תמיד לרשותכם: 8659*

shekaveteka@gmail.com

תאורה לאי במטבח – 5 דרכים מומלצות להאיר את מרכז הבית

אי הוא ללא ספק התוספת המושלמת לכל מטבח. מדובר בחלל נפלא לעבודה ולאחסון, שיכול לשמש גם כמקום ישיבה עבור בני המשפחה.
pic4-no (1)

עיצוב פנים: מייזי חזקיה

האי לרוב יושב במרכז המטבח ולכן מהווה את מרכז הבית. ככזה, חשוב מאוד ליצור בו אווירה נעימה ולדאוג להתאמה לשימושים השונים: בישול, אכילה או אפילו שיחה על כוס קפה עם בני הזוג או הילדים. כדי להצליח בכך, מומלץ לשים דגש על תאורה נכונה שתהפוך את האי שלכם למושלם באמת. אז איך עושים זאת? כדי להקל על הבחירה, אספנו עבורכם חמישה רעיונות מובילים, כך שתוכלו לגלות מהי האופציה החביבה עליכם ביותר.

מנורות תליה – כשהתאורה הופכת לפריט עיצובי

אחד מסגנונות התאורה הפופולריים ביותר עבור האי במטבח הוא שימוש במנורות תליה. מדובר במנורות המשתלשלות מהתקרה, ובכך יוצרות מראה מעניין אשר מושך את תשומת הלב. מדובר בבחירה חכמה עבור מי שמעוניין לא רק להאיר את המטבח, אלא גם לשדרג את מראהו. את מספר המנורות מומלץ להתאים לגודל האי ולמידת האור הנחוצה לו, כאשר לרוב 3 נורות יתאימו הן מבחינה עיצובית והן מבחינת מידת התאורה. ניתן לרכוש מספר מנורות תליה בודדות, או לבחור בגוף תאורה ייעודי המכיל מראש מספר מנורות תלויות.

גוף תאורה דקורטיבי – אמירה אופנתית במבטח

אם אתם פחות מתחברים לריבוי נורות במטבח, אבל עדיין מעוניינים להשתמש בגוף תאורה דומיננטי, ניתן לבחור במנורה דקורטיבית אחת. במקרה זה, חשוב ביותר לרכוש גוף תאורה עוצמתי, אשר מספק אור חזק מספיק עבור האי במטבח. ניתן לבחור בגוף תאורה מעוצב המותאם לחללים גדולים, או לחלופין במנורה אחת המורכבת ממספר נורות. בצורה זו תוכלו להטביע את החותם העיצובי שלכם במטבח, ללא חשש מריבוי גופי תאורה שיכביד על המראה.

ספוטים – תאורה עוצמתית ופונקציונלית

דרך נהדרת לשלב בין תאורה בכיוון מדויק לבין עוצמת אור מתאימה היא על ידי שימוש בספוטים. תאורת ספוטים מתאימה במיוחד למי שמעוניין לשמור על מראה נקי ומתחבר לסגנון עיצוב מודרני ואף מעט תעשייתי. יתרונם הגדול של הספוטים הוא האפשרות לכוונם לנקודות מרכזיות באי, כמו למשל הכיור, הכיריים או מקום הישיבה. על מנת ליצור את ההתאמה המושלמת, תוכלו לבחור בין שימשו בספוטים מעוגלים לבין מאורכים.

גופי תאורה שקועים – אור בהתאמה אישית

אם אתם מעוניינים לקחת את נושא ההתאמה האישית לדרגה הבאה, כדאי לשקול להשתמש בגופי תאורה שקועים. במצב זה, מנמיכים במעט את התקרה, ומשלבים בה תאורה שקועה המותאמת בצורה מדויקת לצרכים שלכם. המראה מתאים למי שמעוניין במראה נקי, בו התאורה והחיבורים אינם בולטים לעין. תוכלו לבחור אם לשלב נורות בעוצמות, גדלים וצורות שונות (מעוגלות, מאורכות או ריבועיות) – כך שתתקבל תאורה נכונה לכל אזור במטבח.

תאורה נסתרת – מראה טבעי ומינימליסטי

לא מעוניינים בהנמכת התקרה אך שואפים ליצור מראה מרשים ונקי? הבחירה המושלמת עבורכם היא תאורה נסתרת. מדובר בגופי תאורה אשר אינם נראים לעין, ויוצרים מראה יוקרתי בו נדמה כי האור מופץ בחדר באופן טבעי. לדוגמא, ניתן להשיג את המראה המבוקש על ידי שימוש בסרט לדים מתחת לארונות האי, או בעזרת נורות נסתרות אשר יאירו את הכיור. מומלץ שלא להסתפק בתאורה זו בלבד, ולשלב גם גוף תאורה צמוד קיר במרכז המטבח, כדי להבטיח שכל האזור זוכה לתאורה ראויה.

מחפשים עזרה בעיצוב התאורה לבית בסגנון שלכם?
מעצבי התאורה המומחים שלנו ישמחו לעזור לך להתאים את התאורה המושלמת לכל מקום בבית.
לשיחת ייעוץ חינם עם מעצב תאורה? לחצו כאן >>

קבלו ייעוץ עם מעצב תאורה מומחה בטלפון, חינם! וללא התחייבות

פוסטים אחרונים