תמיד לרשותכם: 8659*

shekaveteka@gmail.com

נורת הלד – ברוכים הבאים לעולם חדש!!

נורות LED הפכו למקור הדומיננטי של התאורה על פני כדור הארץ, אם לא המקור הבלעדי. הם יפתרו המון בעיות כלכליות וסביבתיות אשר מציקות למשתמשי סוגי נורות אחרים (נורות ליבון,נורות הלוגן וכדומה).
אורלי-אסרף-משרד-scaled

הסיבה לכך נעוצה באופן שבו נורת LED יוצר אור. בניגוד לנורות הליבון,נורות ההלוגן ונורות הניאון, הנורית לא מנצלת נימה או כל סוג של דלק מאור.

מהי טכנולוגיית התאורה?

במקום זאת, טכנולוגיית התאורה של נורת הלד מבוססת על משהו אחר לגמרי, רכיב מוליך למחצה בשם דיודה העברת מתח נמוך בתוך הדיודה, גורמת להנעת האלקטרונים בתוך החומרים שמרכיבים את הדיודה דבר שגורם ליצירת האור.

אור זה הוא סוג של "בערה קרה" והוא לא יגרום לזיהום או חום בחדר המגורים או בחדר העבודה. מכיוון שנורות אלה אינם מסתמכות על גזים מכל סוג שהם, הם לא מהוות כל איום על הסביבה. שיפורים בתחום יעילות אנרגיה ממשיכים להיות סימן ההיכר של טכנולוגיית LED. יש נורות LED אשר צורכות 90 אחוז פחות חשמל מאשר להט רגילה או אורות קסנון, ומייצרות הרבה יותר אור. למשל: נורת LED הפועלת ב 0.6 וואט נותנת אור רב כמו נורה קסנון 7וואט ויש לה את אותו טון צבע של האור.

את נורות הלד ניתן למצוא בכל צבעי הקשת בין אם אתה משתמש ביתי ובין אם אתה משתמש מסחרי. צבעי נורת ה-LED נובעת ישירות מההרכב הכימי של דיודה עצמו. פריצת הדרך האחרונה הגיע לפני שנים ספורות, כאשר המדענים הסינים למדו לערבב כחול וצהוב בשילוב המדויק הדרוש כדי ליצור נורת לד בצבע לבן.

מה היה לפני?

לפני פריצת דרך זאת, לנורות הלד היה תמיד צבע העיקרי,והם שימשו בעיקר עבור תצוגה, מחוון, ותאורת מכשירים, אך עדיין לא היו מוכנות להחליף את נורות הליבון וההלוגן בעלות אותו אור חם זהוב בהיר הקיים מזמן כמקור העיקרי בעולם של תאורה מלאכותית.
כאשר נורות הלד הלבנות נכנסו לשוק התאורה חל שינויי אדיר בתפיסת עולם התאורה החל מרמת העיצוב והתכנון ועד לרמת היעילות והחיסכון, לראיה: בקליפורניה עבר חוק אשר מחייב להחליף את כל הנורות בנורות לד ונורות חסכוניות לא יאוחר מ 2010.

נקודה אחרונה זו היא רבת חשיבות בעיקר שילוב של נורות LED לתוך סרט\סטריפ לד ליניארי.סרטי לדים אלו שימשו בעבר בעיקר למקומות רבי משאבים כגון בתי קזינו ואתרי נופש יוקרתיים אך עם ההתקדמות הטכנולוגית ירד מחירם של סרטי הלדים וכעת ניתן להשיגם במחיר שווה לכל נפש וניתן להשתמש בו לסוגי תאורה שונים כגון : תאורה לקרניז ,תאורה שטיפה,תאורה לקישוט,תאורה לסימון,לשלבו בעיצוב הכולל של הבית, תאורה נסתרת ועוד…

לסיכום – הולכים על ירוק.

בעידן שבו התחממות כדור הארץ מתקרבת לרמה של אזעקה ברחבי העולם, עכשיו יותר מתמיד זה הזמן לשקול וללכת ירוק, ולא במונחים של צבע הנורה, אלא במונחים של חיסכון באנרגיה ושמירת על איכות הסביבה בעזרת נורת הלד.

קבלו ייעוץ עם מעצב תאורה מומחה בטלפון, חינם! וללא התחייבות

פוסטים אחרונים