תמיד לרשותכם: 8659*

shekaveteka@gmail.com

תאורה קלאסית – טרנדים לוהטים

עיצוב פנים בסגנון קלאסי מגיעה אלינו כל הדרך מאימפריית יוון העתיקה, בה מדדו האדריכלים את מידות הגוף האידיאליות לאותה תקופה, ובנו מקדשים באותן פרופורציות כדי להלל את האלים. כיום, הסגנון הקלאסי מתאפיין בשימוש בפרופורציות נורמליות, יצירת הרמוניה ניכרת לעין בחלל ושימוש בחומרים טבעיים. בנוסף, הסגנון הקלאסי משתדל ליצור חלל מעניין ועשיר בפרטים, אך נמנע מעומס ויזואלי וכך שומר על רלוונטיות שאינה תלויה בזמן.
תאורה קלאסית

עיצוב בתים בסגנון קלאסי, בהיותו דרמטי ודומיננטי, המכיל ריהוט כבד שמגדיר את החלל ויוצר מראה מלכותי ויוקרתי, אינו מתאים לכל אחד. הצבעים השולטים בעיצוב בתים בסגנון קלאסי הם גוונים של שמנת ולבן, אשר מועצמים באמצעות גווני נחושת וזהב. ניתן לשלב את הצבע השחור, אשר מהווה משיכה וניגוד לאופי הבהיר הכללי של החלל, או לשלב  גוונים כהים של סגול, בורדו וירוק במקומות בהם מבקשים ליצור עומק בחלל. חומרי הגלם הנפוצים הם זכוכית מצוירת או מחורצת, עץ וקריסטלים. לסגנון עיצוב הקלאסי יש מעריצים שרופים ויריבים מושבעים, אך כמעט אף אדם אינו נותר אדיש לסגנון זה.

https://shekaveteka.co.il/product/%D7%9E%D7%A0%D7%95%D7%A8%D7%AA-%D7%A7%D7%99%D7%A8-%D7%95%D7%99%D7%95%D7%9C%D7%94-%D7%A4%D7%9C%D7%99%D7%96/

כשמדברים בשקע ותקע על תאורה קלאסית, עומדות לרשותכם מגוון אפשרויות שיסייעו לכם לבחור גופי תאורה שיתאימו לסגנון העיצוב הקלאסי שנבחר לסלון או לבית כולו.

פרופילי תאורה

פרופילי תאורה לינארית הם אלמנטים פונקציונליים שניתן לעצב בדרכים שונות – מחיתוך לפי מידה כך שיתאימו בדיוק לגודל הארון או הקיר ועד עיצובם בצורת ר', משולש, מעוין או מרובע על ידי שילוב של כמה פרופילים, הצבתם בזווית לפי בחירה ויצירת גוף תאורה ייחודי ומעניין בעיצוב אישי.

פרופיל תאורה פופולרי במיוחד בקטלוג של שקע ותקע הוא רינגו – פרופיל צמוד תקרה טבעתי ואלגנטי העשוי ממתכת וישתלב נפלא בחללים רבים – בסלון, בחדרי השינה, בפינות אוכל ומטבחים ואף יכול לשמש כתאורה משרדית בקו נקי ומינימליסטי.

רינגו צמוד

דרך נוספת לשימוש בפרופילים כחלק מטרנד התאורה הקלאסית היא חריצת חריץ בקיר או בתקרה והטבעת הפרופיל בתוכו, ליצירת מעין שביל מואר המתאים במיוחד כתאורה למסדרון, גרם מדרגות או סימון תוואי דלת כניסה לבית או לחדר.

גוף תאורה בחומריות משולבת

טרנד לוהט נוסף בתחום התאורה הקלאסית מתייחס לחומרים מהם עשויים האלמנטים. אם בעבר גוף תאורה היה עשוי בדרך כלל מחומר אחד בלבד, כיום אנחנו עדים לתופעה של שילוב חומרים שונים ולעתים קונטרסטיים היוצרים גופי תאורה מגוונים, הניחנים ביצירתיות ומשחקיות נעימה לעין.

https://shekaveteka.co.il/product/%D7%9E%D7%A0%D7%95%D7%A8%D7%AA-%D7%AA%D7%9C%D7%99%D7%94-%D7%91%D7%99%D7%A1%D7%98%D7%A8%D7%95-%D7%92%D7%95%D7%9C%D7%93/

שילובי חומרים פופולריים בתחום התאורה הקלאסית הם עץ ומתכת לסוגיה השונים (ברזל, אלומיניום, ניקל ועוד), זכוכית ומתכת, עץ וזכוכית ועוד מגוון שילובים כיד הדמיון הטובה על צוות המעצבים המוכשרים של שקע ותקע.

צריכים ייעוץ לתאורה בסגנון קלאסי? אחד ממעצבי התאורה המומחים שלנו ישמח לעזור לך להתאים את התאורה המושלמת.
לשיחת ייעוץ חינם עם מעצב תאורה לחצו כאן >>

קבלו ייעוץ עם מעצב תאורה מומחה בטלפון, חינם! וללא התחייבות

פוסטים אחרונים