תמיד לרשותכם: 8659*

shekaveteka@gmail.com

תאורת גן – האם לבחור בחשמל או בתאורה סולארית?

קרה לכם שהבטתם בגינה, בשעות החשכה, ונדהמתם מהאופן שבו היא נראתה? תאורת גן נכונה יכולה ליצור מראה מהפנט:
גינה

ניתן להאיר את הצמחים בזוויות שונה, ליצור משחקי אור וצל ולפזר את גופי התאורה בצורה מיוחדת במרחב – כך שיודגש העיצוב הייחודי של הגינה שלכם. לכן, אין ספק כי תאורת גינה היא חלק בלתי נפרד מהעיצוב שלה. כעת, נותר להכריע באיזה סוג של תאורה תרצו לבחור – חשמלית או סולארית?

תאורת גן מגיעה במגוון אפשרויות, הנבדלות זו מזו לא רק בעיצוב ובגודל, אלא גם בטכנולוגיה בה נעשה שימוש. כדאי להכיר את היתרונות והחסרונות של כל אחד מהשיטות כדי לבחור את זאת שתתאים בדיוק לגינה שלכם.

מה נכון יותר מבחינה השקעה כספית?

זה לא סוד שתאורה סולארית עולה יותר כהשקעה ראשונית. עלות גוף התאורה משתנה בהתאם לגודלו ועוצמתו, אך באופן כללי המחיר של תאורה סולארית נע מכ-100 ₪ עד לכמה מאות שקלים. זאת, בעוד תאורה חשמלית ניתן לרכוש גם במחירים נמוכים יותר, בהם גם עשרות בודדות של שקלים.

אולם, בטווח הארוך ייתכן שהשקעה בתאורה סולארית הינה משתלמת יותר, שכן עלויות החשמל נחסכות לחלוטין הודות לשימוש באנרגיית השמש. אם אתם מעוניינים לחסוך בעלויות, כדאי גם לבדוק את האופציה לשלב בגופי התאורה חיישנים המווסתים את השימוש לפי הצורך. לדוגמא, ניתן לבחור בחיישנים שידליקו את התאורה רק כאשר השמש שוקעת, או בחיישנים שיגבירו את עוצמתה כשהם מזהים תנועה בקרבת מקום.

מה טוב יותר לסביבה?

תאורה סולארית לא סתם נחשבת לתאורה אקולוגית, מדובר בבחירה חכמה עבור מי שחשוב לו לשמור על הסביבה. תאורה סולארית משלבת טכנולוגיה אשר ממירה את אנרגיית השמש לאנרגיית חשמל. תכונה זו מתאפשרת הודות לקיומו של פאנל מיוחד, הקולט את אור היום וטוען את הסוללה המותקנת בגוף התאורה.

באופן זה, בשעות הלילה ניתן לנצל את אנרגיית החשמל הנצברת בסלולה לטובת הארת הגינה. צורת תאורה זו מאפשרת לחסוך בשימוש בחשמל, אשר תהליך ייצורו מוביל לזיהום. בכך, שימוש באנרגיה סולארית מפחית את הנזק הנגרם לסביבה.

מה עדיף מבחינת עיצוב?

אנשים רבים חושבים ששימוש בתאורה סולארית מערב שימוש בפאנלים גדולים ומסורבלים, אך למען האמת הדבר אינו מדויק. למעשה, בגופי תאורה רבים ישנם קולטנים מובנים, המשתלבים במנורה עצמה ואינם בולטים לעין. פאנלים נחוצים כשיש צורך בתאורה חזקה, כמו זרקור לגינה, אך חשוב לדעת שגם במקרה זה לא מדובר בלוח מאסיבי.

יתרה מכך, בגופי תאורה רבים ישנו כבל המאפשר למקם את התאורה הרחק מהלוח הסולארי, אותו ניתן להציב במקום נחבא. כיום קיימות מגוון רחב של אפשרויות תאורה גם בטכנולוגיה החשמלית וגם בטכנולוגיה הסולארית, כך שלא תיאלצו להתפשר על עיצוב ותוכלו לבחור בסגנון המועדף עליכם.

צריכים עזרה בעיצוב התאורה?
אחד ממעצבי התאורה המומחים שלנו ישמח לעזור לך להתאים את התאורה המושלמת לכל מקום בבית.
לשיחת ייעוץ חינם עם מעצב תאורה? לחצו כאן >>

קבלו ייעוץ עם מעצב תאורה מומחה בטלפון, חינם! וללא התחייבות

פוסטים אחרונים