תמיד לרשותכם: 8659*

shekaveteka@gmail.com

תאורת פנים – מאיפה מתחילים?

תאורת פנים היא אחד האלמנטים המשפיעים ביותר על עיצוב הבית. מעבר לפן האסתטי, לתאורה ישנה חשיבות פונקציונלית רבה שיכולה לשנות את התפיסה שלנו לגבי אופי וגודל החלל אותו מאירים.
עיצוב - קרן לבקוביץ'

בתמונה: עיצוב פנים רויטל רודצקי

לא צריך לבחור בין עיצוב ופונקציונליות

בעבר, היה נהוג להשתמש בנורות פלורסנט כדי לשטוף את החלל בתאורה עוצמתית ומדויקת, או  בנורות להט (ליבון) כאשר היה רצון לייצר אווירה מעוצבת ונעימה. כיום, ישנם סוגים רבים של נורות המתאימות לשימוש ביתי, כשהפופולרית ביניהן, בזכות חסכנותה, היא נורת הלד הקיימת בגוונים רבים. גם תחום עיצוב גופי התאורה התפתח מאוד בעשורים האחרונים, וכיום ניתן למצוא בשוק גופי תאורה מעוצבים להפליא לצד הצטיינותם בצד הפונקציונלי.

טמפרטורת אור

בעבר היה מקובל להבחין בין אור צהוב ואור לבן, אך היום בעולם העיצוב נכון יותר לדבר על "טמפרטורת אור" שיושבת על סקאלת צבעים ולהבדיל בין תאורה בגוונים חמים ותאורה בגוונים קרים. אינסוף מילים נאמרו על בחירת צבעים נכונה בעיצוב הבית, ומדהים לגלות עד כמה צבעים אכן משפיעים על תחושותינו הנפשיות והגופניות. גוון תאורה חם מקושר בתפיסה האנושית לחום, משפחתיות ואינטימיות ולכן מתאים לחדרי שינה, סלונים ופינות אוכל.

טמפרטורת אור נמדדת בסולם מעלות "קלווין" ומסומנת על גבי נורות באות  K כשלצידה מספר המעיד על הגוון. הערכים 2700-3200 מסמנים אור חמים וביתי בגווני צהוב כתום ונורות בעלות אור קר נמצאות בסביבת הערכים 6000-6500, תחום נוסף של גוון תאורה הוא לבן הביניים  המסומן 4000-4200 ומתאים במיוחד לחללי עבודה ומשרדים.

חסקה, שקועי MDF

הבחירה בין גוף תאורה צמוד תקרה לכזה התלוי מהתקרה, משתנה בהתאם לגודל החדר, גובה התקרה והמטרה אותה גוף התאורה משרת. ניתן לומר באופן כללי כי גוף תאורה צמוד תקרה יעניק לחלל תאורה כללית ויתפזר טוב בחדר. בחדר קטן עם תקרה נמוכה מומלץ להתקין גוף תאורה צמוד תקרה במרכז החדר, שיספק תאורה כללית ויספיק לחלל כולו, מבלי להעמיס על החלל באלמנטים ויזואליים בולטים. בחדר רחב ידיים עם תקרה גבוהה ניתן ואף מומלץ לשלב גוף תאורה תלוי שימשוך את העין ויהווה בעצמו אלמנט דקורטיבי שיוסיף עוד רובד לחלל. בחדרים גדולים כדאי לשלב גופי תאורה מכמה סוגים, כמו נברשת בולטת במרכז התקרה ולצידה ספוטים מתכווננים שיספקו תאורה נישתית על פי רצון ושימוש.

מנורת קיר טבעות מואר

תאורה נסתרת

תאורה נסתרת היא "פטנט" עיצובי נחמד, המאפשר תאורה עדינה או עוצמתית מבלי לראות את הנורה עצמה, מה שמספק הילת אור יפה. גוף התאורה טמון בתוך הקיר או הארון כדי להאיר חפצים הנמצאים בתצוגה בתוך ארון לחפצי נוי, ארון בגדים או בתוך עמדת תצוגה לתכשיטים ופרטי אמנות שונים. ניתן להסתיר פרופיל דק מעל משטח עבודה בחנות או בתוך חריץ מתחת לארון המטבח, דבר שישטוף את השיש או הדלפק באור חזק.

ניתן להשתמש בפרופיל תאורה נסתרת בתוך חריצי תאורה באופן דקורטיבי, למשל כדי ליצור תחושת ניתוק בין הקיר לתקרה או בין הקיר לרצפה, דבר שידגיש את קווי המתאר של המבנה ויחמיא לאדריכלות, או ליצור באמצעותו הילה מסביב לתמונה או פריט אמנות ייחודי.

מנורות קיר

בתחום מנורות הקיר נפגוש את הטרנד העכשווי – גופי תאורה צמודי קיר מסדרת רול השולחים את אורם מעלה, מטה או גם וגם. זוג מנורות כאלה לצידי המיטה בחדר השינה או לצידי מסך הטלוויזיה בסלון ישדרגו את האווירה ויוסיפו רובד מעניין לתאורה.

ספוט לפס צבירה חד פאזי


ספוטים

ספוטים הם גופי תאורה קטנים ועוצמתיים שניתן לכוון את אלומתם כך שיאירו נישות מסוימות בחלל וייצרו אווירה מיוחדת, כמו בגלריית אמנות. אפשר לכוון את הספוטים על תמונה התלויה על הקיר, על פסל או פריט עיצובי מעניין, או פשוט אזור מסוים בחלל בו נרצה תאורה טובה וחזקה יותר דוגמה טובה לכך היא סדרת הספוטים מודו. רצוי שכל ספוט יופעל על ידי מתג משלו כדי לשלוט בתאורה ולהתקין עמעם (דימר) על המתג המפעיל את נורת הספוט, כדי להתאים את התאורה לאווירה הרצויה.

מעוניינים להאיר את הבית? עוברים לדירה חדשה ומחפשים גופי תאורה?

אצלנו בשקע ותקע תוכלו לקבל ייעוץ תאורה חינם וליהנות מגופי תאורה מיוחדים ובהתאמה אישית.

קבלו ייעוץ עם מעצב תאורה מומחה בטלפון, חינם! וללא התחייבות

פוסטים אחרונים