תמיד לרשותכם: 8659*

shekaveteka@gmail.com

פרוייקט החודש – עיצוב דירה בבאר שבע לאספנית ינשופים וקקטוסים

דנה רטובסקי, בעלת סטודיו לעיצוב פנים והום סטיילינג הנושא את שמה, התחילה את דרכה בעולם העיצוב מכיוון מעניין ולא נפוץ - מעצבת חלונות ראווה. "למדתי עיצוב חלונות ראווה ועבדתי בזה תקופה קצרה",
dana

דנה רטובסקי, בעלת סטודיו לעיצוב פנים והום סטיילינג הנושא את שמה, התחילה את דרכה בעולם העיצוב מכיוון מעניין ולא נפוץ – מעצבת חלונות ראווה. "למדתי עיצוב חלונות ראווה ועבדתי בזה תקופה קצרה", מספרת דנה בחיוך. "זה היה בשנים שלפני שרשתות האופנה הבינלאומיות הגדולות נכנסו לישראל, ולא היתה הרבה עבודה בתחום, אז התחלתי לעצב כמה צימרים בצפון, אזור מגוריי דאז, ולאחר מכן הגיעו כמה בעלי בתים שביקשו שאעצב את ביתם. עסקתי כמעט עשור בתחום בהסתמך רק על כישוריי האישיים ועל הרקע שהיה לי מלימודי עיצוב חלונות ראווה. לפני שנתיים סיימתי ללמוד עיצוב פנים בסטודיו 6B כדי שאדע לתכנן באופן יסודי את פנים הבית, כולל תוכניות חשמל, תאורה, אינסטלציה, ריצוף, נגרות ועוד".

"בשבילי, העיצוב הוא הרבה יותר מפרנסה. אני אוהבת לראות את התגובות של הלקוחות לבית שעיצבתי להם ולדעת שהשינוי עושה להם טוב ושהבית משרת אותם ולא רק הם אותו".

"מהרגע הראשון לאחר סיום הלימודים הפכתי עצמאית, ואני מנהלת לעצמי גם את נושא השיווק בפייסבוק, באינסטגרם ומצלמת את הפרויקטים שלי – אני אוהבת להיות מעורבת בכל מה שקשור לעסק שלי". 

"כל פרויקט אצלי שונה לגמרי – זה יכול להיות ייעוץ ליום אחד, יום קניות או שיפוץ כולל מהמסד ועד הטפחות. אין קופי פייסט – גם אם באים אליי עם תמונה של פרויקט שעשיתי ויגידו כזה אני רוצה – זה לא ייצא בדיוק ככה, כי כל בית הוא שונה, כמו שכל אדם הוא שונה. קודם כל, אני מבקשת שיספרו לי מהן הפנטזיות הכי הזויות שלהם, איך נראה בית החלומות שלהם. גם אם זה ממש לא מתקבל על הדעת, שווה לי לדעת כדי לפחות לנסות להגשים עבור הלקוחות שלי את החלומות".

"לעבוד עם אנשים זו זכות גדולה, כיוון שהם בחרו בי להיכנס למקום הכי אינטימי שלהם, ואני רוצה לחשוב מה יגרום להם טוב. חשוב לחשוב גם על העתיד – איך הלקוח יחיה פה עוד חמש שנים, עוד עשר שנים?"

"הסגנון שלי הוא חמים. גם כשאני מעצבת בסגנון מודרני, לצד הקרירות חייבת להיות נגיעת חמימות. אני אוהבת סגנון כפרי, אבל עושה מה שהלקוחות מבקשים ומכניסה את האופי שלהם לבית, אחרי הכל זה הבית שלהם ולא שלי. אני מאוד אוהבת ורוד, זה צבע של חיים, חיוניות ואהבה שעושה כיף בלב ואפקט מדהים בבית, אז אני כמעט תמיד משלבת נגיעות של ורוד".

פרויקט לדוגמה

דירת שלושה חדרים בבאר שבע, בה מתגוררת אישה בשנות ה-60 לחייה. היה חשוב לי לתת לה דירה מפנקת, שיהיה לה פרקטי ונוח לגור בה, אבל משלבת את האופי שלה. היו לה הרבה מסעות מסביב לעולם שהיא הביאה מהם מזכרות, ביניהן אוסף ינשופים גדול – תמונות, מיניאטורות ומה לא. בחרנו את הכי יפים ושילבנו אותם בעיצוב החדש.

היא הגיעה עם תקציב ריאלי אבל לא גדול, שכלל קנייה של חלק מהרהיטים, ורהיטים אחרים הגיעו איתה מהדירה הקודמת ושילבנו אותם בבית החדש. חשוב לי לתת את המקסימום, גם מבחינת נראות וגם נוחות.

הלקוחה זרמה 

במרכז התקרה במטבח התקנתי כתאורה מרכזית פס צבירה שחור עם כמה ספוטים שאפשר לכוון כל אחד מהם לאזור אחר, ואפשר להוסיף עוד גופי תאורה על הפס. הוספנו גם דלפק מאורך מעץ מלא עם שני כיסאות בר, אזור פרקטי ונוח בו היא יכולה לאכול ביום יום.

לפינת האוכל בחרתי שולחן עגול במקום השולחן המלבני שהיה בבית הקודם. בעיני כדאי לשנות צורה מדי פעם. הזרימה סביב הצורה המעגלית היא נעימה, זה נראה טוב ומעניין יותר משולחן מלבני וכל המראה המתקבל הוא רך יותר. שיחקנו עם הצבעים של הכיסאות – חלק שחורים וחלק ירקרקים, שהולכים טוב עם הקקטוסים שמעטרים את הבית בתמונות ואביזרים.

מעל שולחן האוכל בחרנו גוף תאורה תלוי דומיננטי שמורכב מחמישה גלילים שחורים, עם דיסקיות של עץ טבעי שהשתלבו יפה עם גוון העץ של השולחן. חשוב למקם את גוף התאורה בדיוק מעל שולחן האוכל, ולשם כך משכתי כבל מנקודת החשמל המקורית, שנמצאת בפינת החדר, ואת גופי התאורה עצמם מיקמתי מעל השולחן. השיטה הזו חסכה לנו את הבלגן ואת הכסף שבקביעת נקודת תאורה חדשה.

בסלון הצמדנו לתקרה גוף תאורה טבעתי שחור וסולידי, מכיוון שהחלל לא גדול ולא רציתי "למלא" אותו באלמנט התאורה ולגנוב את המבט. בנוסף, הצבנו בסלון גוף תאורה עומד ובתוכו שתי נורות דמויות ספוטים, שנותנים אווירה חמימה בעזרת נורות בטמפרטורה חמה. 

איך מתנהלת העבודה מול שקע ותקע?

"לשקע ותקע יש מבחר עצום של מוצרים במחירים מעולים, ומעל הכל – העובדים כל כך מקצועיים ותמיד מסייעים לי לבחור גוף תאורה מושלם, גם בנראות וגם מבחינת פיזור אור. הם לא מנסים לדחוף דברים שלא צריך, ויש להם שירות טוב, גם במקרה שנתקלים בבעיה".

טיפ לבחירת תאורה

" קריטי לקחת בחשבון את הפרקטיקה, את פיזור האור ולא רק את הנראות של האלמנט. גוף תאורה הוא לא רק דקורטיבי, לתאורה טובה ונכונה יהיה פיזור אור מקסימלי. כמו כן, חשוב שכל גופי התאורה בחלל ידברו באותה שפה". 

קבלו ייעוץ עם מעצב תאורה מומחה בטלפון, חינם! וללא התחייבות

פוסטים אחרונים