תמיד לרשותכם: 8659*

shekaveteka@gmail.com

תאורה חיצונית לבית

כשמדובר בעיצוב הבית, העיצוב החיצוני מקבל עדיפות שניה, לרוב כשהתקציב עומד להסתיים...
עיצוב - מיכאל אוחיון

כשמדובר בעיצוב הבית, העיצוב החיצוני מקבל עדיפות שניה, לרוב כשהתקציב עומד להסתיים. אז מוצאים עצמם אנשים עם בית מקסים ומעוצב אך עם מבואה לבית וחצר אחורית שאינם מעידים על מראה הפנימי שלו. גם אם הפוטנציאל העיצובי לא גדול ניתן בעזרת תאורה חיצונית לבית ליצור או לשנות את החזות החיצונית של הבית או הבניין בקלות.  

חשיבות התכנון של תאורה חיצונית לבית

המעטפת החיצונית של הבית מהווה "קבלת פנים" חזותית של המבנה אל דייריו. תאורה חיצונית בעלת תפקידים פונקציונאלים רבים אך גם תורמת רבות לנראות וליצירת אווירה ייחודית. גם כאן מומלץ לתכנן את העיצוב שלה באותו כובד הראש והחשיבות כפי שמתייחסים לעיצוב פנים. התקנת גופי אור במיקומים ספציפיים מחוץ לבית, תוך שימת דגש על בחירה נבונה באביזרים ובסוגי תאורה החוסכים באנרגיה, תסייע במילוי התפקיד של התאורה החיצונית, כחלק בלתי נפרד מההתנהלות היומיומית של הדיירים.

בשלב תכנון התאורה החיצונית לבית יש לקחת בחשבון את פינות הצמחייה, שביל הכניסה, גדר התוחמת את הבית, המחסן והחניה. תכנון מוקדם יאפשר ליצור קו עיצובי אחיד, יוזיל עלויות בקניה מרוכזת ויאפשר לסיים את תהליך העיצוב בפעימה אחת. עיקר החשיבות בתכנון הוא כשמדובר בתאורה שקועת קיר כמו בחומה וקירות הבית החיצוניים וכן בתאורה שקועת רצפה שמאוד פופולרית בגינות וחצרות בתים. תכנון מוקדם זה יצטרך להיות מלווה בייעוץ עם יועץ תאורה ואדריכל עוד בשלב הבניה או הכנת החצר.

גוף תאורה אתונה עמוד שלישייה

הפונקציונאלית בתאורה חיצונית

התאורה החיצונית מיועדת לשרת את דיירי הבית במגוון רחב של מטרות, כאשר לעוצמה ולגוון האור יש השפעה על חזות הבית, האווירה והתחושה של הדיירים.

1. תאורת אבטחה או התרעה מפני פורצים תעביר את המסר שיש מישהו בבית ואין טעם לעשות את המהלך המיותר. למטרה זו מומלץ גם להשתמש בתאורה המופעלת על ידי חיישני תנועה אשר עשוייה גם לחסוך בחשמל.

2. תאורת נוי לגינה– להארת צמחיה, בריכה, מזרקה ופסלי נוי. ניתן למצוא נורות במגוון צבעים צהוב, אדום, ירוק וכחול ולשחק עם הצבעים בהתאם לפינות השונות. כמו כן ניתן לעשות שימוש בעמודי תאורה, דוקרנים, שקועי רצפה וקיר.

3. תאורה לפינות ישיבה– תאורה זו צריכה להעניק אור רך שאינו ישיר. גופי תאורה תלויים ומעוצבים יוסיפו סטייל ויתקשרו עם עיצוב והחמימות של התאורה הפנימית.

4. תאורת דרך להארת שביל הכניסה לבית כל הדרך עד דלת הכניסה במיוחד שיש מפלסים ומדרגות ויש צורך בניווט בטוח לבית.

5. תאורת חניה ומחסן – גופים בעלי חיישני תנועה הם האופטימליים למיקום זה, אשר נעשית בו פעילות מצומצמת למדי ותלויה בנוכחות במקום. בין אם מדובר בשימוש ברכב וההנעה שלו או בהגעה לאזור המחסן.

תאורת לד

תאורת לד חסכונית ביותר מבחינת צריכת החשמל ואורך חייה גבוה. נורת לד עשויה לפעול מעל לחמישים אלף שעות, ובתוך כך להקנות חיסכון של מעל לתשעים אחוזי צריכת חשמל בהשוואה לנורת להט רגילה.

נורות הלד חדרו בשנים האחרונות לענף הגינון ועיצוב החוץ, והובילו לשינויים מהותיים בו. זאת באמצעות גופי תאורה קטנים, מתקדמים וחסכוניים המסופקים בחמישה גוונים עיקריים – לבן, אדום, צהוב, כחול וירוק.

לד צבעוני דמוי ליבון 6W

שילוב חכם ו"משחק" בין גופים מגוונים של תאורה חיצונית לבית, יסייעו להשגת איזון בין צרכי הדיירים לבין האווירה המתבקשת בכל אזור ואזור, תוך חיסכון מרבי באנרגיה והקטנת הצורך בתחזוקה או תחלופה של אביזרי התאורה למינימום.

קבלו ייעוץ עם מעצב תאורה מומחה בטלפון, חינם! וללא התחייבות

פוסטים אחרונים