תמיד לרשותכם: 8659*

shekaveteka@gmail.com

שילוב תאורת רצפה בעיצוב הבית

גופי תאורה עומדים או תלויים הם בחירה פופולארית בתחום התאורה הביתית, אך אפשר ליצור אווירה ייחודית במגוון דרכים מלאות סטייל ואופי, שיבטאו את האישיות המיוחדת של הבית והדיירים בו. תאורת רצפה אינה רק יוצרת מראה ייחודי ומדליק, אלא חבויים בה יתרונות אחרים, כמו יצירת תחושת 'ריחוף' מלאת קסם, תאורה רכה ועדינה והעובדה שהיא אינה מסנוורת כיוון שהיא ממוקמת נמוך מגובה העיניים.
פרופיל דריכה הדמיה

גבשונה מגופי תאורה אחרים, תאורת רצפה מצריכה מחשבה ותכנון מקדים, עוד לפני שלב הבנייה. כיוון שמדובר בהשקעה מוקדמת ולא בבחירת אלמנט דקורטיבי לאחר סיום הבניה, יש להתייעץ עם האדריכלים ומעצב תאורה על מנת לבחור את המיקומים הנכונים בבית. מומלץ לבחור באזורים מרכזיים בבית אותם נרצה להדגיש ולתת להם הילה מיוחדת ולהחליף מדי פעם בין תאורה חזקה וחדה לתאורה חמימה ועמומה. אזורים המתאימים לכך הם לרוב הסלון, חדר השינה, המסדרון וכן במרפסת או בחצר הבית.

תאורת רצפה בתוך הבית

ניתן לשלב תאורה רצפתית בכל מקום שתבחרו בו, אך כדאי לעשות זאת באופן שישרת את הבית. הסלון הוא המקום בו בני הבית מבלים את רוב שעות הפנאי שלהם ולכן מומלץ לעצב אותו בתאורה דקורטיבית לצד תאורה כללית ומקומית. דרך אחת לעשות זאת היא לשלב תאורה שקועת רצפה לאורך קירות הסלון, וכך ליצור. בנוסף, אם הנכם מרבים לצפות בטלוויזיה כשהאור כבוי, מומלץ להאיר את האזור בו נמצאת הטלוויזיה בעזרת תאורת רצפה עדינה מתחתיה וכך יפחת מאמץ העיניים ותוסיפו לחלל הילת אור עדינה. 

מסדרון הבית גם הוא מקום מומלץ לשילוב תאורת רצפה, שתשמש מעין שביל של אור המלווה את ההולכים בו. מעבר להיבט הפרקטי של התקנת תאורה במסדרון הצר והחשוך, תאורת הרצפה תשמש כאלמנט דקורטיבי ותפיח אווירה ייחודית בחלל זה, שלרוב אינו זוכה להשקעה עיצובית ניכרת.

תאורת רצפה בגינה

אם תרצו להרשים את אורחיכם במסיבת הגינה הבאה שלכם, תוכלו לעשות זאת בקלות באמצעות גופי תאורה שקועים לגינה. הדבר יעניק לגינה אופי קסום, בעיקר אם תשתמשו בתאורת לד צבעונית. מלבד זאת, התאורה יכולה גם להרתיע פורצים, מכיוון שהיא נותנת תחושה לצופה מבחוץ שיש מישהו בבית. דבר חשוב שתצטרכו להקפיד עליו הוא בטיחות: אם תרצו לשלב תאורת רצפה בגינה או בבית, עשו זאת באמצעות שקועי רצפה מוגני מים. כך תוכלו להשקות את הגינה/לשטוף את הבית ללא חשש וגם להיות בטוחים במקרה של גשם.

על מה כדאי להקפיד?

ראשית, רצוי לתכנן תאורה שתקל על העיניים באזורים בהם הן מתאמצות, כגון הטלוויזיה, המחשב או אזור קריאה (ליד המיטה, למשל). צרו תאורה עדינה שתוריד את רמת הניגודיות ובכך תקל על העיניים. באזורים בהם אין צורך באור ממוקד, כמו הסלון או המטבח, השתמשו בתאורה היוצרת פיזור אחיד של האור – עשו זאת על ידי מרווחים מתאימים בין כל גוף תאורה והימנעו מעצמים החוסמים את פיזור האור באופן אחיד ויוצרים פינות מוצללות. שילוב נכון של תאורת רצפה תוך הקפדה על כללי יסוד אלו, ייצרו תאורה פרקטית ונוחה התורמת לאווירה הכללית של הבית.

יש לזכור שבחירת תאורת ריצפה צריכה להיעשות עוד בתהליך התכנון ולכן מומלץ להתייעץ עם מומחה תאורה, מעצב פנים וחשמלאי על מנת להגשים את הרעיון העיצובי שלכם באופן יעיל ובטוח.

צריכים עזרה בעיצוב התאורה לבית ,לחדר העבודה ולכל חלל אחר בבית?

אחד ממעצבי התאורה המומחים שלנו ישמח לעזור לך להתאים את התאורה המושלמת.

לשיחת ייעוץ חינם עם מעצב תאורה? לחצו כאן >>

קבלו ייעוץ עם מעצב תאורה מומחה בטלפון, חינם! וללא התחייבות

פוסטים אחרונים