תמיד לרשותכם: 8659*

shekaveteka@gmail.com

תאורה לתקרה אקוסטית

מהי תקרה אקוסטית? ואיך תשלבו תאורה בתקרה אקוסטית בצורה הטובה ביותר
תאורה לתקרה אקוסטית

אם יש לכם חלל גדול עם הד אתם קרוב לוודאי זקוקים לתקרה אקוסטית. מהי תקרה אקוסטית? ובכן כשמה כן היא, תקרה שמטרתה לשפר את האקוסטיקה בחלל שבו היא מותקנת. היא סופגת רעשים ומונעת הדהוד. כיום עם השימוש בגבס כאמצעי עיצובי התגלו יתרונות ותכונות נוספים שלו. אחד השימושים שלו בעיצוב הביתי הוא התקרה האקוסטית, כאשר היא מאפשרת לעצב את החדר באופן שמתאים לנו ומשמשת כאלמנט מושלם להסתרת חוטי חשמל, צנרת, מיזוג אוויר ועוד. בין האתגרים המשמעותיים שלה נמצא גם עיצוב תאורה לתקרה אקוסטית.

תקרה אקוסטית – לא עניין לחובבנים

ואכן צריך לזכור כי תקרת גבס בה נעשה שימוש בדרך כלל בבתים פרטיים, היא תקרה העשויה לוחות גבס מחוררים. החירור יכול להיות בצורת עיגול , מרובע, או חירור מיקרו. כמובן שיתרונה הבולט הוא, היותה מוצר אקולוגי וידידותי לסביבה.  ובנוסף, היא דקורטיבית מאד, וניתן ליצור ממנה פתרונות יפים ומרהיבים בתחום העיצוב, כמו לעגל אותה ועוד. אולם חסרונה הבולט הוא כי מדובר לרוב בלוחות כבדים למדי, שבירים, שאינם דקורטיביים במיוחד, ורגישים יחסית לטפטופים ולנזילות.

הן בשל עובדות אלו והן בשל העובדה כי התקנת תקרות אקוסטיות היא חלק מהארכיטקטורה ועיצוב הפנים, שלעיתים קרובות יש לה גם משמעויות אדריכליות ותכנוניות מרחיקות לכת, כמו מעבר צנרת חשמל ומיזוג אויר, מומלץ להתייעץ עם אנשי מקצוע בנושא. ואם אתם שוקלים להוסיף תקרה אקוסטית לחלל קיים הרי מומלץ שתתחשבו גם בנושא של תאורה לתקרה אקוסטית וגישה לחללים שמעליה.

כוורת

עיצוב תאורה לתקרה אקוסטית

כשאנחנו באים לבחור תאורה לתקרה אקוסטית כדאי לזכור שהגבס הוא אחד השחקנים החזקים ביותר בתחום העיצוב לאחרונה. וניתן איפוא לבחור בגופי תאורה מגבס המשתלבים נהדר עם הקיר ויוצרים מראה מיוחד.

אפשרות אחרת היא להשתמש בעיצוב תאורה לתקרה אקוסטית בגופי תאורה שקועים בעלי עיצוב אברסקטי או מינמלי ע"י שימוש בגופי תאורה MDF שקועים או שימוש בפרופיל תאורה דקים, והמשתלבים בצורה אלגנטית בתקרה או בקיר. גופי תאורה שקועה יכולים להתאים לחללים קטנים ולתקרות נמוכות (הערה שחשוב להתייחס אליה במאמר: בכל גוף שקוע חייבים שתהיה הנמכת תקרה מינימלית). ואפשר לשחק עם עוצמת האור כדי ליצר אווירה שונה. לרוב מותקנות בתוכם נורות לד חסכוניות.

טבעת 50

אפשרות אחרת היא להשתמש בעיצוב תאורה לתקרה אקוסטית בפאנל לד, מדובר בפלטה שקועה המגיעה בגדלים שונים והופכת לחלק מן הקיר או התקרה באופן כמעט מלא, מה שהופך את את עיצוב החלל למרשים ונקי. בזכות נורת הלד, הפאנל אינו פולט חום, חוסך בחשמל ומגיע עם אורך חיים גבוה במיוחד.

קבלו ייעוץ עם מעצב תאורה מומחה בטלפון, חינם! וללא התחייבות

פוסטים אחרונים