תמיד לרשותכם: 8659*

shekaveteka@gmail.com

עיצוב חדר ממ״ד מדליק לילדים – פשוט וקל

בית עם ממ"ד הוא הבחירה הבטוחה עבור כל אחד מאתנו. במציאות הביטחונית בה אנו חיים, אין ספק שכולנו מעוניינים במקום ממוגן בביתנו...
ספינר-סגול

זה בטח הרבה יותר נעים מאשר לרוץ למקלט השכונתי בפיג'מה עם חורים באמצע הלילה. עם זאת, כמובן שלא נרצה להתפשר על העיצוב והפונקציונליות של הבית, ואי אפשר להשאיר חדר שלם בבית, במיוחד בעידן בו דיור הוא עסק כל כך יקר, ללא שימוש מלבד בעיתות מצוקה. בדיוק מסיבה זו משפחות רבות בוחרות לרכוש או לשכור דירות עם ממ"ד ולהשתמש בו כחדר ילדים. אין ספק כי בחירה זו דורשת להתאים את המאפיינים המיוחדים של החדר לצרכים של ילדנו, אך יתכן ותופתעו לגלות שלא מדובר במשימה מסובכת מידי, כל עוד לוקחים את כל הדברים החשובים בחשבון. אז מה צריך לדעת בעת עיצוב חדר ממ"ד לילדים?

משנים אווירה ברגע

הממ"ד הוא חדר שעשוי מחומרים קשיחים, כמו בטון וברזל. חומרים אלו עלולים לשדר אווירה כבדה ונוקשה, אשר לא אידיאלית לחדר ילדים. אולם ניתן לשנות בקלות את האווירה בחדר על ידי הוספה של חומרים רכים וצבעים חמים. כך לדוגמא, מומלץ לשלב בדים בתוך החדר כמו שטיח פרוותי ונעים שיוסיף מגע רך בחדר. אפשרויות נוספות הן כריות, כיסויי מיטה או מפה לשידה הסמוכה לה. דרך נוספת להפוך את האווירה לחמימה היא על ידי צביעת הקירות – תוכלו לבחור אם לצבוע את הקיר בצבעי פסטל עדינים, צבעי מוקה נעימים או דווקא גוונים ירוקים מרגיעים. לחלופין, ניתן להדביק טפט במרקם ייחודי, אשר ישבור את הטקסטורה של החדר ויעניק לו עניין וגיוון.

הופכים את החיסרון ליתרון

אחד הדברים הבולטים ביותר בממ"ד הוא הדלת הגדולה והכבדה שבכניסה אליו. הדלת אמנם נחוצה לשמירה על אטימות החדר ועל בטיחותו, אך היא מצטיירת כדלת מגושמת שאינה מתאימה לחדר שינה עבור ילדים. מעניין לגלות שדווקא באותו חיסרון אפשר להשתמש כיתרון, שהרי דלת ברזל היא בעלת תכונה מיוחדת – היא מושכת אליה מגנטים. ניתן לנצל את יכולת המגנוט במגוון דרכים: לקשט את דלת החדר במגנטים עם תמונות של המשפחה, להוסיף מגנטים עם ציטוטים מצחיקים ואפילו לשלב משחקים שונים ממגנטים (כמו איקס עיגול) או להשתמש בהם לטובת תרגילים לימודיים (בעזרת מגנטים של מספרים ואותיות).

מכניסים אור לחדר

לאור חשיבות גדולה ביצירת הרגשה נעימה בחדר. לכן, מומלץ להשתמש בווילונות רכים בצבעים בהירים, אשר יאפשרו לאור השמש להיכנס לחדר ויצבעו אותו בגוון נעים. בנוסף, משום שממ"ד עלול להיות חדר חשוך, כדאי לשלב בו גם תאורה מתאימה. רצוי לבחור בגופי תאורה המפיצים אור בגוון צהבהב, בעוצמה המתאימה לחדר מגורים. ניתן לבחור באהיל צבעוני, אשר יוסיף חיות לחדר ויתרום לאווירה בו. אפשר גם לשלב מנורת קריאה או מנורה לשולחן הלימודים, בהתאם לצרכי הילד וגילו. בחירה בתאורה נכונה תסייע לכם בהשגת תחושה חמימה בחדר הילדים, ומהר מאד כל בני הבית ישכחו בכלל שייעודו של החדר במקור הוא ממ"ד!

צריכים עזרה בעיצוב התאורה?
אחד ממעצבי התאורה המומחים שלנו ישמח לעזור לך להתאים את התאורה המושלמת לכל מקום בבית.
לשיחת ייעוץ חינם עם מעצב תאורה? לחצו כאן >>

קבלו ייעוץ עם מעצב תאורה מומחה בטלפון, חינם! וללא התחייבות

פוסטים אחרונים