאימה. אני אוהבת שבכל חדר, גם בחדר שינה ובאמבטיה, יהיו לפחות שתי אופציות שונות לתאורה, כדי שיהיה אפשר לשחק איתה ולהתאים לסיטואציה".

פרויקט לדוגמה – בית צעיר ברמת גן

"מדובר בדירת חמישה חדרים ברמת גן שעברה שיפוץ כחלק מתהליך של פינוי בינוי. הדיירים הם זוג צעיר עם ילד קטן, בשנות השלושים לחייהם, שרצו בית צעיר, שמח וצבעוני. זה היה פרויקט מאתגר במיוחד, מכיוון שהחלל הציבורי היה מאוחד, ללא נישות ועם המון חלונות. השימוש בתאורה מאוד עזר להגדיר את הפונקציות השונות של החלל – המטבח בנפרד, לצידו פינת האוכל והסלון. השתמשנו פה בגופי תאורה לבנים, בניגוד לנטייה הטבעית שלי לבחור גופי תאורה שחורים, כי הם התאימו לאווירה שהלקוחות ביקשו ליצור".

"בחרנו להדגיש את פינת האוכל על ידי גוף תאורה תלוי ויפה שמקרין צורות מעניינות על הקיר ומושך את העין מיד כשנכנסים אל הבית.  בחדר משחקים של הילד, בו רצינו ליצור אווירה משחקית ייחודית בקונספט של ג'ונגל עם עץ שצויר על הקיר וממנו יוצאים מדפים, השתמשנו בגוף תאורה צהוב שנצבע במיוחד, כדי לדמות שמש. חדר המשחקים היה פנטזיה מקסימה של בעלת הבית, שביקשה ליצור מעין בועה של קריאה, משחק והנאה עבור הילד".

ליצירת קשר עם שרית דוד: בקרו בעמוד פייסבוק של שרית

קצת תמונות מפרוייקטים של שרית…
קרדיט צילום ל: דר בן עוז

קבלו ייעוץ עם מעצב תאורה מומחה בטלפון, חינם! וללא התחייבות

פוסטים אחרונים