תמיד לרשותכם: 8659*

shekaveteka@gmail.com

פרוייקט החודש – מודרני וחמים בכפר האורנים

גלית מלכי-דהן, בעלת סטודיו לעיצוב והלבשת הבית הנושא את שמה, הגיעה לעיסוקה הנוכחי אחרי שנים ארוכות בעולם ההייטק, בעקבות טלטלה אישית שחוותה.
main-image

 "לפני כחמש שנים התגלה אצלי סרטן השד. למזלי, גילוי מוקדם של המחלה וטיפול מסור ומדויק הצילו את חיי, והמשבר הבריאותי העמוק הביא לשינוי באופן בו אני בוחרת לחיות את חיי. הבנתי שהחיים הם ״כאן ועכשיו״ ושאני צריכה לעסוק במה שאני אוהבת לעשות ומרגש אותי. החלטתי לעזוב קריירה של 16 שנים באינטל, שם הרגשתי אהובה ומוערכת, ובאותו יום נרשמתי ללימודי הום סטיילינג בשנקר".

הפרויקט הראשון

"הפרויקט הראשון עליו עבדתי היה פרויקט מיוחד שהתחברתי אליו מאוד. דירה בתל-אביב שנרכשה למטרת השקעה והוסבה לדירת אירוח לטווח קצר, עבור תיירות חוץ ופנים. עיצבתי את הדירה, הלבשתי ואיבזרתי אותה מרמת הריהוט והתאורה ועד לפרטים הקטנים ביותר שינעימו לאורחים את השהות בדירה. נהניתי מאד מהתהליך וקיבלתי פידבקים נהדרים מהסביבה. זה מה שנסך בי בטחון וגרם לי סופית להחליט לצאת לדרך עצמאית כמעצבת והום סטייליסטית".

"אני מעצבת חללים מכל סוג, אבל הנישה שלי היא עיצוב פנים לדירות אירוח לטווח קצר, זה שוק שמאד התפתח ב-3 השנים האחרונות. בדירות כאלה אפשר להעז יותר, גם כדי לתת חוויית אירוח שהצד האסתטי משחק בה תפקיד חשוב וגם מתוך רצון ליצור חלל שיצטלם טוב ו״ימכור״ את הדירה. הרבה פעמים בעלי הדירות מאפשרים לי יד חופשית, כיוון שאלו דירות להשקעה, בעלי הבית לא יגורו בהן ולכן הם סומכים עליי שאעצב לפי טעמי וכך אמשוך אורחים שמחפשים משהו קצת אחר לחופשה שלהם. אני מאוד אוהבת צבע וטקסטיל, ונמשכת בעיקר לסגנון הבוהו-שיק. עם זאת, אני מאמינה שמעצב טוב צריך להיות גמיש מול צרכי הלקוח והעדפותיו ולכבד אותם. כשאני מעצבת דירת אירוח הפוקוס הוא על הנראות ועל חוויית האירוח בדירה. כשאני מעצבת ללקוחות פרטיים, תפקידי להגשים ללקוח את החלום שלו תוך התייחסות להיבטים מקצועיים כמו אסתטיקה ופונקציונליות. בדרך כלל הלקוחות מגיעים אליי בשלב ההלבשה והאבזור, אך אני מלווה גם תהליכי שיפוץ מקיפים יותר אם יש צורך בכך".

פרויקט לדוגמה

”הפרוייקט הזה הוא פרוייקט שמאד נהניתי מתהליך העבודה בו. מדובר בוילה בת שישה חדרים בכפר האורנים ליד מודיעין, בה מתגוררים זוג + 3 בנות עשרה. האתגר כאן מבחינתי היה בכך שהלקוחות ביקשו שאעצב את ביתם בסגנון מודרני חמים, אך מעבר לזה לא ידעו לתאר לי מה יהיה מבחינתם ״בית החלומות״ שלהם. זה היה תהליך מרתק של למידה של הטעם וההעדפות שלהם, תוך כדי קבלת החלטות משותפות לגבי ריהוט, צבעים ועוד. זה כיף שסומכים עליי וזורמים עם הבחירות שלי, אך האחריות כאן גדולה כי אני צריכה לבחור עבורם ריהוט ותאורה, כשבסופו של דבר הם יגורו בבית ולא אני, ולכן חשוב לי שיהיו שלמים עם הבחירות שעושים. לשמחתי, הכימיה ביני לבין הלקוחות הייתה נהדרת והם סמכו עליי והיו פתוחים לרעיונות שלי.

"הבית עבר שיפוץ שנמשך כארבעה חודשים וכלל הריסה ובנייה מחדש של שני חדרי הרחצה – ביחידת ההורים ובקומת הילדים. את שאר הבית – חדר השינה המרכזי וחדרי הילדים, הסלון, המטבח ופינת המשפחה – הלבשנו ואבזרנו מחדש. הצבע השולט בגופי התאורה ובחלק מן הרהיטים והאקססוריז בבית הוא שחור, ואיתו שילבנו נגיעות צבע וחמימות בעזרת שטיחים צבעוניים הפרושים ברחבי הבית. השילוב בין השחור לצבעוניות יוצר באלאנס יפה ונעים של ניקיון אסתטי ביחד עם תשוקה ותעוזה.

"בכניסה לבית יש קונסולה שמעליה תלינו שני גופי תאורה גליליים (צילינדרים) שחורים משולבים עץ. במרכז המטבח בחרנו בפרופיל תאורה ארוך ש״רץ״ לכל אורך המטבח והוספנו לו ספוטים שחורים שקועים מעל איזור העבודה, הכיור והשיש. מעל לדלפק במטבח שילבנו שלוש מנורות תלייה בצבעי שחור ואפור. מעל שולחן האוכל התקנו שני פרופילי לד שחורים צמודי תקרה שהשתלבו יפה עם שולחן האוכל שעשוי זכוכית מט שחורה".

"ביחידת ההורים התקנו גוף תאורה רחפן שחור במרכז התקרה, ומשני צידי המיטה בחרנו בגופים תלויים מהקיר. אני מאד אוהבת את גופי התאורה הללו -הם כל כך עדינים ויפים, שהם נראים לי כמו תכשיטים. בחלל שבין חדרי השינה שהיה בעבר פינת משפחה התקנו מנורת קיר עדינה עם זרוע מפליז, שמתחברת נהדר לשידת המגירות השחורה שניצבת תחתיה".

מילה על תאורה

ההכרה שלי בחשיבות התאורה בפרוייקטים שאני מעצבת התגבשה תוך כדי תנועה. היום אני מבינה את חשיבות התאורה מבחינה פונקציונלית וגם כמה היא תורמת ליצירת אווירה. גופי התאורה ממש מדייקים את החלל ומעניקים לו טוויסט עיצובי מעניין. זה לא רק להעניק לחלל את כמות וסוג האור הרצויים, אלא להשלים את התמונה באמצעות סגנון וצבע".

"העבודה שלי מול שקע ותקע מתנהלת תמיד במקצועיות ונעימות. הצוות שם נהדר ויועצי התאורה מעניקים ייעוץ מקצועי וטכני יחד עם שרותיות וגמישות. היכולת של שקע ותקע לייצר גופי תאורה לפי הזמנה מאפשרים לי וללקוחות שלי להגשים פנטזיות. 

הטיפ שלי בנושא תאורה הוא להקשיב לאנשי המקצוע הטכניים. אני למדתי המון מליאור, יועץ התאורה שליווה אותי בכמה מהפרויקטים שעשיתי יחד עם שקע ותקע וגם בפרוייקט הזה".

ליצירת קשר עם גלית מלכי-דהן: בקרו באתר www.galitmalkidesign.com/

תמונות מהפרוייקט…

קבלו ייעוץ עם מעצב תאורה מומחה בטלפון, חינם! וללא התחייבות

פוסטים אחרונים