עבודות חשמל נועדו בראש ובראשונה לספק תשתיות תקינות למבנה, שכן מבנים אשר תשתיות החשמל בהן אינן תקינות, יהיו מאתגרים יותר בכל הנוגע למגורים המבנה ויובילו למבנה שאינו בטוח.

מי שרוצה לשפץ דירה, כמו גם להעלות את ערך הנכס שברשותו, יוכל לבצע תיקון או החלפת תשתיות חשמל. בנוסף, במבנים שונים בארץ, ישנן עבודות חשמל המתבצעות בתוך המבנה ומחוצה לו, תוך שחשוב לפקח על עבודות אלה ולהבין כי הן נעשו על הצד הטוב ביותר. אבל מה זה פיקוח בניה על עבודות חשמל?  

פיקוח בניה על עבודות חשמל – מה זה אומר

לפני שנסביר יותר על המושג: פיקוח בנייה על עבודות חשמל שישנן חברות פיקוח בניה וניהול פרויקטים כמו קבוצת אגס ניהול ופיקוח ובניה , חשוב להבין כי כיום ישנן תקנות ברורות לגבי ביצוע עבודות חשמל, בעוד שבשנת 1985 נקבע כי את העבודות יש לבצע אך ורק על ידי חשמלאים בעלי סוג רישיון מתאים.

עבודה במתקן חשמלי על פי החוק, תתבצע רק על ידי חשמלאים מורשים אשר להם רישיון בתוקף, בזמן שאת העבודות ניתן לבצע במתקני חשמל, במבני מגורים ובמרחבים ציבוריים.

מתקן חשמלי על פי החוק שנקבע בשנת 1985 , הינו מתקן המוליך ומייצר חשמל, מפיק וצובר חשמל, משנה טרנספורמציה, תוך שמתקנים חשמליים מוגדרים גם כמכונות, מצברים, מוליכים, אביזרי חשמל, ציוד חשמלי ועוד.

בזמן עבודה ותיקון של מתקנים אלה, חשוב להשגיח על מהלכה, תוך בדיקה כי העבודה התבצעה כיאות, תוך שבמקרים כאלה נדרש פיקוח בניה על עבודות חשמל.

מה נעשה בעת הפיקוח?

חברות העוסקות בפיקוח על עבודות חשמל הן כאלה עוסקות בפיקוח בנייה, תוך שחשמלאים מומחים ומהנדסי חשמל: הם אלה המבצעים את הפעולה.

פיקוח בניה על עבודות חשמל נועד לבדוק כי הסביבה אשר בה נעשו העבודות אינה מסוכנת, תוך בדיקת מהלך העבודה, מתן תשומת לב אודות ליקויים וסכנות, כמו גם שחברות מקצועיות יפיקו דוח מסודר אודות ליקויים ודרכי פתרון – כך שרבים מבעלי המבנים בהם מתבצעות עבודות החשמל, יוכלו לקדם את העבודה ולייעל אותה.

איך נבחר חשמלאי טובה לביצוע העבודות?

כדי למצוא את החשמלאי הטוב ביותר כמו גם את המומחים בתחום, יש לפנות אל חברות מקצועיות בתחום החשמל, התשתיות ותיקוני חשמל המתבצעים במתקנים אותם הזכרנו קודם.

חברות מסוג זה יוכלו לפקח כמו גם לספק מגוון עבודות, החל מתחזוקת תאורה עד לעבודות במתקנים חשמליים, פיתוח תאורה, הנחת צנרת ותשתיות, פיתוח תשתיות, תחזוקת מתקני חשמל וכמובן: פיקוח בנייה על עבודות חשמל. בכך תוכלו ליהנות ממרחב פנימי וחיצוני בטוח ואטרקטיבי.