תמיד לרשותכם: 8659*

shekaveteka@gmail.com

תאורה לחדר שינה: איך הופכים את חדר השינה למקום נעים באמצעות תאורה נכונה

אומרים שביתו של אדם הוא מבצרו, ואם כך, הרי שחדר השינה שלו הוא המקדש. בחדר השינה אנו מעבירים את השעות הנעימות והאינטימיות ביותר שלנו, מבלי שאנו נדרשים לטפל במשהו, לבשל משהו, לשוחח שיחות מעייפות וכו'.
עיצוב - מיכאל אוחיון

בחדר השינה שלנו אנו משתרעים על מיטתנו הנעימה, ישנים או חולקים רגעים עם בן או בת הזוג, ובדיוק בשל כך, עלינו להקפיד כי חדר השינה יהיה מותאם בדיוק למידותינו. העיצוב בחדר הזה חשוב מאין כמוהו, אולי אפילו חשוב יותר מהעיצוב בשאר הבית, משום שהאווירה שתשרור שם, היא זו שתלווה אתכם לכל היום שאחר כך. והאווירה הזו מתחילה (וכנראה גם מסתיימת) בבחירות שנקבל לגבי תאורה לחדר השינה.

החדר המולטי-פונקציונלי החדש

אז מצד אחד, די ברור מהי האווירה שאנחנו רוצים לשדר בחדר השינה, נכון? חדר רך ואינטימי, מיטה נוחה עם מצעים מפנקים, קירות בהירים, וכמובן – תאורה נעימה ומעומעמת, כזו שתכניס אותנו ישירות אל תוך מצב שינה רגוע. אבל… בעולם המודרני של היום, חדרי שינה כבר לא משמשים רק לשינה, ואצל אנשים רבים הם הופכים להיות מולטי-פונקציונליים, ומשרתים צרכים רבים של המתגורר בהם, גם במהלך היום ולא רק בלילה.

בתים חדשים שנבנים היום, נבנים קטנים יותר מאשר בעבר, ואם פעם כל אחד יכל להרשות לעצמו בית עם חדר עבודה נפרד, פינת קריאה, חדר משחקים לילדים וחדר ארונות, היום כולם מתרכזים בחדר אחד, לא גדול במיוחד, שצריך להתאים את עצמו לכל צורך.

אז איך מעצבים תאורה בצורה נכונה?

הדרך הפשוטה ביותר היא לפרק את ההחלטות ל-4 שאלות מפתח – איזה סוג של אור תבחרו לחדר, לאלו מטרות משמש החלל, כמה תאורה תצטרכו לכל אחד מהחלקים והשימושים, ומה העיצוב הכללי של חדר השינה. ברגע שתתעמקו בכל שאלה, ותתנו תשובות מפורטות על כל חלק, כל מה שישאר זה לגשת לחנות ולבחור! למשל, אם חדר השינה שלכם משמש לשינה ולקריאה במיטה, בסוג אור תבחרו באור צהוב, המפוזר בחלל בצורת נברשת ראשית ו-2 מנורות לצד המיטה, לשם הפונקציונליות, ואת גופי התאורה הללו תבחרו בצבעים ובצורות שיתאימו לעיצוב הנוכחי של החדר.

המבחר הוא עצום, כאשר גופי תאורה יכולים לנוע מגוף צמוד תקרה מינימליסטי ועד לנברשת גדולה של 4 נורות לפחות, המנורות לצד המיטה יכולות להיות ספוטים שקועים או גוף תאורה צבעוני ומרשים שמשמש ממש כפריט עיצובי בחלל ויש עוד אין ספור פתרונות תאורה שתוכלו לשלב בחלל לפי רצונכם. אין כללים בבחירה זו מלבד התאמה לעיצוב הנוכחי ולמידת האור הנדרשת. השאר – בידיים שלכם!

מה אסור לשכוח?

כאשר מעצבים תאורה בחדר השינה, יש להתחשב במספר דברים, מלבד בחירת התאורה עצמה. ראשית, יש להבין את כמות האור שנכנסת לחדר במהלך היום. עליכם לבחור עוצמת תאורה שתתאים לאור השמש. אם החדר שלכם חשוך יחסית, כדאי להוסיף מנורות נוספות כדי שיוכלו להאיר גם במהלך שעות היום, על מנת שלא תאמצו את העיניים אם אתם קוראים ספר או עיתון בשבת בצהריים.

בנוסף, חשוב לזכור כי מיקום המתגים חשוב מאין כמוהו. לא תרצו לקרוא ספר במיטה, לנמנם לאט לאט ואז לזכור שאתם צריכים לקום לכבות את האור כי המתג נמצא ליד הדלת, נכון? מיקום מתגים נכון (לצד המיטה, בכניסה לחדר, בסמוך לארון וכו') יכול לשפר לכם משמעותית את איכות החיים. לבסוף, אחד הדברים שהופך כל תאורה להרבה יותר פונקציונלית, הוא מתג עמעם. עם עמעם תוכלו לבחור את עוצמת התאורה שתרצו בחדר במהלך היום והלילה, ולהתאים אותה לשימוש הספציפי שלכם בחדר באותו הרגע. שינה נעימה!

צריכים עזרה בעיצוב התאורה בחדר השינה?
אחד ממעצבי התאורה המומחים שלנו ישמח לעזור לך להתאים את התאורה המושלמת לכל מקום בבית.
לשיחת ייעוץ חינם עם מעצב תאורה? לחצו כאן >>

קבלו ייעוץ עם מעצב תאורה מומחה בטלפון, חינם! וללא התחייבות

פוסטים אחרונים