תמיד לרשותכם: 8659*

shekaveteka@gmail.com

עיצוב תאורה בהתאמה אישית

במאה עשרים אחת, בה אנו חיים כיום להתאמה אישית יש חשיבות גדולה בכל תחומי החיים. בעבר התאמה אישית בעיצוב הבית היתה בגדר מותרות ודרשה עלויות גבוהות ביחס לעיצוב הסטנדרטי שקיים בשוק,
עיצוב תאורה בהתאמה אישית

במאה עשרים אחת, בה אנו חיים כיום להתאמה אישית יש חשיבות גדולה בכל תחומי החיים. בעבר התאמה אישית בעיצוב הבית היתה בגדר מותרות ודרשה עלויות גבוהות ביחס לעיצוב הסטנדרטי שקיים בשוק, אך כיום הביטוי האישי והמענה על הצרכים האישיים הוא חלק בלתי נפרד משירותי עיצוב פנים שתוכלו לקבל. החל משלב האדריכלות ועד פנים הבית בעיצוב חללים כמו המטבח והאמבטיה, בעיצוב הריהוט כמו פינות ישיבה ואפילו בעיצוב תאורה. כיצד לעצב את התאורה בבית שתהיה מותאמת לאופי הדיירים, תענה על הצרכים ועל הפנטזיות שלהם לבית שתמיד חלמו עליו ? כל זאת נסקור בשורות הבאות.

התאמה לסגנון העיצוב בבית

לתאורה נוכחות גדולה בעיצוב פנים, היא עשויה לשנות או לקבוע את האופי של הבית. קיימים מגוון רחב של סגנונות עיצוב לבית החל מבוהו-שיק, וינטג׳, אקלקטי, סקנדינבי, כפרי, ועד תעשייתי, הייטקיסטי – מודרני. התאמה אישית של תאורה לבית מומלץ לעשות לפי סגנון העיצוב של החלל אותו אנו מעצבים גם ברמת סוג התאורה וגם ברמת עיצוב גופי התאורה.

כך למשל בסגנון עיצוב סקנדינבי המאופיין בפשטות, מינימליזם, בצבעים רכים כמו לבן, גווני פסטל, אפור ושחור יהיה מומלץ לבחור בגופי תאורה עדינים, צנועים בעיצוב נקי ואסתטי, אשר נותנים מקום גם לאור הטבעי להכנס לבית. גופי תאורה נפוצים בסגנון עיצוב זה הם גופי תאורה מזכוכית.

דוגמה נוספת היא בסגנון עיצוב תעשייתי המאופיין בחומרי גלם חשופים כמו אבן, פלדה, וזכוכית לצד שימוש בעץ טבעי המאזן את האווירה המתועשת ומכניס קצת חום לבית. גופי התאורה הנפוצים בסגנון עיצוב זה הם לרוב פאנלים, ספוטים ותאורה שקועה.

התאמה לפונקציונאלית החלל

עיצוב תאורה בהתאמה אישית יכול לבוא לידי ביטוי גם בהתאמה של גופי התאורה בין החללים השונים בבית. שמירה על אחידות בגופי התאורה יכול להעצים את סגנון העיצוב שנקבע. אם לא קיים גוף תאורה בגדלים שונים ניתן לבדוק עם החנות לגבי שינוי מודולרי של אותו גוף תאורה.  כך למשל לחלל גדול שדורש הפצת אור רחבה נבחר בגוף תאורה בעל מספר רב של בתי נורה ואילו בחללים קטנים נבחר באותו גוף תאורה אך עם מספר קטן יותר של בתי נורה. מעטות החברות אשר מאפשרות שינוי מודולרי של גוף תאורה קיים ולכן יש לבדוק תחילה האם גוף התאורה הספציפי קיים בגדלים שונים.

עיצוב גוף תאורה קיים

עיצוב אישי  של גוף תאורה קיים יכול לבוא לידי ביטוי לא רק בשינוי מס׳ בתי הנורה אלא גם בבחירת אורך הכבל כך שניתן לשחק בגבהים שונים של אותו גוף תאורה. כמו כן קיימים  כבלים בצבעים שונים כך שניתן להתאים את צבע הכבל לגוון המרכזי בבית.

גם לסוג הנורה יש השפעה על עיצוב גוף התאורה הקיים. קיימים סוגי נורות שונים הנבדלים בגודל, בצורה ובגוון האור. כך למשל נורות פחם, מגיעות בגדלים שונים ומפיצות אור בטמפרטורות משתנות. עבור גוף תאורה חד בסגנון מודרני לרוב נבחר נורות קטנות המדברות באותה שפה מינימליסטית ואילו גופי תאורה בסגנון כפרי נבחר בנורה בגוון חם שתעביר את תחושת החמימות המאפיינת את הסגנון העיצובי.

חברת שקע ותקע מציעה מבחר עצום של גופי תאורה ופתרונות תאורה יוצאי דופן המיוצרים במפעלה, תוך גמישות ביצור גופי תאורה כך שתתאפשר התאמה אישית לדרישות הלקוח.

לקביעת פגישת ייעוץ והתאמה אישית פנו אלינו ואחד ממעצבי התאורה שלנו ישמח לעזור לכם.

קבלו ייעוץ עם מעצב תאורה מומחה בטלפון, חינם! וללא התחייבות

פוסטים אחרונים