תמיד לרשותכם: 8659*

shekaveteka@gmail.com

עשה ואל תעשה בעיצוב תאורה לבית

על מה אתם רוצים לקרוא?
סלון1-קרן-גרוס

אתם כבר יודעים את זה – לתאורה יש השפעה עצומה על מראה הבית. היא משפיעה על תחושת הנוחות של בני הבית, על הדגשת האלמנטים השונים בו, על האווירה שנוצרת בחללים השונים וכמובן על המראה הכולל של הבית. לכן, עיצוב תאורה לבית הוא חלק בלתי נפרד מעיצוב הפנים, אבל… בדיוק, כמו בדברים רבים בתחום העיצוב, כשמשהו נעשה בצורה מוצלחת הוא תורם מאד, אך כשהוא נעשה רע, הוא הורס המון.  על מנת להצליח להביא את הבית למלוא הפוטנציאל שלו, מבלי לעשות טעויות קריטיות בדרך, חשוב להכיר את הכללים הבסיסים בתחום. הכנו עבורכם מדריך קצר, שמסכם את עיקרי הדברים בתחום התאורה שמומלץ ליישם בכל בית וגם את אלו שעדיף להימנע מהם.

לעשות: התאמת התאורה לפרטים הקטנים

תאורה היא בדיוק מה שעושה את ההבדל בין בית נחמד בעיצוב יפה, לבין בית מרשים שלא ניתן להישאר אדישים אליו. כדי להשיג את אפקט ה"וואו" המתבקש, כדאי לשלב גופי תאורה המתאימים באופן מדויק לחלל. דרך מצוינת לעשות זאת היא בעזרת תאורה נסתרת. אפשר לחשוב כדוגמא על המדרגות: ניתן להסתפק במנורה פשוטה בתקרה, אולם תאורה נסתרת בצמוד למדרגות עצמן או מתחת למעקה, יוצרת מראה מיוחד במינו.

לא לעשות: עומס בגופי תאורה

אחת הטעויות הנפוצות ביותר היא להוסיף כשניתן היה להסתפק במועט. אין ספק שנכון להאיר חללים חשוכים ובהחלט ניתן להוסיף גם גופי תאורה דומיננטיים, אולם חשוב לשמור על איזון. חדר עמוס בגופי תאורה עלול ליצור תחושה חנוקה ומתאמצת. לכן, אם כבר קיימת מנורה גדולה בחדר, שקלו להוסיף תאורה סולידית יותר, כמו ספוטים.

לעשות: חשיבה על השימוש בכל חלל

עיצוב תאורה לבית חייב להיות גם פונקציונלי. חשוב לבחון בנפרד כל חלל, להבין מה השימוש בו ולהתאים את התאורה המתאימה. בעוד לחדר המיועד לאירוח מתאימה תאורה חמימה ולא חזקה, לחדר עבודה ישנו צורך בתאורה בהירה ועוצמתית יותר. לכן, בעת בחירת גופי תאורה כדאי לחשוב היטב על הצרכים של בני הבית ולא רק על סגנון העיצוב המועדף עליכם.

לא לעשות: תליית גופי תאורה נמוכים

תאורה היורדת מהתקרה יכולה בהחלט להיות יפה ומרשימה. גופי תאורה מסוג זה קיימים במבחר של סגנונות עיצוביים ויכולים להתאים לחללים שונים בבית, בהם הסלון, פינת האוכל והמטבח. אולם, חשוב לשים לב לגובה בו הם מוצבים. למרות שמראה המנורות היורדות הוא ייחודי ומסקרן, גובה נמוך מידי עלול להפריע ולהתברר כלא שימושי. חשבו למשל, עד כמה גוף תאורה המסתיר את פני הסועדים מפריע בשעת הארוחה וכיצד תאורה נמוכה עלולה לפגוע בחוויית הצפייה בטלוויזיה. לכן, כדאי לקחת בחשבון את השיקולים הללו, ולתכנן את התאורה מראש כך שתהיה בגובה הנכון.

לעשות: משקיעים גם בתאורה החיצונית

עיצוב תאורה לבית אומנם מתמקד בחדרים השונים, כמו הסלון, המטבח, חדרי הרחצה והשינה, אולם גם הגינה והכניסה לבית הם חלק בלתי נפרד ממנו. לכן, אל תתחמו את התאורה לפנים הבית בלבד והשקיעו גם בחלקו החיצוני. חשבו על כך שזהו האזור הראשון אליו נחשפים המשפחה והאורחים כשהם מגיעים. תאורת חוץ נכונה יכולה לשדרג פלאים את הכניסה לבית, ולהנעים את האווירה עוד לפני שעברתם את מפתן הדלת.

לעשות: אחד אחרון לסיום!

אל תפחדו מתאורה. אנחנו מרשים לכם גם לשבור את הכללים שנתנו לכם כאן, אם זה אומר שתשקיעו מחשבה בתאורה של הבית שלכם, תשנו ותעדכנו אותה, תתנסו איתה, ובעיקר תבטיחו כי הבית יהיה מלא אור, זה הדבר היחיד שחשוב!

מחפשים עזרה בעיצוב התאורה לבית בסגנון שלכם?
מעצבי התאורה המומחים שלנו ישמחו לעזור לך להתאים את התאורה המושלמת לכל מקום בבית.
לשיחת ייעוץ חינם עם מעצב תאורה? לחצו כאן >>

קבלו ייעוץ עם מעצב תאורה מומחה בטלפון, חינם! וללא התחייבות

פוסטים אחרונים