תמיד לרשותכם: 8659*

shekaveteka@gmail.com

שדרוג רהיטים יד שניה – האם זה הפתרון לחיסכון בשיפוץ הדירה?

כולנו זקוקים לשינוי מידי פעם, בייחוד כשמדובר בעיצוב הבית. חלקנו זקוקים לשינוי אווירה, לפעמים עלינו להסתגל לצרכים משתנים ולעיתים יש צורך להחליף פריטים שהתיישנו והתבלו עם הזמן.
%d7%a7%d7%95%d7%a1%d7%9e%d7%95-%d7%aa%d7%9c%d7%95%d7%99-%d7%aa%d7%90%d7%95%d7%a8%d7%94-%d7%9c%d7%a4%d7%99%d7%a0%d7%aa-%d7%99%d7%a9%d7%99%d7%91%d7%94

מסיבות אלו ואחרות, משפחות רבות בוחרות לשפץ באופן מלא או חלקי את הדירה. גם אם החלטנו להימנע מהפתעות ולתכנן היטב את התקציב, לעיתים קרובות המציאות שונה מהציפיות ואנו מגלים שוב עד כמה מדובר בעסק יקר. אחת הדרכים לחסוך בעלויות השיפוץ הינה לשדרג רהיטים יד שניה במקום לקנות חדשים. עצרנו לבחון את הטרנד ולבדוק האם הוא מתאים לכולם, עד כמה הוא חסכוני וכיצד חכם ליישם אותו.

ירוק, יצירתי וחסכוני

למה לשדרג במקום לקנות חדש? הסיבות הן רבות ומגוונות. יש כאלו שהתברכו ביצירתיות ומצליחים לראות את הפוטנציאל שבכל רהיט, יש את מי שדוגל בסיבות אקולוגיות ואחרים מחפשים דרך נוחה לחסוך בכסף. אם גם אתם שוקלים לשדרג רהיטים יד שניה, מומלץ לבחון כמה נקודות לפני שיוצאים לדרך. ראשית, בדקו את איכותו של הרהיט. בעוד פשוט לערוך שינויים קוסמטיים או תיקונים קלים, קשה יותר להתמודד עם עץ מתפורר או חומר שעומד להישבר.

לכן, וודאו שהשקעה ברהיט תשרת אתכם לטווח ארוך. אורך החיים הנוכחי של הרהיט והמקום ממנו רכשתם אותו יכולים להיות אינדיקציה מצוינת לנקודה זו, למשל – רהיט בן למעלה מעשור יתכן ולא כדאי לחדש, כמו גם רהיט שנקנה אולי לפני שנה, אך מיוצר מחומר זול יחסית ולא מעץ מלא או ברזל. בנוסף, כדאי לחשוב האם יש לכם את היכולת לבצע את השיפוץ בכוחות עצמכם או שעליכם להיעזר באיש מקצוע. לעיתים, עלות איש המקצוע יכולה להיות יקרה יותר מקניית רהיט חדש, כמו למשל במקרים של ריפוד סלון מחדש, לדוגמא. אם אתם יכולים לבצע את החידוש במו ידכם, אין ספק שמדובר בחסכון כלכלי משמעותי, וגם בזמן יצירה מרגיע.  לבסוף, אל תשכחו לערוך רשימה של כל החומרים הדרושים לעבודה, כדי לבצע את חישוב הכדאיות הכלכליות גם לאחר עלויות החומרים.

האם זה באמת יותר זול?

כפי שכבר רמזנו, כדאי לקחת בחשבון שלא תמיד שדרוג רהיטים יתברר כחסכוני יותר בהשוואה לקנייה של פריטים חדשים. לעיתים, רהיטים יד שניה דורשים השקעה מרובה ההופכת ליקרה. כאשר מנסים להשוות עלויות חשוב לקחת בחשבון את כל ההיבטים אותם ציינו – עלות איש מקצוע, עלות החומרים וכמובן, כמות הזמן שיתבזבז לכם (אל תשכחו – זמן זה כסף!).

אחרי שחישבתם את עלות החידוש, השוו את הסכום הסופי למחירו של רהיט חדש וראו איזו אפשרות משתלמת יותר. לרוב, כדאי לבצע שדרוג כאשר הוא מסתכם בפעולות פשוטות, כמו צביעה, שיוף, החלפת ריפוד או התקנת ידיות חדשות. אולם, אם אתם יצירתיים ובעל זמן פנוי, גם חידושים מורכבים יכולים להיות עבורכם מקור להנאה ולגאווה.

כמובן שכל רהיט יאבד מההדרה שלו ללא תאורה נכונה ויעילה. אנחנו אוהבים ומעודדים יצירתיות, נשמח להתייעץ ולייעץ על התאורה הנכונה והמתאימה לרהיט שאתם גאים בו ורוצים להציג אותו.

צריכים עזרה בעיצוב התאורה לבית ,לחדר העבודה ולכל חלל אחר בבית?
אחד ממעצבי התאורה המומחים שלנו ישמח לעזור לך להתאים את התאורה המושלמת.
לשיחת ייעוץ חינם עם מעצב תאורה? לחצו כאן >>

קבלו ייעוץ עם מעצב תאורה מומחה בטלפון, חינם! וללא התחייבות

פוסטים אחרונים